[6n2] Problem z odpaleniem silnika 1.4 mpi 60 KM

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

[6n2] Problem z odpaleniem silnika 1.4 mpi 60 KM

Post autor: lenad »

Witam.
Jak w temacie, ostatnio mam problem z odpaleniem zimnego silnika. Dokładnie wygląda to tak że do niedawna odpalałem samochód z zimnym silnikiem bez dotykania pedału gazu. Teraz jest to nie możliwe. Odpala mi dopiero jak przytrzymam chwilę wciśnięty pedał gazu. Po odpaleniu przez krótką chwilę nie równo pracuję i po chwili jest OK. Jak myślicie, co to może być?
Z góry dzięki za informację.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

odczytaj błędy sterownika... bez tego to wróżenie z fusów
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

Odczytałem błędy a dokładniej to jeden błąd a brzmi on tak: P0141 Podgrzewana sonda lambda2, rząd cylindrów 1 - niesprawność obwodu grzejnego . I dał się skasować. A to o którą sondę chodzi, pierwszą czy drugą? Ja w sumie myślałem o czujniku płyny chłodzącego. Gdyby czujnik błędnie odczytywał wyższą temperaturę niż faktyczna i dozował zbyt ubogą mieszankę.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 141/000321
na niepracującym silniku w sumie każdy błąd da się skasować ale to nie naprawia


jak filtr powietrza i paliwa?
były wymieniane?
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

No tak, dał się skasować i nie pojawił się później przynajmniej na razie. Filtr powietrza był wymieniony całkiem nie dawno a filtr paliwa nie. Ale zastanawia mnie fakt że silnik palił bardzo dobrze tylko że oddałem auto do malowania zderzaka i jak go odebrałem to od tej pory jest problem. Hmmm. Wymienię jeszcze filtr paliwa i zobaczę.
A tak z innej beczki masz może opis błędów po polsku?
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

Witam.
Wałkuję dalej temat błędu "P0141 Podgrzewana sonda lambda2, rząd cylindrów 1 - niesprawność obwodu grzejnego" ponieważ stawiam właśnie na sondę tą pierwszą, szerokopasmową. Szukałem jak mogę sprawdzić grzałkę w tej sondzie i znalazłem ale zastanawia mnie fakt że opisuje ktoś to w ten sposób że opór grzałki każe sprawdzać na 2 pewnych pinach a zasilanie tej grzałki na jednym z tych dwóch i kolejnym np. opór na 3 i 5 pinie a zasilanie grzałki na 1 i 5 pinie. Może ktoś się wypowie sie na ten temat czy tak to ma być a może ktoś ma inną wersję?
Czekam na podpowiedź i z góry dziękuję.
l
lenad
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 16 cze 2009, 21:09

Post autor: lenad »

W sumie trochę mi zeszło od usunięcia problemu ale może komuś się przyda. Auto było na gazie i kończył się reduktor i auto po dłuższym postoju zalewało się gazem.Po wymianie reduktora problem ustąpił.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”