[6n2] 1.4 tdi drgawki i nieustabilizowane obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mario00760
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 25 lip 2009, 13:37

[6n2] 1.4 tdi drgawki i nieustabilizowane obroty

Post autor: mario00760 »

Witam.

Mam pytanie do bardziej doświadczonych. Mam polówkę 1.4 tdi i to co mnie drażni w niej to małe drgawki co któryś zapłon wyczuwalne na budzie lub pedałach, a niewidoczne po obrotomierzu. Po podłączeniu urządzenia minivag505 ( tylko takie obecnie mam) obroty skaczą 882/904 i tak w kółko. Dzieje się to tak szybko że na zegarach wskazówka nawet nie drgnie.

To co sprawdziłem:

- odłączałem pasek osprzętu myśląc, że to wina któregoś z łożysk osprzętu (bez zmian)
- odłączałem egr ( bez zmian)
- odłączałem przepływke (bez zmian)
- ustawiłem kąt synchronizacji wałka idealnie na 0 w grupie 4 ( bez zmian ( spadło tylko spalanie na postoju z 0,5/0,6 na 0,4/0,5)
- Jedynie korekcje wtrysków dość sporawe, a bipy i grupa 18 całkiem spoko
- słychać wycie pompy wody bo kupiłem niemarkową ;/
- brak dymienia, nie traci mocy, brak błędów, tylko drgawki

Wydaje mi się, ze gdyby winna była listwa zasilająca pompki to bipy by gorzej wyglądały jak i grupa 18. Biorę pod uwagę padające pompki tylko teraz jak interpretować te korekcje bo ich suma wychodzi około 0 i teraz ten co jest na - 1,3 leje czy te co są na + są przypchane? I czy skoro dwa idą na plus to automatycznie ten pierwszy idzie na minus żeby wyrównać do 0 ( bo chyba niekoniecznie, niektórzy mają wszędzie okolice 0 a tylko jeden 2,5 na plusie)?

Za jakiś czas podmienię miejscami pompki i sprawdzę czy korekcje idą za pompkami.
Niedawno była wymieniana pompa tandem bo poprzednia lała i się zapowietrzała.( nie pamiętam czy wczesniej były drgawki)
Również po regeneracji głowicy mechanik odstawił cyrk bo nie przykręcił pompowtrysku w cyl. 1 tego który teraz pokazuje - 1,3. skończyło się na tym ze w oleju miałem plus 5 litrów ON który wylatywał bagnetem itd itp. Silnik przepłukało tylko nie wiadomo czy to nie uszkodziło czegoś ( pierścieni, uszczelniaczy pompki bo tylko go dokręcił wyregulował i tyle. ale gdyby padł czy byłaby nieszczelność to by korekcja była na plusie tak mi się wydaje)

Poniżej filmik z blokami pomiarowymi na mini vag505 :
https://www.youtube.com/watch?v=24GEOB0J9wg
Jest VW POLO 6N2 1.4 TDI
Było VW POLO 6N 1.9 D
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”