[9N] Co to jest i jak to wymianić 1.4 TDi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

[9N] Co to jest i jak to wymianić 1.4 TDi

Post autor: ravenice1990 »

Witam mam polo 9N 1.4 TDI 2002r i zauważyłem podczas wymiany oleju że mam uchlapana skrzynie w oleju dokładnie z tego elementu co oznaczyłem na foto. Moję pytanko co to jest i jak wymienić tam prawdopodobnie uszczelniacz
[*]
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

odkręć śrubkę w środku i ci to wyjdzie samo, a potem intuicyjnie wymieniasz uszczelki
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Czyli obie półośki trzeba zdemontować i wyjmować skrzynie czy bedzie podejscie bez wyjmowania?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Tylko sprawdź czy to faktycznie olej ze skrzyni (inaczej pachnie). Bo tam też chlapie jak pada uszczelniacz na wale korbowym od strony koła zamachowego.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Właśnie niby nad przegubem jest osłonka a nad osłonką jest zachlapane lekko ale nie powinno. Chyba jeszcze raz się dokładnie przyjrzę tej sprawie, umyje skrzynie i silnik i myślę że wtedy trzeba zaobserwować. Dziękuje za odpowiedzi
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Sprawdź czy nie cieknie ci z pompy tandem częsty przypadek w 1,4 TDi.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

Gdzie to mniej wiecej jest odnosząc sie może do turbiny? w którym miejscu ? :P
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jest napędzana z wałka rozrządu. Zaraz nad łączeniem silnika ze skrzynią. Jak jest firmy Lukas to podłóż papierowy ręcznik i się przejedź. Potem obejrzyj czy nie śladów paliwa lub czy nie cieknie olej w miejscu łączenia z głowicą ,ale najczesiec leje paliwem spod dekla. U mnie najpierw kapało myślałem że to olej bo ropa rozmywała stare złogi oleju. Potem jak uszczelka padła całkowicie wypompowała 10 litrów w 5 minut. Ja wymieniłem na BOSCHA ale ktoś mi mówił że wystarczy wyrównać dekiel (i wypolerować) i dać troszkę krótsze śruby bo oryginalne są minimalnie za długie i nie da się porządnie przykręcić.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
ravenice1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 71
Rejestracja: 19 lis 2014, 8:15
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: ravenice1990 »

No i mistrzu chyba z tej pompy mi wali albo ropa albo olej. Dopiero co kupiłem to auto więc może jeszcze nie będę się brał za to tylko jeszce umyje dokładnie silnik i jak już 100% bede pewien to bede brał się za naprawe. Chodz bardziej wygląda mi to na wyciek od strony uszczelki pod głowica chodz jak już bym wymontowywał to trzeba by wszystki uszczelki w niej wymienić co by sytuacja się nie powtarzała za czesto... Dzieki za ptzydatną wskazówke :)
Silniczek wymyty bedę obserwował ewentualne wycieki dam znać co tam się dzieje
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”