[6N] Moment obrotowy. Moc a spalanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

[6N] Moment obrotowy. Moc a spalanie

Post autor: wooke »

Witajcie,
Jeśli w złym dziale to proszę o przeniesienie.

Jakiś czas temu czytałem sobie o max momencie obrotowym ale dałem sobie jakoś z tym spokój. Natomiast wczoraj ten temat znów pojawił się w mojej głowie.
Jeśli dobrze zrozumiałem to czego naczytałem się to max moment obrotowy to taki złoty środek między efektywnym przyspieszeniem a minimalnym spalaniem związanym z najlepszym spalaniem dawki paliwa?
Czyli reasumując. W moim Polo 1.4 (60KM) APQ max moment wynosi 116Nm/2800 obr/min i max moc 60KM/4700 obr/min. Czyli powinienem jeździć przy zbliżonych obrotach 2800 i zmieniać biegi +/- 3000/3200 obrotów?
Obecna moja jazda wygląda tak, że utrzymuję obroty na poziomie 1800/2000 i zmieniam na wyższy bieg przy obrotach 2400. Przy takiej jeździe spalam ok. 6.5/7l na 100km. Staram się jeździć ekonomicznie, ale czy taki styl jest dobry dla silnika i innych podzespołów?
Jeśli coś źle rozumuję to wyprowadźcie mnie z błędu.
Chociaż prawo jazdy mam od ponad 6 lat to własne auto niecały rok i przez cały ten czas próbuję doskonalić swoje techniki jazdy. Ale jak to wiadomo noe zawsze wychodzi wszystko tak jakbym chciał.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

przy niskich obrotach silnika siadają dwu masy, moim zdaniem w eko jeździe najlepiej zmieniać bieg przy 2500 obr/min auto najmniej spala przy prędkości 70-80km/h wtedy masz obroty ok 2200, jeśli auto spala ci 6.5 l na 100km to masz na prawdę dobrą normę
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

[quote=""MaciekVW""]przy niskich obrotach silnika siadają dwu masy[/quote]
chodzi o obroty poniżej 1500 obr i na pewno to nie dotyczy 6n


Moim zdaniem w w 6n 1.4 60km optymalna jazda jest ok 2500-2600 przy czym jadąc np. 70 km/h najlepiej na IV biegu jechać gdyż z tego co zauważyłem wtedy dość mało pali. Z resztą ten silnik jest dość ekonomiczny gdyż mi nigdy więcej jak 8l nigdy nie spalił a mówię o jeździe w zimie po mieście na bardzo krótkich odcinkach a średnia u mnie z 70 tyś zrobionych wychodziła 6,8l
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”