[9n] Olej do wspomagania 1.2

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

H
HAwK
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 28
Rejestracja: 17 maja 2009, 14:24

[9n] Olej do wspomagania 1.2

Post autor: HAwK »

Witam, kupiłem dzisiaj olej do wspomagania syntetyk czerwony (taki polecił mi gość w sklepie) okazało się że oryginalny który miałem wcześniej to olej mineralny zielony. Moje pytanie czy mogę wlać olej który kupiłem czy lepiej kupić ten który miałem. Nie wiem jak duża jest różnica i czy mogą wystąpić jakieś komplikacje ze wspomaganiem.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

mogą się nie mieszać ze sobą i nie zbyt dobrze będzie
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Mój mechanik mi powiedział jedno: Kolor płynu też nie jest bez znaczenia. Jeżeli oryginalny jest zielony (jest taki i taki ma być) to zalać też taki powinieneś. Nie wnikałem w to czym się one różnią na co to wpływa, jednak bez wątpienia ma to znaczenie. Są oleje i oleje...

Ponadto ciekawostką jest też to, że sam kolor nakrętki zbiorniczka oleju do wspomagania mówi też jaki powinno się zalać. W polo korek jest zielony.. Te co przyjmują kolor czerwony mają bodajże kolor korka czarny lub czerwony.
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""HAwK""]Witam, kupiłem dzisiaj olej do wspomagania syntetyk czerwony (taki polecił mi gość w sklepie) okazało się że oryginalny który miałem wcześniej to olej mineralny zielony. Moje pytanie czy mogę wlać olej który kupiłem czy lepiej kupić ten który miałem. Nie wiem jak duża jest różnica i czy mogą wystąpić jakieś komplikacje ze wspomaganiem.[/quote]

sprzedał czerwony, bo pewnie zielonego nie miał a chciał zarobić. Lej zielony
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Tak tylko dodam że gdyby ktoś nie wiedział jaki powinien być oryginalnie to kolor zakrętki zielony= płyn zielony.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

Taaa temat przerabiany nie raz i sytuacja wygląda tak że jak weźmiecie odręcicie korek to na nim pisze jaki macie mieć płyn tzn. firma która i oznaczenie jaki szedł na pierwszy montaż ( nie podam wam bo nie mam już Polo więc nie sprawdzę). A sprawa z kolorem jest taka że ori na pierwszy montaż szedł żółty taki słomkowy :grin: I to jest full syntetyk który dopiero zmienili (kolor) w bodajże 2005 roku na zielony i jego zamiennikiem jest febi 6161

http://allegro.pl/plyn-wspomagania-6161 ... 78576.html


Ps. A 99% sklepikarz ze sklepów motoryzacyjnych wciska febi 6162 czyli mineral, nawet goście w ASO VW sami nie wiedzą jaki miał być bo u nich dostępne są dwa zielone spełniające dwie różne normy w tym że jeden to mineral a drugi to syntetyk bo kolor jest tu mylący bo jest jednakowy
e
egon.
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 27 gru 2014, 10:02
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: egon. »

Czyli jeśli na pierwszy montaż był lany syntetyk (zółty), to ten czerwony tez można zalać rozumiem, bo to tez syntetyk tak :?:
Tak powracając, to ja mam korek koloru własnie zółtego ;)
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

[quote=""egon.""]Czyli jeśli na pierwszy montaż był lany syntetyk (zółty), to ten czerwony tez można zalać rozumiem, bo to tez syntetyk tak :?:
Tak powracając, to ja mam korek koloru własnie zółtego ;)[/quote]

ten febi 6161 (zielona butelka z czerwonym korkiem) jest w środku zielony kolor oleju :grin:

A co do koloru korka w zbiorniczku to aby na pewno mówisz o zbiorniczku od wspomagania? (tym w podłużnicy od strony kierowcy) bo ja spotkałem się z korkami koloru szarego i zielonego w 9N'ce.
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

Przed zalaniem płynu do wspomagania dzwoniłem do znajomego z serwisu VW a Białymstoku, pytałem znajomych mechaników, wszyscy polecili ten: FEBI 06162 http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-f ... 11717.html
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

[quote=""wojtek6992""]Przed zalaniem płynu do wspomagania dzwoniłem do znajomego z serwisu VW a Białymstoku, pytałem znajomych mechaników, wszyscy polecili ten: FEBI 06162 http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-f ... 11717.html[/quote]

a tu masz odpowiedz :roll:

[quote=""gti21""]Ps. A 99% sklepikarz ze sklepów motoryzacyjnych wciska febi 6162 czyli mineral, nawet goście w ASO VW sami nie wiedzą jaki miał być bo u nich dostępne są dwa zielone spełniające dwie różne normy w tym że jeden to mineral a drugi to syntetyk bo kolor jest tu mylący bo jest jednakowy
[/quote]

6162 Febi spełnia normę BMW i jest mineralem za to 6161 spełnia normę VW więc na logikę to on ma być zalany do naszych polówek, ja już dawno przestałem sugerować się zdaniem mechaników i sam czytam na dany temat bo już nie raz się przekonałem że nawet w ASO sami dobrze nie widzą, a tu potwierdzenie z katalogu FEBI

Obrazek

uważam temat za wyczerpany :cool:
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

więc pytanie brzmi, co może się dziać przy zalaniu mineralnego ( takiego jak polecają wszyscy mechanicy ) zamiast syntetycznego?
e
egon.
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 27 gru 2014, 10:02
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: egon. »

gti21 tak mówię własnie o tym i jest on koloru żółtego, jak będę miał chwile, to zrobię fotkę.
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

[quote=""wojtek6992""]więc pytanie brzmi, co może się dziać przy zalaniu mineralnego ( takiego jak polecają wszyscy mechanicy ) zamiast syntetycznego?[/quote]


ciężko mi powiedzieć ale wiem jak w moim służbowym samochodzie mechanik dolał innego oleju to wspomaganie chodziło wyraźnie głośniej oraz ciężej(zwłaszcza na niskich temperaturach),dopiero zmiana na to co powinna być pomogło

[quote=""egon.""]gti21 tak mówię własnie o tym i jest on koloru żółtego, jak będę miał chwile, to zrobię fotkę.[/quote]

zrób z góry i dołu korka a udowodnię że tam powinien syntetyk siedzieć :grin:
e
egon.
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 27 gru 2014, 10:02
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: egon. »

Fotke zrobie w niedziele, bo mam teraz ograniczony dostep do auta (zona nim jezdzi).
Powiedzcie czy cos moze sie stac, jesli jest wlany teraz zly olej :?:
e
egon.
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 27 gru 2014, 10:02
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: egon. »

No i się pomyliłem, mam zielony korek, a nie żółty ;) ale powie mi ktos tak na 100% jaki olej tam powinien byc :?:
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”