[9N3] Chcę kupić polo. na co zwrócić uwagę?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dzidek126
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:46
Lokalizacja: Dąbrowa nad Czarną

[9N3] Chcę kupić polo. na co zwrócić uwagę?

Post autor: dzidek126 »

Jutro jadę oglądać polo 1.4 tdi z 2007 roku na co powinienem zwrócić uwagę żeby nie kupić wraka właściciel twierdzi że był malowany przedni zderzak i błotnik ale to chyba nic wielkiego gorzej jak na miejscu okaże się że malowane było więcej ważne są podłużnice czy lakier nie ma rys i bobów czy wszystkie szyby z tego samego roku czy silnik pracuje równo i nie dymi martwi mnie że ma hak jest on przydatny ale może świadczyć o tym że ciągnął przyczepy przez co silnik mógł się zużyć przejechane ma 19 tys kilometrów w miarę realnie szkoda że niema klimatyzacji z wyświetlaczem i fabrycznego radia na cd ale jakoś to przeżyje? Napiszcie co powinienem jeszcze sprawdzić.Proszę o odpowiedź.Pozdrawiam
VW - It\'s not a hobby. It\'s a passion!
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Najlepiej kup silnik mocniejszy 80km 195nm ten nowszy z nowsza głowica tylko taki silnik ciężej dostać.
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Odradzam motor trzycylindrowy bo hałasuje,trzęsiei dynamikę ma kiepską.
d
dacjano
Początkujący
Początkujący
Posty: 120
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:01
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: dacjano »

Wiadomo 3 cilindry nie wrózą aksamitnej pracy ale w porównaniu do starszych jednostek 1.4 tdi to silniki z nowszą głowica chodzą dużo ciszej. Mój silnik gdy jest rozgrzany chodzi troche głosniej niż 2.0 tdi.

tutaj fotka jak wyglada taki silnik ma całkiem inna głowice i pokrywe silnika także jest turbo inne i inne pierdoły.

Obrazek

tu ten sam silnik bez pokrywy (niektóre roczniki po 2006r nie miały pokrywy silnika)
Obrazek

Co do dynamiki niebardzo mam do czego porównywać bo ojciec ma 2.0 tdi lecz wcześniej mieliśmy cordobe 1.6 75km i do 1.4 tdi 80km nie ma szans! ;)
Ja z mojego silnika jestem zadowolony mało pali dynamika mi starcza 190km/h idzie :D miałem cięzki wybór co do silnika jak szukłem auta ale jednak padło na TDI :spoko:
Awatar użytkownika
dzidek126
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:46
Lokalizacja: Dąbrowa nad Czarną

Post autor: dzidek126 »

Wcale tak nie trzęsie w porównaniu do 1.3 benzyny i 55 koni to te 70 w 1.4 diesel to jest coś, zawieszenie twarde silniczek cichy, biegi wchodzą lekko wspomaganie o wiele lepsze niż w 6n. Teraz tata musi dokupić antenę bo ktoś odkręcił i jakieś audio by się przydało. Samochód jak nowy 19tys kilometrów przejechała kobieta w belgi, jest po stłuczce ale dobrze zrobiony podłużnice nie ruszone.
VW - It\'s not a hobby. It\'s a passion!
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Podstawową sprawą - jeżeli masz możliwości albo kogoś kto ma wiedzę w temacie - jest sprawdzenie czy auto nie było dzwonione czyli sprawdzasz grubość lakieru, dobrze jest podnieść auto i obejrzeć przednie podłużnice od spodu, dodatkowo wnętrze komory bagażnika szczególnie tam gdzie spoczywa zapasik i progi auta, będzie widać ślady jeżeli stało na ramie. Auto oglądaj w dzień na otwartym powietrzu, na pewno nie mokre - na takim wszystko ładnie wygląda. W komorze silnika obejrzyj przedni pas - jeżeli auto było bite i ktoś oszczędzał pas może być klejony, uchwyty reflektorów to podobna historia.

Silnik warto sprawdzić jak pracuje na zimno, czy nie jest zbyt głośny i nie puszcza kopcia. Wycieki też warto sprawdzić. Reszta mechaniki to już kwestia wycieczki do ASO.

Po wnętrzu można poznać jeżeli przebieg jest większy niż licznikowy, wytarte pedały, kierownica, siedzenia.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
k
kryst91
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2015, 14:15

Post autor: kryst91 »

Witam

Także mam zamiar kuić polo. Mam pytanie do użytkowników IV'tej generacji przed liftem 1.4 benz 16V 75 km. Jakie są przełożenia skrzyni biegów, przy prędkości 100km/h jakie są obroty silnika?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Przy 105km/h są równe 3000 obrotów.
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

skrzynia jest tak zestopniowania gdyż auto wyraźniej jest zrywniejsze po 3000 obr. Do jazdy w trasie skrzynia jest w sam raz, przy 3000 tyś obr masz tak jak pisze Witek6935 czyli 105km/h, przy 140 km/h jest 4000 tyś obr. co gwarantuje znośne spalanie paliwa :)
k
kryst91
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2015, 14:15

Post autor: kryst91 »

Aha, rzeczywiście przełożenie ok. W niektórych modelach rodziny VW spotkałem się ze skrzyniami które dawały ok 90-95km/h przy 3000 obr. Dzięki Panowie za szybką odpowiedź:)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

To chyba ja mam jakoś inaczej skrzynię zestrojoną bo przy 2700 obrotów z tego co pamiętam mam jakieś 120.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote="jhosef"]To chyba ja mam jakoś inaczej skrzynię zestrojoną bo przy 2700 obrotów z tego co pamiętam mam jakieś 120.[/quote]
Bo Ty masz 1.4 Tdi, a my 1.4 16V benzynę :blind:
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”