[6N] Niska temperatura cieczy-wymiana termostatu nie pomogła

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

o
oxygen
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 04 sie 2009, 10:05

[6N] Niska temperatura cieczy-wymiana termostatu nie pomogła

Post autor: oxygen »

Silnik AER 1.0 Mam taką dziwną przypadłość, że średnio co 6-8 miesięcy od 3 już lat muszę regularnie wymieniać termostat. Testowałem już wszystkie wahlery nie wahlery czy inne febi. Objawy standardowe: wolne nagrzewanie, w korku temperatura dochodzi do 80-85, jak tylko ruszę i zacznę jechać szybciej spada do 75-80. Czyli walnięty termostat - nie domyka się i cały czas jestem na obiegu chłodnicy.

Tydzień temu znowu zaobserwowałem te same objawy, więc znowu kupiłem Wahlera i dzisiaj po wymianie się zdziwiłem, bo temp dochodzi do 70st i stoi... na nowym termostacie...

Co jeszcze może być przyczyną? A może ktoś ma pomysł, co może powodować w miarę regularne padanie termostatów ?

Uszkodzony króciec? walnięty czujnik ?

Dodam że w okolicy czujnika mam lekki wyciek czynnika, ale to chyba nie powinno mieć wpływu na takie zachowanie?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Sprawdź węże chłodnicy. Jak oba będą ciepłe to termostat/obudowa termostatu do weryfikacji. Ale jak tylko jedna ciepła a druga zimna, to może masz coś z czujnikiem temperatury.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

może masz zapowietrzony układ chłodzenia
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

miałem podobnie z silnikiem 1.6, okazało się że termostat nie wszedł na swoje miejsce mimo że obudowa skręciła się bez problemu...
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

A nie ma przypadkiem dwóch typów termostatu, 70*C i 90*C, bo coś mi się o uszy obiło i może ten z mniejszą tolerancją zakupiłeś?
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
o
oxygen
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 04 sie 2009, 10:05

Post autor: oxygen »

@Mark to chyba jest najbardziej prawdopodobne. Spróbuję skręcić jeszcze raz i zobaczymy.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

A ja stawiam że masz uszkodzony króciec, bo nigdzie nie napisałeś że go wymieniłeś. A to lubi padać razem z termostatem. Łamie się ta "poprzeczka" o którą zapiera się termostat aby otworzyć obieg. Więc jaki jest wniosek jeżeli masz cały czas otwarty obieg????
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""czaja""]Więc jaki jest wniosek jeżeli masz cały czas otwarty obieg????[/quote]
Taki, że to prawdopodobnie nie króciec jest winny bo
[quote=""czaja""]Łamie się ta "poprzeczka" o którą zapiera się termostat aby otworzyć obieg[/quote]
Jeśli nie będzie poprzeczki to się duży obieg nie otworzy TADAM! :-D Tak na serio, termostaty robią teraz okrutnie badziewne ale mogę polecić firmy BTT (Behr Thermo Technik) lub Mahle. Coś tam wspólnego ze sobą mają te obie firmy i oznaczenie modelu termostatu do Polo jest takie samo TX4187D. Brałem 3szt. do różnych aut i działają bez pudła.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""madmax""][quote=""czaja""]Więc jaki jest wniosek jeżeli masz cały czas otwarty obieg????[/quote]
Taki, że to prawdopodobnie nie króciec jest winny bo
[quote=""czaja""]Łamie się ta "poprzeczka" o którą zapiera się termostat aby otworzyć obieg[/quote]
Jeśli nie będzie poprzeczki to się duży obieg nie otworzy TADAM! :-D Tak na serio, termostaty robią teraz okrutnie badziewne ale mogę polecić firmy BTT (Behr Thermo Technik) lub Mahle. Coś tam wspólnego ze sobą mają te obie firmy i oznaczenie modelu termostatu do Polo jest takie samo TX4187D. Brałem 3szt. do różnych aut i działają bez pudła.[/quote]
No masz rację. Jakieś zaćmienie mnie dopadło.
o
oxygen
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 04 sie 2009, 10:05

Post autor: oxygen »

OK dzisiaj wymieniłem króciec i sprawdziłem czy termostat leży poprawnie w obudowie i... niestety bez zmian :(

Spróbuję kupić inny termostat i przy okazji wrzucę je do ciepłej wody i porównam wszystkie 3 i zobaczymy w jakich temperaturach się otwierają...
o
oxygen
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 04 sie 2009, 10:05

Post autor: oxygen »

Dobra, temat rozwiązany. Problemem był wadliwy czujnik temperatury. Kupiłem FEBI i po założeniu wszystko wróciło do normy :)
To że akurat padł podczas wymiany termostatu musiało być po prostu zbiegiem okoliczności.

Dodam tylko że do tego czujnika nie dodają uszczelki i pomimo że czujnik który miałem do tej pory też jej nie miał, po założeniu nowego płyn wyciekał więc musiałem uszczelkę dokupić osobno (2pln).

Temat do zamknięcia, dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomysły.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”