Witajcie, niestety zauważyłem dziurę w wężyku od spryskiwaczy. Wężyk znajduje się pod maską w prawym górnym rogu. Próba jego naprawy (sklejenie dziury, załatanie specjalną taśmą ori vw na gorąco) nie dały rezultatu. Pozostaje mi wymienić całą karbowaną rurkę. Czy macie w tym doświadczenie?
Witam
Mi kiedyś pękła rurka karbowana na zgięciu przy przejściu z komory silnika do maski. Jednakże ja to zakleiłem (na tamten moment tymczasowo) taśmą izolacyjną... Byłem w ASO, ale tam tę rurkę sprzedają na metry i to po absurdalnej cenie... Efekt jest taki, że izolacja zdaje egzamin już ponad 2 lata Nic nie sika, spryskiwacz śmiga jak należy
99 zł za metr... Przerabiałem to. Ale sam sobie nie poradziłem, ciśnienie rozsadzało każde tymczasowe połączenie. Zajechałem do warsztatu, gdzie za 50 zł mi to naprawili i działało. Gdyby było lato to może dałbym radę sam, ale zimą palce mi zamarzały i nie mogłem nic przy tym zrobić a weź zimą śmigaj bez sprysków.
Przerabiałem to właśnie u siebie - kupiłem wężyk fi 6mm odporny na benzynę i oleje dałem za niego 2 zł za metr - tak by była pewność że żaden środek czyszczący go nie "przepali" :shock: jak czasami bywa z chemicznymi środkami
Przód łatwo wymienić wystarczy tylko trochę chęci i opaski termokurczliwe a tył to większa przeszkoda:
Wężyk idzie od pierwszego połączenia z pompką w przedziale silnika poprzez ściankę grodziową gdzie jest w specjalnej gumie uszczelniającej by nic nie dostawało się do kabiny żadne smrodki czy wilgoć jest to najgorszy etap przedostania tego wężyka
Później idzie we wiązce kabli do tyłu progiem i boczkiem tapicerki po stronie kierowcy - próg jest montowany na takie blaszki - wystarczy go podważyć do góry - później lewy boczek z tyłu trzeba niestety zdjąć by dojść do miejsca ułożenia wężyka - jeśli chodzi o montaż nowego nie sprawdzi się technika przeciągania go za pomocą sklejonej końcówki do starego wężyka gdyż jest on wewnątrz wiązki kabli mocno ściśnięty więc jedynie pozostaje ucięcie go w miejscu pod kierownicą :butcher: i ten fragment starego wężyka pomoże przeciągnąć nowy do środka :!: :!: :!: PAMIĘTAJ CIĄGNIJ WĘŻYK OD ŚRODKA KOMORY SILNIKA DO PRZEDZIAŁU PASAŻERSKIEGO czyli w miejscu ucięcia wewnątrz kabiny chwyć i ciągnij - inaczej stracisz owe uszczelnienie jak i możliwość włożenia go na miejsce.
Później już tylko ułożyć odpowiednio nowy wężyk i założyć końcówki - dobry zwyczaj to założenie koszulki termokurczliwej na nowy wężyk i po wciśnięciu końcówek podgrzanie jej. Wtedy mamy pewność że ciśnienie nie wypchnie złączki. :yahoo: 2 godzinki roboty i masz sprawny spryskiwacz.
VW Polo 9n3 | 1.2 beznyna | 2005r. "Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika."
Przypadkowo odkryłem w internecie, że istnieje zestaw naprawczy Skody do tego tupu wężyków Nr części to 5J0 955 871 B oraz 5J0 955 871 A. Montaż przeprowadzę w weekend. Dać znać czy pasuje
Przypomniało mi się coś. Ja z przodu użyłem zaworka zwrotnego do połączenia wężyka. Dodatkowa zaleta to bardzo dobre utrzymuwanie cieczy w wężyku. Daje to natychmiastowy strzyk bez chwili zwłoki.