[9n3] wymiana wężyka spryskiwaczy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

[9n3] wymiana wężyka spryskiwaczy

Post autor: ikris »

Witajcie, niestety zauważyłem dziurę w wężyku od spryskiwaczy. Wężyk znajduje się pod maską w prawym górnym rogu. Próba jego naprawy (sklejenie dziury, załatanie specjalną taśmą ori vw na gorąco) nie dały rezultatu. Pozostaje mi wymienić całą karbowaną rurkę. Czy macie w tym doświadczenie?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Mi kiedyś pękła rurka karbowana na zgięciu przy przejściu z komory silnika do maski. Jednakże ja to zakleiłem (na tamten moment tymczasowo) taśmą izolacyjną... Byłem w ASO, ale tam tę rurkę sprzedają na metry i to po absurdalnej cenie... Efekt jest taki, że izolacja zdaje egzamin już ponad 2 lata :D Nic nie sika, spryskiwacz śmiga jak należy :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

99 zł za metr... Przerabiałem to. Ale sam sobie nie poradziłem, ciśnienie rozsadzało każde tymczasowe połączenie. Zajechałem do warsztatu, gdzie za 50 zł mi to naprawili i działało. Gdyby było lato to może dałbym radę sam, ale zimą palce mi zamarzały i nie mogłem nic przy tym zrobić a weź zimą śmigaj bez sprysków.
K
Krzysław
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 36
Rejestracja: 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: GCH

Post autor: Krzysław »

Przerabiałem to właśnie u siebie - kupiłem wężyk fi 6mm odporny na benzynę i oleje dałem za niego 2 zł za metr - tak by była pewność że żaden środek czyszczący go nie "przepali" :shock: jak czasami bywa z chemicznymi środkami

Przód łatwo wymienić wystarczy tylko trochę chęci i opaski termokurczliwe a tył to większa przeszkoda:

Wężyk idzie od pierwszego połączenia z pompką w przedziale silnika poprzez ściankę grodziową gdzie jest w specjalnej gumie uszczelniającej by nic nie dostawało się do kabiny żadne smrodki czy wilgoć jest to najgorszy etap przedostania tego wężyka

Później idzie we wiązce kabli do tyłu progiem i boczkiem tapicerki po stronie kierowcy - próg jest montowany na takie blaszki - wystarczy go podważyć do góry - później lewy boczek z tyłu trzeba niestety zdjąć by dojść do miejsca ułożenia wężyka - jeśli chodzi o montaż nowego nie sprawdzi się technika przeciągania go za pomocą sklejonej końcówki do starego wężyka gdyż jest on wewnątrz wiązki kabli mocno ściśnięty więc jedynie pozostaje ucięcie go w miejscu pod kierownicą :butcher: i ten fragment starego wężyka pomoże przeciągnąć nowy do środka :!: :!: :!: PAMIĘTAJ CIĄGNIJ WĘŻYK OD ŚRODKA KOMORY SILNIKA DO PRZEDZIAŁU PASAŻERSKIEGO czyli w miejscu ucięcia wewnątrz kabiny chwyć i ciągnij - inaczej stracisz owe uszczelnienie jak i możliwość włożenia go na miejsce.

Później już tylko ułożyć odpowiednio nowy wężyk i założyć końcówki - dobry zwyczaj to założenie koszulki termokurczliwej na nowy wężyk i po wciśnięciu końcówek podgrzanie jej. Wtedy mamy pewność że ciśnienie nie wypchnie złączki. :yahoo: 2 godzinki roboty i masz sprawny spryskiwacz.
VW Polo 9n3 | 1.2 beznyna | 2005r.
"Nie sprzęt, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika."
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja wcisnąłem króciec łączący plus z zewnątrz izolacja termokurczliwa.
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Przypadkowo odkryłem w internecie, że istnieje zestaw naprawczy Skody do tego tupu wężyków :) Nr części to 5J0 955 871 B oraz 5J0 955 871 A. Montaż przeprowadzę w weekend. Dać znać czy pasuje :)
G
GalaktykaS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 02 cze 2013, 11:22
Lokalizacja: LTM

Post autor: GalaktykaS »

@ikris Jak sytuacja z zestawem naprawczym się miewa? Kupowałeś w aso?
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Zestaw zamontowany. Idealnie pasuje, montaż banalny i nic nie cieknie. Zestaw kupiony w vw.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""ikris""]Zestaw zamontowany. Idealnie pasuje, montaż banalny i nic nie cieknie. Zestaw kupiony w vw.[/quote]
ile Cię kosztował?
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

20zł :)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Przypomniało mi się coś. Ja z przodu użyłem zaworka zwrotnego do połączenia wężyka. Dodatkowa zaleta to bardzo dobre utrzymuwanie cieczy w wężyku. Daje to natychmiastowy strzyk bez chwili zwłoki.
G
GalaktykaS
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 02 cze 2013, 11:22
Lokalizacja: LTM

Post autor: GalaktykaS »

@jhosef przydatna odpowiedz, szczególnie kiedy do ASO mam 200km. Dziękówa :-)
o
olekbdg
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2013, 23:05

Post autor: olekbdg »

Jeśli można prosić o jakieś namiary na taki zestaw byłbym wdzięczny.


Wesołych Świąt :wave:
srebrna 9n, 1.2
Awatar użytkownika
ikris
Początkujący
Początkujący
Posty: 155
Rejestracja: 12 sie 2013, 20:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ikris »

Zestaw, który zastosowałem składa się z dwóch części
1. 5J0 955 871 B
2. 5J0 955 871 A
Do zamówienia w ASO Skody lub VW.

Sposób montażu http://www.drive2.ru/l/1136427/
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

Ewentualne pęknięcia w miejscu opisanym w pierwszym poście świetnie łata termokurczka z klejem. Mozna ją ukształtować w łuk.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”