Grzeje się ?....

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
SpoX
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:19
Lokalizacja: Gdańsk

Grzeje się ?....

Post autor: SpoX »

Mam polo z 92 roku z silnikiem 1043cm3 czyli nie za duży , ale nie wiem czy nie za bardzo się nagrzewa w korku temp. dochodzi do 100C+ nie wiem czy to dobrze czy źle dodam ze wiatrak włącza się od około 85C+ wiec to tez nie wiem czy dobrze .. Prosił bym o jakieś info czy jest dobrze czy mam się czym martwić
Z góry dzieki ;D
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

wszystko działa normalnie !! wiatrak pochodzi z jakies 30 sek i pewnie sie wyłączy !! wiec wszystko jest git !! normalnie tak robi jak stoisz w korku
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

[quote="SpoX"]dochodzi do 100C+[/quote]
a czy temperatura rośnie bardziej :?:
bo wskaźniki temperatury są orjentacyjne
mi sie wentylator załancza według licznika przy 100*C
a według komputera przy 94*C
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Nie wzrośnie bardziej, bo wentylator do tego nie dopuści. Masz na chłodnicy czujnik temperatury, który w razie potrzeby włącza wentyla. :grin: a tak jak piszesz wskaźnik na desce jest orientacyjny i wystarczy, że kiedykolwiek ktoś nieumiejętnie grzebał przy zegarach i mógł wskazówkę przestawić :scratch:
Awatar użytkownika
SpoX
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SpoX »

temp raz mi doszła do 110 i sie tym zmartwiłem bo nie wiem czy jest si.... wentylator chodzi ale to moze za mało....
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Czasami w upalne dni może dojść do 110 ale tylko na chwilę. zdarzyło mi się tak gdy jechałem w skwarze przez miasto i zatrzymałem się na światłach. Wentylator włączył się natychmiast gdy silnik zjechał na wolne obroty i zaraz było 90 stopni. Więc nie ma czym się martwić :)
Das Auto.
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote="sebatec"]temp raz mi doszła do 110 i sie tym zmartwiłem[/quote]
Tak wysoka temperatura może wskazywać na zakamienioną chłodnicę :(
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Spróbuj ewentualnie przeczyścić sobie układ chłodzenia, na stacji paliw można dostać takie śodki które Ci usunął część kamienia jeżeli jest oraz wyczyszczą takie różne syfy :oki: ja kiedyś także robiłem taki manewr, że wyjąłem chłodnice i dosłownie w wannie z mieszaniną płynu do naczyń i środka uniwersalnego do czyszczenia wymyłem ją szczotką z długim włosem i dałem jej najpierw poleżeć :grin: następnie, wziąłem wąż ogrodowy(może być karcher) i pod ciśnieniem starałem się wypłukać bród z pomiędzy blaszek-efekt był zadowalający :) tylko to był inny pojazd a nie polo...
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Temperatura silnika benzynowego nie ma prawa wzrosnąć powyżej 90*C nawet w upały. Każde wahnięcie w górę oznacza problemy z układem chłodzenia.
Ograniczony przepływ, rozszczelnienie instalacji, niedomagające wiatraki, niedomagająca pompa, czujniki, niski poziom lub brak cieczy chłodzącej.
Takie okresowe objawy mogą być zajawką większej awarii.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Polo 1.0 po wymiane czujników rozgrzewa się max do 90 stopni pogoda taka jak teraz mamy.
Wentylator załańcza się przed 90 w moim przypadku.
A że te czujniki czsam padają posiadaczy polówek wiedzą. Jeden idzie do kompa, drugi do zegarów (są przy termostacie) może po prostu czujnik cię w konia robi...
Awatar użytkownika
tomaloski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 23 kwie 2009, 9:04

Post autor: tomaloski »

A pompę masz właściwą zamontowaną? bo są jak dobrze pamiętam i nie chcę się pomylić dwa lub trzy rodzaje, różnią się ilością zębów (26,27,30), przez co są mniej lub bardziej wydajne. To w przypadku silnika AAU. Od początku tak masz, czy teraz się to objawiło?
Awatar użytkownika
Grabek-Łańcut
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2009, 10:51
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Grabek-Łańcut »

Ja mam z kolei problem, z wskaźnikiem temperatury. zwyczajnie nie działa. Wydarłem licznik i niby tak wszystko podłączone jest... o co moze chodzic?
Obrazek



Obecnie poszukuje jakichś fajnych felg do mojej mashiny <!-- s]
Awatar użytkownika
Wy3
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 238
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:49
Lokalizacja: Wrocław City

Post autor: Wy3 »

Jak podniesiesz maskę to pod aparatem zapłonowym jest tzw. pająk są tam 2 czujniki czarny i niebieski, pewnie padł ci czarny bo jest od wskaźnika na desce rozdzielczej (koszt 25- 30 zł) Tylko pamiętaj żeby wymieniać na chłodnym silniku bo ci gorąca woda na klate poleci :crazy:
KONI
Awatar użytkownika
Grabek-Łańcut
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2009, 10:51
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Grabek-Łańcut »

solarium darmowe :D
Obrazek



Obecnie poszukuje jakichś fajnych felg do mojej mashiny <!-- s]
1
19CarlLevis84
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 09 gru 2008, 16:03
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: 19CarlLevis84 »

Witam
Nie chcę zakładac nowego tematu.
Mam problem z przegrzewaniem się silnika. Kiedy jadę z prędkością między 70 - 90 km/h, wskazówka stoi sobie na 90 st. C i wszystko jest w porządku.
Przy szybszej jeździe, ponad 100km/h wskazówka idzie do 100st.C.
Jak przemieszczam się 20-30km/h wskazówka idzie ponad 100st. C.
Jak stoję w korku lub na światłach temp. idzie gdzieś tak na 108 st.C i dopiero włącza się wentylator.
Czujniki: niebieski i ten w chłodnicy wymienione.
Dolny wąż robi się ciepły przy ok. 90st.C. Płynu nie ubywa, w zbiorniczku brak bąbli. Chłodnica ciepła.
Macie jakieś sugestie? Coś z pompą wody?
Polo 86c2f 1.3 AAV
pozdr
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”