W związku z tym ze jest to typowa usterka polo i kazdej zimy problem powraca postanowilem odswieżyc temat...
Napisze tutaj jak nasmarowac zamki bez zdejmowania boczkow drzwi.
Mi osobiscie pomoglo a problem mialem OGROMNY gdyz zamki zamarzaly juz przy -1 °C a drzwi byly jak przyspawane....
MALY TUTORIAL
Potrzebne nam bedą:
1.*WD40 - środek w sprayu o działaniu smarującym i wypierającym wodę, o dużej zdolności do penetrowania szczelin
(bardziej penetruje i oczyszcza niż smaruje nalezy o tym pamiętać)
2.Smar teflonowy TPFE
(jest dośc drogi.. Puszka 400ml kosztowala mnie prawie 25zl.. lecz ma bardzo dobre wlasciwosci smarne)
Przykladowe zalety produktu:
- skuteczne smarowanie
- odporność na wysokie temperatury od -60°C do +250°C !!!
- nie spływa z pionowych powierzchni
- odporny na zanieczyszczenia
- poprawia wlaściwości ślizgowe
- chroni powierzchnię
- wypiera wodę
3.Smar silikonowy lub wazelina
-Zapobiega przymarzaniu uszczelek drzwi.
4.Srubokręt płaski.
5.Sucha sciereczka.
*WD40 nie koniecznie bedzie nam potrzebny...
Najpierw nalezy sprawdzic czy mechanizm zamka jest czysty jesli wyglada dobrze to mozemy darowac sobie zakup
jesli nie? To lepiej go kup bo to dosc dobry srodek czyszcząco-penetrujacy wiec przyda sie nam.
[size=99px]No wiec tak "na szybko":[/size]
*Najpierw ocenimy czy twoj mechanizm zamka wymaga czyszczenia WD40
(Moj byl czysciutki lecz suchy... co skutkowalo wlasnie przymarzaniem metalowych elementow i blokowaniem sie mechanizmu klamek? W skrocie drzwi byly jak przyspawane i za cholere...
otwarcie ich bylo nie możliwe. Czesto wsiadalem tylem lub zdarzalo sie nawet przez bagaznik.. troche komiczne no ale trzeba bylo sobie radzic)
A teraz do rzeczy..
Otworz drzwi a nastepnie płaskim srubokretem zdejmij czarną okrągła zaślepke. (podobna do tej jaka stosuje sie przy meblach do zakrycia srub)
Ocen na oko czy mechanizm jest czysty... W sensie czy niema zadnych starych smarów brudu korozji itp itd..
Jesli wszystko wydaje sie ok daj sobie spokoj z WD40 bo mija sie to z celem. Jesli nie.. postaraj sie dokladnie to doczyscic sciereczka i prysnij w tym miejscu wd40. Najlepiej tak samo zrob z innymi WIDOCZNYMI metalowymi elementami w ramie drzwi wszelkie zawiasy, wkładka zamka itp itd...
Jesli mechanizm jest juz czysty wez smar teflonowy TPFE
I tutaj podobnie..
Zaznacze ze przyda sie nam tu druga osoba.
Choć jesli jest ktos sprytny to i samemu mozna sobie poradzic.
WAŻNE !!!
Po zdjeciu zaślepki pryskaj smarem JEDNOCZESNIE RUSZAJAC KLAMKA ZEWNETRZNA... A NASTEPNIE WEWNETRZNA drzwi tak aby smar wszedzie dotarł.
Nie żałuj go i tak przeciez kupiles 400ml puszke
Tak samo przesmaruj inne widoczne metalowe elementy ramy drzwi. Zawiasy, wkładka zamka itp itd...
Analogiczne drzwi tylne oraz bagażnik.
Kolejnym krokiem bedzie wyczyszczenie uczelek dzrzwi oraz ich przesmarowanie a wiec wez do reki
sciereczke i przetrzyj wszystkie uszczelki z wody oraz brudu.
Nastepnie spryskaj uszczelki smarem silikonowym lub wazeliną
No i w sumie to by bylo chyba na tyle.
OD RAZU MOWIE ZE
EFEKT NIE JEST NATYCHMIASTOWY....
Trzeba troche pojezdzic i poruszac jedna i druga klamką, zawiasami itp. tak aby smar wszedzie dotarl ale i tak roznica mimo wszystko jest znaczna.
Jesli nie otworzą sie za pierwszym razem to nie szarp tylko poruszaj delikatnie klamka kilka razy i powinno za chwile zalapać.
Po jakims czasie gdy smar juz wszedzie dotrze drzwi powinny otwierac sie juz za 1 razem nawet przy sporych mrozach. Tak jak to bylo u mnie.
Mam nadzieje ze pomoglem
Pozdro Polomaniacy.