Świece

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
slawekosowski
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 gru 2008, 18:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Świece

Post autor: slawekosowski »

Witam pytanie kieruje raczej do mechaników elektryków z długoletnim doswiadczeniem lub polomaniaków z wieloletnim starzem
Otóż z jaką czestotliwością należy wymieniać świece zapłonowe i od czego to zależy w moim polo mam NGK BUR6ET trzyelektrodowe przejechałem juz na nich 22 tyś nie ma absolutnie żadnych negatywnych obiawów, zakłuceń pracy, problemów z odpalanie itp.
No ale kiedyś trzeba wymienić.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2008, 21:32 przez slawekosowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Wg zaleceń producenta te świece powinno wymieniać się co 60 000 km, jednak osobiście robię to co 30 000. Generalnie te świece wytrzymują ten przebieg ale nie zaszkodzi sprawdzić raz na 20k km stan elektrod i izolatora.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 16 lis 2008, 15:12
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: Ciapek »

40 000 albo 60 000 jak pisze trancer. Tak mi mechanik ostatnio mówił przy zmianie.
NGK są ok.
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Ciapek""]NGK są ok.[/quote]
beru tez daja rade ;)
pozatym tak jak wyzej napisane
Awatar użytkownika
Jendrol
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:06
Lokalizacja: SR/obecnie NL

Post autor: Jendrol »

Czy ktoś z was przy wymianie świec używa klucza dynamometrycznego, czy poprostu dokręca świece "na oko"?
Awatar użytkownika
kukiz18
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 26 gru 2008, 8:43
Lokalizacja: Mierzęcice

Post autor: kukiz18 »

:) dokręć z czuciem i bedzie dobrze :) nie trzeba klucza dynamometrycznego, chyba ze masz pod reka to mozesz uzyc ale to zbedne
Jak ktos ma problemy z LPG, chętnie pomogę :]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”