[86c2f] Gaśnie auto na światłach mijania + kierunki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

[86c2f] Gaśnie auto na światłach mijania + kierunki

Post autor: Czołg GT »

Panowie pojawił się problem, a mianowicie auto na światłach mijania i po włączeniu kierunku auto się dusi, a na postoju bez zwiększenia obrotów gaśnie.

Na światłach postojowych z kierunkami dodatkowo jest ok, na samych drogowych + kierunki również, dodam że ładowanie jest słabe około 13,94V skaczące nie znacznie w dół, bez żadnych odbiorników, ale przyczynę słabego ładowania znam i to raczej nie jest przyczyna bo jakiś czas temu bez ładowania było ok.

Poprawiłem styki mas, bo to tylko wpadło mi do głowy, i zastanawiam się nad przekaźnikiem, ale to są tylko moje domysły i nie mam pojęcia jeszcze jaki to będzie.

Dodam że auto dość długo stało.

Szukałem jakiś wskazówek w internecie i na forum, nic nie znalazłem, może ktoś się spotkał z podobnym problemem.

Pozdrawiam :)


Problem rozwiązany, przegląd skrzynki bezpieczników, wszystkie styki do wyczyszczenia po drodze zniknęło parę innych drobnych bolączek. :good:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sprawdź kostki reflektorów, moje się powypalały i na włączonych mijania też się dusił
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Odświeżę temat bo problem powrócił :?

A mianowicie falują obroty silnika przy włączeniu kierunku prawego bądź lewego na włączonych światłach mijania, same kierunki bądź awaryjne bez świateł jest ok.

jeszcze zauważyłem ze szarpnie silnikiem jak ruszę i włączę światła mijania i światłą drogowe(Długie)

Alternator wymieniony ładowanie jest ok 14,4 - 14,6V.

Akumulator wymieniony bo stary był słaby.

Styki co wpadły mi do głowy i rzuciły się w oko przeczyszczone.

Może ktoś podpowie gdzie zerknąć można albo co sprawdzić.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
n
norbert
Początkujący
Początkujący
Posty: 148
Rejestracja: 07 gru 2011, 20:16
Lokalizacja: J-w

Post autor: norbert »

Punkty masowe przeczyściłeś?? Jaki jest stan kabli??
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

no punkty masowe wydaja się być ok, kiedyś tam je czyściłem nie wiem czy wszystkie.

A o jakie kable ci chodzi o te od aku??.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

przejrzyj jeszcze bezpieczniki
kostki reflektorów sprawdzałeś jak pisałem wcześniej?
tak samo styki żarówek w tylnych lampach
n
norbert
Początkujący
Początkujący
Posty: 148
Rejestracja: 07 gru 2011, 20:16
Lokalizacja: J-w

Post autor: norbert »

Tak kable od aku.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Kable od aku. wczoraj zrobiłem, prawda że trochę wszystko było zaśniedziałem przy klemach.

Jest odczuwalna delikatna poprawa ale na awaryjnych szarpie jak koń.

Przy przełączaniu światłami nadal jest skok.

Styki na przodzie wszystkie przejrzałem boczne kierunki też, jak czasu dzisiaj styknie i weny to przejrzę tył.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zerknij jeszcze na przekaźniki pod deską.. niestety dojście dla chińskiego akrobaty więc warto wymontować fotel
przełącznik świateł również możesz sprawdzić

przewód masowy przy akumulatorze, można by odkręcić i oczyścić powierzchnię styku, ten między silnikiem a łapą, jak wygląda?
jeżeli słabo to można wymienić na nowy (najlepiej miedziana plecionka) też niewielki koszt

hmm na razie więcej pomysłów brak

PS Książka dotarła?
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Przekaźniki pod kierownicą będzie trzeba przejrzeć, najlepiej podmienić tylko jeszcze muszę obadać jaki to od świateł i od kierunków :blush2:

Przewód masowy od łapy do budy od strony altka wydaje się być w porządku, ale go wymienię, ten od drugiej łapy skrzyni do cewki zapłonowej też.

Wyłącznik tak samo styki sa :oki:

Zastanawiam się jeszcze czy przypadkiem licznik nie zamyka obwodu od świateł i kierunków, a za chiny ludowe nie potrafię rozpoznać ze schematów.

Marcin sorki za brak odezwu ale mi wyleciało, książka doszła na drugi dzień jak napisałeś esa.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

z tego co pamiętam to światła nie idą przez żaden przekaźnik

już miałem pisać o szukaniu na słuch tego przekaźnika ale zalazłem...
http://kanar-customs.pl/forum/viewtopic.php?t=4821
http://prntscr.com/5a918w warto sobie zapisać gdzieś obrazek

niestety nie miałem czasu zrobic ksera schematu więc nie zerknę żeby sprawdzić jak z tym licznikiem ale raczej nie zamyka on obwodu świateł, tym bardziej ze jest tam tylko kontrolka od drogowych i kierunkowskazów


spróbuj jeszcze odpinać po jednej lampie i słuchać jak wpływa to na obroty silnika
ładowanie sprawdzałeś?
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Dłubie dłubie i wydłubać nie mogę, całe szczęście że zima i mi zostało trochę czasu do ogarnięcia tematu :grin:

A więc tak, ładowanie mam dobre wszystkie styki sprawdzone gniazda żarówek poczyszczone, punkty masowe wszystkie poczyszczone.

Stwierdzam że instalacja od oświetlenia jest sprawna wszystko świeci i działa normalnie.

Ostatnie co mi przychodzi do głowy to to że może być gdzieś uwalona wiązka silnika.

Przypuszczenia biorą się stąd że kiedyś był problem ze zwarciem sondy lambdy, i przyfajczyło mi wiązkę, instalacje od ECU postarałem się odratować i możliwe że zrobiłem to nieudolnie i gdzieś słabo przewodzi.

Przy włączeniu wszystkich pożeraczy prądu a na końcu kierunków czy awaryjnych, brakuje prądu do ECU i wtrysków lub innego punktu od zapłonu odpowiedzialnego za to szarpanie.

To są tylko moje przypuszczenia, może komuś coś zaświeci i jeszcze doradzi czy to możliwe :?: bo mi to spędza sen z powiek :commando:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Jedyna opcja teraz to chyba kupić drugą wiązkę i podmienić.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

No też tak myślę, jutro biorę się za wywalenie wiązki i spróbuje ją reanimować ale tak porządnie i posprawdzam wszystkie przejścia od wtyczki
ECU do wtyczki końcowej kabelek po kabelku.

Jutro jeszcze zacznę szukać innej wiązki.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014, 13:31 przez Czołg GT, łącznie zmieniany 1 raz.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Moje przypuszczenia okazały się trafne, wiązka silnika zreanimowana, odnowiona owinięta nową taśmą parcianą i wszystko chula cacy :grin:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”