[6N1] 1,9 AEF ciepły nie odpala..

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
blade91
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 10 wrz 2012, 23:29
Lokalizacja: Tczew

[6N1] 1,9 AEF ciepły nie odpala..

Post autor: blade91 »

Witam,
Zakupiłem ostatnio Polo z 96r z silnikiem 1,9 AEF z pompą LUCAS, objawy to brak możliwości uruchomienia gdy silnik ma temp w przedziale 50-85C. Gdy jest zimny bądź nie dogrzany że załączy świece to pali bez problemu, to samo bezpośrednio po zgaszeniu gorącego, 1 przekręcenie wału i pracuje. Na zimno zapali lecz czasami i z 3 razy trzeba świece podgrzać.
Jedyny sposób na odpalenie silnika gdy jest ciepły to zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury, wtedy podgrzeje świece i pali od strzała..
Myślałem ze winny jest czujnik, lecz po sprawdzeniu VAG-iem nie wykazuje nie prawidłowości. Zamontowałem również nowy termostat ponieważ nie trzymał temperatury w trasie i według producenta otwiera przy 87C i VAG również tak pokazuje, czyli wnioskuję że jest ok.
Myślałem że problemem może być przeskoczony rozrząd, sprawdziliśmy go lecz jest w porządku.
O mechanikach nie myślę ponieważ kilku stwierdziło że mam sobie jechać na komputer bo o tym że ciepły diesel nie zapala nie słyszeli...
Pierwszy odczyt Vagiem:

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 1H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0S2486549 V00
Coding: 02400
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00546 - Data wiring faulty
27-00 - Implausible Signal

Address 41 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 125 A
Component: Saugdiesel FIA V01
5 Faults Found:
01167 - Full Load Stop Valve (N194)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01269 - Commencement of Injection Valve (N108)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01052 - Load Signal Potentiometer (G157)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01204 - Engine Temperature Sensor (G27)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01209 - Engine Speed Signal - Alternator Terminal W
03-10 - No Signal - Intermittent

End -------------------------------------------------------
Błędy usunąłem i nie było żadnego, więc pojeździłem i pokazał się jedynie ten błąd:
01052 - Load Signal Potentiometer (G157)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Mimo ponownego usunięcia nadal się pojawiał, idąc tropem forum wyczytałem że wartość potencjometru musi być w zakresie 0,40V-0,50V a wartości były na biegu jałowym 0,08V. Więc uregulowałem na wartość ok 0,48V, lecz i to nie pomogło..

Byłem u gościa który regeneruje pompy powiedział że pompy od razu nie można przekreślać mimo że lucas-y nie należą do trwałych i wspomniał że można na krótko rozwiązać problem jeśli nie chciałbym od razu inwestować mostkując kable czujnika temperatury by po każdym włączeniu zapłonu grzał świece, byłoby to jakieś rozwiązanie, tylko czy tak można zrobić?
Na forach również piszą że problem może być w wydatku pompy, zużyta mechanicznie, trzeba by podnieść dawkę rozruchową, ale nie mogę znaleźć w jaki to sposób zrobić..

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące tematu, bo internet jest pełen takich problemów ale brak rozwiązań bądź naprowadzeń na rozwikłanie problemu..
Pozdrawiam
Fiat 126el http://polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/94686 -> Renault 19 ph2 sedan -> Ford Escort Mk7 kombi -> Renault Megane ph1 htb -> Ford Escort Mk7 htb -> VW Polo 6N
m
maxwwy
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 09 lis 2014, 11:50

Post autor: maxwwy »

Podpinam się pod temat. Posiadam Polo 6N1 Silnik AEF rocznik 96r. buda 3d jeżeli to ważne. Mam bardzo podobny problem gdy samochód jest ciepły nie chce odpalać kręcenie jego nic nie pomaga. Jeżeli auto jest ciepłe wystarczy odpiąć czujnik temperatury i odpali za pierwszym, potem wystarczy go podpiąć, lecz takie jeżdżenie jest irytujące za każdym razem gdy chcę wyskoczyć gdzieś i zgasić auto muszę otwierać maskę odpinać czujnik i potem go podpinać. Samochód zimny pali za pierwszym razem bez najmniejszego zająknięcia. Problem polega na tym że mechanik powiedział żebym wymienił przekaźnik świec żarowych, przekaźnik wymieniony nic nie pomogło. Nie wiem co mam dalej działać, pilnie potrzebuję pomocy jeżeli ktoś wie od czego się zabrać co wymieniać prosił bym o kontakt.
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”