Golf Mk5 sidewinder3

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Od ostatniego modzenia ze spryskiwaczami reflektorów cisza w temacie. W międzyczasie wypolerowałem 2 samochody (W124 i T4) i nie mam czasu nawet na zajęcie się własnym parchem. Ruda na błotnikach chrupie aż miło, a w garażu czekają PDC i belka pod hak holowniczy oraz inne pierdołki do montażu powyższych.
Do głowy wpadł mi pomysł na jakieś felgi 17" i mam kilka nominacji:
Model AVUS od Audi
Obrazek
TU można zobaczyć;
albo
Model GRENOBLE od VW
Obrazek
TU do zobaczenia
a tak wyglądają na zglebionym o 30 mm Mk5
Mam jeszcze plan na fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, najlepiej od jakiegoś Audi, a nie powiem, że fajnie by było wyrwać jeszcze takie z kompasem jak TU.
Tyle planów na najbliższy sezon...
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Dużo czasu minęło od ostatniego postu, niemniej jednak przez cały ten czas krążyły mi po głowie różne modyfikacje, z których kilka udało się ostatnimi dniami wprowadzić w życie. A więc chronologicznie:
1. Wpadło lusterko fotochromatyczne od A6
Powód był prosty bo zaczęły mi przeszkadzać światła SUVów, które nie wiadomo czemu ktoś projektuje na wysokości wewnętrznego lusterka w Golfie.
Bardzo spodobało mi się rozwiązanie z kompasem (A6 Allroad), które podpatrzyłem TUTAJ , więc kupiłem niby lusterko od takiego auta, ale kompasu nie miało. Za to cena była akceptowalna. Żeby zamontować je w Golfie (mała stopka na szybie) należy jednak dokupić drugi zestaw od A3 i po lekkiej rzeźbie, można cieszyć się nowym modem. Zależało mi na tym, żeby lusterko było czarne, oraz żeby miało wyłącznik (co by wyłączyć jak będzie irytowało).
Obrazek Obrazek
Lusterko reaguje szybko i to podoba mi się najbardziej, niemniej jednak zarówno do jego pozycji (jest troszkę wyżej niż oryginalne) i kształtu (mniejsze) trzeba bedzie się przyzwyczaić.

2. Zawitał PDC na oryginalnych częściach.
Zaczęło się od zakupu wiązki z czujnikami, potem wpadł moduł, wiązka pomiędzy moduł a zderzak (kupiłem okazyjnie zamiast sklecać samemu), uchwyt i głośniczek.
Niestety z PDC uchowało się tylko jedno zdjęcie.
Obrazek
Po uruchomieniu czujniki zagadały, jednak jak na nieszczęście, 2 okazały się uszkodzone więc musiałem dokupić sprawne

3. Oryginalny hak do przyczepy.
Nabyłem go już dawno (hak + stelaż + moduł) ale kompletowanie reszty fantów trochę mi zajęło.
Po przepchnięciu wiązki można zakładać zderzak, który wymaga dokładki z "okienkiem".
Obrazek Obrazek
Okazało się również, że wkład do dojazdówki posiada miejsce na przechowywanie zdejmowanego haka:
Obrazek
Najwięcej stresu miałem ze skompletowaniem wiązki do borda i bezpieczników, ale wyszło prawidłowo.

4. Felgi 17"
Felgi nabyłem uważam że dosyć okazyjnie, niemniej trochę obdrapane i w kolorze czarny połysk. Po wielu perypetiach z lakierniami proszkowymi i dobieraniem odpowiednich odcieni, zapadła decyzja na spray MOTIPa:
Obrazek

Kilka dni temu auto otrzymało nowy felunek - 17" felgi z AUDI, model AVUS. Do kompletu wpadły również opony FULDA SportControl 205/50 R17. Wyszło... jak na zdjęciach. D..y nie urywa, jednak jestem zadowolony.
Tu i ówdzie są jakieś niedoróbki wynikające z najróżniejszych spraw, ale w sumie o coś takiego chodziło.
Z tego zapału wygilnkowałem jeszcze auto (po myciu na 2 wiadra, dekontaminacji i innych piekielnych praktykach), i nałożyłem politurę. Po majówce auto zmierzy się z korektą lakieru i jeszcze kilkoma innymi modami, o których na razie cisza.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

W międzyczasie wygoniona została rdza z przednich błotników i nadkoli, oraz niektórych elementów podwozia. Generalnie jestem załamany korozją od soli, jaka w ciągu kilku lat tak potrafi dobrać się do elementów podwozia :angry:
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Nie jestem w temacie i chce się zapytać:

Co do za lakier MOTIPa? W sensie jaki to lakier (jakiś link do allegro ;)).
Jak przygotowane były felgi przed malowaniem?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Lakier MOTIP nr 52230. Przed lakierowaniem matowanie, podkład i 2 warstwy bazy a na końcu klar (bezbarwny).
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Żeby nie było, że cisza w temacie, oto małe podsumowanie tego, co się zmieniło od kwietnia:

- wpadła lampka sufitowa na tył od "wyższej" wersji (dla porównania ze starą):
Obrazek

- zregenerowane zostały przednie i tylne zaciski hamulcowe, które otrzymały nowe uszczelki, powłokę galwanizerską (przód), powłokę lakierniczą (przód - Hammerite, tył - powłoka proszkowa). Odświeżone zostały również jarzma, zwrotnice i tarcze hamulcowe, a było z czym walczyć bo rdza była praktycznie wszędzie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
I efekt końcowy:
Obrazek Obrazek Obrazek

-zawitała seryjna kierownica obszyta skórą w kolorze wnętrza.
Obrazek

- przy wymianie kierownicy zamontowałem również manetkę tempomatu:
Obrazek

- zawitał również licznik z 1/2 FIS oraz manetka do jego obsługi:
Obrazek Obrazek

- podsufitka została doposażona w lampki do make-up oraz daszki przeciwsłoneczne z wyłącznikami
Obrazek Obrazek

- do nagrzewnicy dołożyłem elektryczne dogrzewanie wnętrza, dzięki czemu w chłodniejsze pory roku z nawiewów bardzo szybko będzie leciało ciepłe powietrze
Obrazek Obrazek

- na miejsce letnich 205/50 R17 zawitały zimowe Conti TS850 w rozmiarze 195/65 R15, z czego 2 nowiutkie z połowy bieżącego roku
Obrazek Obrazek Obrazek

- za niewielki pieniądz nabyłem ori siatkę do bagażnika
Obrazek Obrazek

Auto trochę straciło z wyglądu na OEMowych stalówkach, a tak dla porównania pstryknąłem jeszcze porównanie szerokości letnich i zinowych opon. Niby tylko 10mm różnicy w szerokości...
Obrazek Obrazek Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dużo kostowała siatka?
jestem ciekaw czy do mojego dostanę ori, są na allegro uniwersalne no ale wiadomo ori to ori

kierownica na pewno swietnie leży w dłoniach :)
ja już nigdy nie wrócę do plastiku jak od kilku lat latam ze skórzaną

hmm.. u mnie z kolei zimówka szersza od letniej :D
czarne bez kołpaków wyglądają lepiej, ja trochę dałem ciała bo mogłem odświeżyć swoja stal na zimę ale zapomniałem całkiem o tym, ale na wiosnę hamulce też przechodzą renowacje jak u Ciebie przy okazji wymiany tarcz i klocków
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Za siatkę dałem (na portalu z ogłoszeniami lokalnymi) 70 zł (50 + przesyłka) i ma ona numer 8V0 861 869 9B9. Na fabrycznych uchwytach jest dosyć napięta, ale przez to nieźle trzyma graty wewnątrz.
Kierownica trochę zgrubiała, ale za to przyjemnie leży w dłoniach. To zasługa odpowiedniej jakości materiałów, co z kolei przekłada się na cenę usługi. Tak, czy inaczej mogę z całą pewnością polecić pana Sławka z Rumii.
Co do hamulców - robota pracochłonna, za to efekt zamierzony jest tożsamy z osiągniętym. Po prawdzie wszystko (tzn. nie tylko zaciski, ale też jarzma, zwrotnice...) należałoby wypiaskować, zabezpieczyć powłoką galwanizerską, a następnie jeszcze lakierniczą odporną na wyższe temperatury. Na razie jest Hammerite i się zobaczy ile wytrzyma. Już zauważyłem, że negatywnie reaguje na płyn hamulcowy.
Moja stal była niby że piaskowana i lakierowana proszkowo, ale po 1 sezonie już odchodzi powłoka ze skorodowanych miejsc. Zobaczę na ile jeszcze wytrzyma, ale chyba po zimie oddam felgi do chłopaków na Jasieniu. Robiłem u nich 13" do Lupo i na wiosnę zobaczę jak się trzymają.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ja planowałem kupić puszki czarne do zacisków, ale jak u Ciebie hammerite da radę to tez nim zrobię bo mam całą puchę więc trzeba na coś zużyć
wiadomo piaskowanie było by najlepsze ale to oznacza odstawienie auta na tydzień na kobyłkach

musieli coś słabo wypiaskować ze odchodzi, jak robiłem szeroką stal w tujko to ładnie ogarnęli lakier
w gdyni masz nifri (w sumie ro reda) i jeszcze w okolicy wielkopolskiej jeden zakład co ogarnia pisakowanie i lakier proszkowy
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Wraz z nastaniem stycznia, Golf przeszedł kilka zabiegów:
-wymieniony został rozrząd na zestaw Continentala , pompa wody SKF,pasek wielorowkowy, oraz chłodnica wody bo całkiem solidnie ciekła. Przy okazji ujawniono rozszczelnienie jednego z przewodów klkimatyzacji, który musiał zostać pospawany;
-auto otrzymało kolejne oczka w postaci halogenów przeciwmgłowych na żarówkach HB4. Osiągnięty efekt jest dla mnie tożsamy z oczekiwanym, chociaż jednak nieoryginalne kratki nie dolegają do zderzaka tak dokładnie jak fabryczne. Po montażu halogeny zostały wkodowane do borda, razem z diagnozą oraz doświetlaniem zakrętów.
Obrazek
- w sterowniku ABS uruchomiłem funkcję TPMS (tire Pressure Monitoring System). Cała operacja polega na przeciągnięciu jednego kabelka do sterownika ABS, montażu przycisku chwilowego i przekodowaniu sterownika. Jednocześnie w miejsce starej popielniczki wpadł schowek z Mk6 i nowy mieszek, bo w starym byłu powypalane cigaretem dziury.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Jak zrobiles el podgrzewanie wnetrza ?
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Elektryczne dogrzewanie wnętrza oparte jest na elemencie grzejnym spotykanym w nagrzewnicach aut VAG z silnikiem wysokoprężnym. W benzyniakach nie ma takiej grzałki, co nie znaczy, że nie da się w nią doposażyć. Ja u siebie montowałem grzałkę 1K0 963 235 E, która działa w oparciu o magistralę CAN (TUTAJ po angielsku a TU po polsku trochę informacji jak toto wygląda i jak się montuje). Nowsze auta też posiadają element grzejny PTC, ale działa on nie po CAN, ale na przekaźnikach (czasami można wyrwać na allegro grzałkę wraz z instalacją).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta inne niż polo”