[6N] Wężyk wspomagania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
dwd95
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 sty 2012, 14:12

[6N] Wężyk wspomagania

Post autor: dwd95 »

Witam
Mam taki problem z wężem wspomagania mianowicie tym długim od pompy do maglownicy, ostatnio coś mu się stało i wypuścił płyn, więc założyłem do starych końcówek wąż ciśnieniowy(warto spróbować wszystkiego) ale niestety opaski nie dają radu utrzymać ciśnienia i tu moje pytanie, po przejrzeniu dużej ilości tematów o takich problemach zobaczyłem ktoś pisał że pasuje wąż od Golfa 3 a nawet jest trochę dłuższy, ale niestety tylko jedna osoba o tym pisała, mógłby mi to ktoś potwierdzić?
Potrzebuję auta na przyszły tydzień, a ono stoi rozebrane w garażu, a wolałbym mieć potwierdzenie zanim pojadę rozbierać golfa.
Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Cześć miałem podobny problem, w moim przypadku kupiłem wężyk na szrocie od polo za 30 PLN. Są dwa typy tych węży.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

przewód o który pytasz oprócz Polo, był montowany w Lupo, Derby i Vento. nie ma wzmianki o Golfie.
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""dwd95""]więc założyłem do starych końcówek wąż ciśnieniowy(warto spróbować wszystkiego) ale niestety opaski nie dają radu utrzymać ciśnienia[/quote]

Wyjmij wąż i podjedz do jakiegoś zakładu w okolicy który zajmuje się hydrauliką siłową. Oni ci powinni pomóc i zakuć kawałek węża na miejsce pękniętej rurki.
m
matis-87
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 12 cze 2011, 17:02

Post autor: matis-87 »

Witam,

podepne się do tego tematu, ponieważ mam problem z wężem od wspomagania. Dałem auto do mechanika, bo strasznie mi hałasował przy skrecaniu i cieżko było w miejscu przekręcić kierownicą. Okazało się, że wąż jest przerdzewiały i trzeba by go wymienić. Dzisiaj dzwonie i mechanik mówi, że taki nowy kosztuje 600-700 zł i szuka używki za mniejsze pieniądze. Kurde teraz obawiam się, że nawet jeśli znajdzie taniej to dojdzie do tego robocizna i i tak mogę tyle wybulić... Czy to możliwe, że wąż odpowiedzialny za wspomaganie tyle kosztuje??


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kolo z Polo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:01

Post autor: Kolo z Polo »

W moim przypadku oddalem przewod do zakladu hydrauliki silowej, naprawili to jak na moj gust calkiem solidnie koszt naprawy przewodu dokladnie 123 zl + 60 zl za wymiane u mechanika, z tego co sie dowiadywalem nie ma zamiennikow a najtanszy nowy, oryginalny przewod jaki znalazlem byl za ok. 650zl... do tego bedziesz musial oczywiscie zaopatrzyc sie w plyn do ukł. wspomagania Febi zielony 1 litr kosztuje okolo 40 czy 50 zl do ukladu weszlo chyba 600 ml.

Mam do was pytanie jeszcze odnosnie tego przewodu przy jego wymianie praktycznie rozsypala sie w rekach ta oslona srebrna (chyba termiczna), ta ktora byla w miejscu gdzie przewod biegnie pod chlodnica gdzie moge dostac takie cos? lub czym jeszcze mozna oslonic ten przewod?
my little Poli
Awatar użytkownika
MJ1612
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2012, 21:24

Post autor: MJ1612 »

Witam.
Miałem podobny problem, ciekło z tego węża w miejscu gdzie jest zakucie gumowego węża i przechodzi w rurkę (w okolicy zderzaka pod tą srebrzystą osłoną). Również sprawdzałem ile kosztuje nowy ale po zobaczeniu ceny problem rozwiązałem inaczej. Przeciąłem tą rurkę w miejscu gdzie już nie było rdzy i zastosowałem nakrętkę z pierścieniem zacinającym do wysokich ciśnień (firmy Parker hannifin - hydraulika siłowa), następnie łącznik do rur na wysokie ciśnienia i dorobiłem nowy wąż w firmie Tubes (takich firm zajmujących sie hydrauliką siłową jest sporo na rynku) - koszt ok. 50-60 zł; wąż taki zakuwają na poczekaniu na długość jaką się chce. Na wężu końcówki z gwintem M16x1,5 (jedna prosta, druga kątowa 90 stopni). Zastosowałem wąż do wysokich ciśnień z pojedynczym oplotem stalowym 3/8". W pompę, po odkręceniu oryginalnego węża wkręciłem łącznik z uszczelką płaską i do tego ten nowy wąż. Dalej świeży olej i śmiga do dziś.
A zamiast tej srebrzystej osłony zastosowałem osłonę z tworzywa sztucznego - PROTECTOR też z firmy Tubes.

Pozdrawiam
d
damianprz
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 24 paź 2011, 8:32

Post autor: damianprz »

[quote=""czaja""]przewód o który pytasz oprócz Polo, był montowany w Lupo, Derby i Vento. nie ma wzmianki o Golfie.[/quote]

Na pewno taki wężyk jak w Polo III 6N (94-99) był montowany w Lupo i Vento?

Ja poszukuje takiego jak na zdjęciach i nie mogę znaleźć
Polo III 1997r 1.4 benzyna hatchback

Obrazek
Obrazek
Obrazek
H
Historyk
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2014, 19:01

Post autor: Historyk »

Sory za wykop ale też mam problem z przewodem od wspomagania. Mam Polo 6n z 97 roku silnik 1.4 60km. Znalazłem ten przewód od polo 6n 1.4 tylko że 75km. Nie wiem czy będzie pasował. Czy jego przepustowość będzie większa czy taka sama jak w 60km?
d
damianprz
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 24 paź 2011, 8:32

Post autor: damianprz »

Generalnie to chyba podstawą jest tu kształt
Rożne wersje Polówki i różne wygibasy mają te rurki
H
Historyk
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 28 lip 2014, 19:01

Post autor: Historyk »

Z dwa lata temu spieprzył mi się seryjny przewód. Wmontowałem od 1.6 i przepływ jest za duży. Kierwonica chodzi za lekko. Znalazłem teraz od 1.4 i nie jestem pewien czy od 75km będzie dobrze działał (czy będzie tak jak na seryjnym u mnie kiedyś)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”