[6n] drżąca kierownica po uderzeniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Trusiak
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2014, 15:53

[6n] drżąca kierownica po uderzeniu

Post autor: Trusiak »

Witam

Wielkimi krokami zbliża mi się przegląd, ale już wczoraj odwiedziłem znajomego na stacji diagnostycznej aby powiedział co musze zrobić aby taki samochod przeszedł przegląd.
Ku mojemu zdziwieniu znajomy wystawił mi tyle wad, że pod żadnym pozorem nawet po znajomości nie podpisał by mi za te 2 tygodnie przeglądu. Pojechałem również do innej stacji, aby
tam potwierdziły się jego założenia. I teraz mam dylemat, do wymiany jest strasznie dużo rzeczy, ale znajomy wydzielił mi trzy najważniejsze bez których mam nie ruszać się z domu póki ich nie wymienie, a są to:

Prawy Sworzeń
Prawa Końcowka Drążka
Hamulce Tył

I o ile jestem w stanie zrozumieć te dwie rzeczy, to nie bardzo rozumiem tych hamulcy, gdyż drugi diangnosta stwierdził że klocki są do wymiany.. Ale czy klocki wymienia się w tylnich kołach?
Bo sprawdzał szczęki na przodzie.. Dodam że hamulce mi strasznie piszczą.. Wobec tego co mam wymienić w tych bębnach z tyłu (o co z tym chodzi :shock: ).

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kamil95
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 18 lis 2013, 20:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: kamil95 »

z przodu masz klocki a z tyłu masz szczęki chamulcowe i pewnie okładziny się z tarły i chamuje blacha o blache temu piszczą
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sworznie wahaczy warto wymienić by parami bo jak skończył się prawy to i lewy zrobi to samo niedługo, to samo tyczy się końcówek drążków kierowniczych
po wymianie tych elementów konieczne jest sprawdzenie i ewentualni ustawienie zbieżności/kątów kół przednich, a to drugi powód wymiany parami (zbieżność to koszt ok 80zł, z katami pewnie ze 100 - zależnie od stacji) i nie słuchaj gadania typu "panie ja to tak ustawie że nie będzie pan musiał nic ustawiać" małe odchylenie może powodować samoistne skręcanie samochodu, drżenie przy hamowaniu albo nierówne ścieranie opon

co do hamulców tylnych to jeżeli piszą to prawdopodobnie jest jak kolega wyżej napisał i po prostu blacha szczęk hamulcowych (jeżeli masz bębny) ociera o bęben, a to oznacza ze konieczna będzie wymiana bębnów na nowe lub ich przetoczenie - niestety twoje zaniedbanie zwiększyło koszty naprawy
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”