Kolor czujnika ciśnienia oleju.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kargi
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2011, 14:38

Kolor czujnika ciśnienia oleju.

Post autor: kargi »

Witam.
Przeszukałem forum, podobne temtay znalazłem, ale żadne z nich mojego problemu nie rozwiązał, dlatego piszę ten post.
Mam polóweczkę 1.0 z końca roku 97, Dane silnika: 37KW, 50KM, oznaczenie AER.
Ostatnio coś mi zaczął głupieć czujnik ciśnienia oleju, więc pierwsze co zrobiłem poszedłem do sklepu kupić nowy czujnik ( kosztuje on parę zetów, więc wielki koszt to nie jest). Rozkręcam filtr powietrza, odkręcam czujnik i w tym momencie zgłupiałem. Gościu w sklepie sprzedał mi według katalogu czujnik koloru zielonego ( 0,5 Bar), natomiast ja u siebie miałem czujnik koloru czarnego (1,4Bar). Sprawdzam w tetce i tam również jak byk stoi że powinien być czujnik 0,5 Bar. Autko jest w rodzinie od nowości i nikt nie przypomina sobie aby było szybciej coś robione przy silniku. Może jest ktoś na forum co ma podobną polóweczkę i napisze mi jaki u niego jest czujnik.
Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

Wg. "Sam naprawiam" powinien być czujnik koloru zielonego 0,05 MPa montowany od IX 1997
w moim AER 1998 jest właśnie taki.
czujnik niebieski 0,025 MPa był montowany w silnikach benzynowych od IX 1994 do VIII 1997
a czarny :niewiem:
W dizlu był szary 0,09 MPa ale o czarnym mądra książka nic nie mówi.
k
kargi
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 2011, 14:38

Post autor: kargi »

Więc zdam się na "mądrą książkę" i kupię zielony. Dzięki.
s
spawacz
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 13 kwie 2010, 21:06
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: spawacz »

mozna dac tez niebieski -sprawdzone.
b
botak
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 12 sie 2013, 12:32

Post autor: botak »

Wiem że odgrzebuję stary temat ale może komuś się przyda. NIE można zamiennie stosować czujnika niebieskiego i zielonego.
Radę kolegi wyżej można sobie wsadzić wiadomo gdzie. Czujniki oprócz tego że różnią się wartością ciśnienia to dodatkowo sposobem działania. Czujnik niebieski jest czujnikiem normalnie zamkniętym, natomiast czujnik zielony normalnie otwartym. Montując 'nie ten' czujnik będzie on działał odwrotnie... Piszę tego posta ponieważ sam zasugerowałem się radą kolegi wyżej i nie mogłem dojść co jest nie tak (kontrolka co chwilę pikała).
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”