Witam
Panowie, chciałbym Was zapytać: czy istnieje coś takiego jak "zestaw naprawczy mechanizmu wycieraczki tylnej"? Chodzi mi o szczotki silniczka napędowego oraz gumową uszczelkę pomiędzy ruchomym trzpieniem a nieruchomą obudową. ETKA online coś mi przestała dzisiaj śmigać, a nie chce mi się instalować normalnej.. Jaki ewentualnie jest tego koszt?
Ostatnio chciałem sobie przetrzeć spryskiwaczem tylną szybę i okazało się, że wycieraczka pracuje jak w Matrix'ie.... meeegaa wooolnooo i mało energicznie. Dzisiaj postanowiłem dobrać się do niej. Co ciekawe po 12 latach udało mi się wszystko ładnie rozebrać: ściągnąć ramię wycieraczki, tapicerkę tylnej klapy i wymontować cały zespół. Rozłożyłem wszystko i okazało się, że uszczelka, o której wspomniałem zaczęła przepuszczać. Na skutek tego pomiędzy trzpieniem a obudową zebrało się tyle pyłu/kurzu z domieszką wody, że trzpień się zablokował i silniczek nie miał siły ruszyć wycieraczką. Rozłożyłem wszystko, wyczyściłem, przepłukałem WD40 i mechanizm chodzi wydaje mi się sprawnie. Nie chcę jednak zakładać tej starej uszczelki, bo naprawa starczy max do końca zimy... Ponadto wydaje mi się, że szczotki silniczka też już się kończą. Macie jakąś radę?
Pozdrawiam
EDIT: znalazłem jeszcze ten wątek:
viewtopic.php?f=192&t=17432
trochę rozjaśniło... To znaczy nie chcę dawać 200zł za gumową uszczelkę wartą 2zł
Dla potomnych: tak wygląda mechanizm od środka:
https://www.sgaf.de/content/einbau-repa ... tor-279057
Mi nie udało się zdemontować samego mechanizmu z obudowy... co gorsza, obudowa lekko pękła, a mechanizm (trzpień dalej siedzi - tyle, że zaczął się obracać dość luźno.