[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

F
Franq95
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2014, 18:07

Post autor: Franq95 »

A da się się z 1.3 na wielopunkcie zrobić gaźnikowca? kolektor dolotowy i kilka innych pierdół? bo mam straszne problemy z silnikiem a nie wiem z czym.

I czy próbował ktoś kiedyś wsadzić 2.0 115KM z passata? Ewentualnie 1.6 16v z Golfa IV?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

może zamiast kombinować z gaźnikami i innymi silnikami załóż temat na forum i opisz dokładnie co się dzieje

[quote=""Franq95""]A da się się z 1.3 na wielopunkcie zrobić gaźnikowca?[/quote]
Pomysł jak z PRL-u :D
"Panie ja sie nie znajo na tych elektronikach ja by tu gaźnika wstawił z fiata i by szło jak kuna"
[quote=""Franq95""]I czy próbował ktoś kiedyś wsadzić 2.0 115KM z passata? Ewentualnie 1.6 16v z Golfa IV?
[/quote]
najłatwiej wsadzić 1.6 ABU (monowtrysk 75KM) z golfa 2 albo 3 pasuje na łapach i jest o tym sporo na forum
2.0 będzie za ciężkie, silnik z Golfa IV to już spora rzeźba w elektryce
F
Franq95
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2014, 18:07

Post autor: Franq95 »

[quote=""Marcin86c""]może zamiast kombinować z gaźnikami i innymi silnikami załóż temat na forum i opisz dokładnie co się dzieje[/quote]
Jestem świerzakiem na forum, bo zawędrowałem tu w poszukiwaniu rozwiązania problemu, ale żeby dodać temat admin musi go zatwierdzić czy coś.


[quote=""Marcin86c""]najłatwiej wsadzić 1.6 ABU (monowtrysk 75KM) z golfa 2 albo 3 pasuje na łapach[/quote]
No wiem jaki to silnik. A skoro 1.6 pasuje na łapach to czy 1.8 nie powinno też pasować?


[quote=""Marcin86c""]silnik z Golfa IV to już spora rzeźba w elektryce[/quote]
Wiadome że Golf IV nowszy i kabli jeszczę więcej i kombinowania ale wtedy już do jakiegoś mechanika bym to zaciąnął, a między 1.6 z mkII a mkIV jest troszke różnicy w mocy.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

1.8 ma juz inny blok z tego co się orientuje a abu pasuje idealnie tylko jedna łapa trzyma się na 3 a nie 2 śrubach i jest o tym temar

załóż tenmat z opisem co się dzieje może da się to łatwo naprawić
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

Franq95
zande 1.8 nie pasuje :) najwiekszy motor jaki jest to 1.6abu albo 1.6 aee aea arc avy itp :p
F
Franq95
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2014, 18:07

Post autor: Franq95 »

Mocowania zawsze można przerobić. Ale dzięki za wiedzę, przyda się w przyszłości.
Awatar użytkownika
herbowy8
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 02 maja 2014, 20:51

Post autor: herbowy8 »

Witam Panowie. Jak jest z silnikami typu AFT/AEK, one mają pojemność 1.6 a 101KM, trochę więcej niż abu i mniej niż avy a ceny są całkiem przystępne. Wiązka na aledrogo jakaś się znalazła.. Silniki oszczędne(polcia lżejsza więc jeszcze bardziej), mocne, dlaczego ich nie wstawiają?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

widocznie łapy albo skrzynia nie pasują
Awatar użytkownika
herbowy8
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 02 maja 2014, 20:51

Post autor: herbowy8 »

Widocznie? Ma ktoś jakieś informacje na ten temat? ETKA nic mi na ten temat nie powiedziała.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

bo etka to nie narzędzie przydatne do swapowania
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

herbowy8, aft to jednostka pochylona w strone grodzi i to komplikuje "prosty" montaż.
Trzeba przede wszystkim rzeźbić przednie mocowanie silnika i skrzyni (mniej więcej na łączeniu silnika i skrzyni, od przodu, na wysokości filtra oleju). I to jest niestety problematyczne w 2ef gdzie nie ma wózka i trzeba zrobić zastrzał między, bądź co bądź, lichymi podłużnicami.

Krótkie słupki jak 8-zaworowe aau,aav,abu,aee,aea,py,3f,nz czy 16-zaworowe afh i pochodne mają mocowania w tych samych punktach dlatego pasują p&p.
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

herbowy8 nie podejda te silnika p&p one sa na duzym bloku :)
Awatar użytkownika
herbowy8
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 34
Rejestracja: 02 maja 2014, 20:51

Post autor: herbowy8 »

Dzięki za wyjaśnienie chłopaki :agree: Jeśli $ pozwoli to do końca września szykuje się swap na abu, co rodzi pytanie co proponujecie wymienić/sprawdzić itd. zaraz po kupnie silnika póki jeszcze nie będzie wsadzony?
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Witam dziś dostałem głowice z adx do mojego 1.0 aev:D przykładając uszczelkę wszysko pasuje p&p . Głowica wyglądem przypomina aex ,mam pytanie czy dla lepszej pracy mogę założyć z aex wałek rozrządu do tej głowicy? Mam także do tej glowicy kolektor dolotowy i chciałbym w niej zamontować wtrysk z 1.8rp .Posiada ktoś średnicę takiego wtrysku? Oczywiście głowicę będe remontować , nowe prowadnice, uszczelniacze ,zawory i popychacze już są kupione.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

moderatorzy dziekuja za sugestie dotyczące zmiany nazwy tematu. tylko zamiast się rozwodzić na 6 postów, można było po prostu zaraportować temat i na to samo by wyszło. pamiętajcie że nam też może coś umknąć i jak widzicie że cos można naprawić, to zgłaszajcie takie posty / tematy przyciskiem z wykrzyknikiem - raportuj.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”