Jestem nowy na forum wiec chciałbym się przywitać a zarazem zapytać was koledzy o opinię w sprawie mojej polowki.
1. Problem z szarpaniem podczas dodawania lub puszczania nogi z gazu. Objawia się to na każdym biegu bez użycia sprzęgła. Pojazd jadąc 130 km szarpnie mocno gdy zabiorę nogę z gazu lub go lekko dodam. Dodam że całe zawieszenie silnika i skrzyni juz wymienione zostało na nowe.
2. Problem kolejny to... 5 razy migająca kontrolka oleju na żółto. Czujnik przy filtrze oleju wymieniłem ale problem pozostał.
3.Autko po wymianie olejów i filtrów zaczęło więcej palić. .. dość głośno pracuje silnik. Jakiś czas temu jeszcze tak nie było.
Zdarzało się ze nagle tracił moc. Turbina się wylaczala. .. oczyścić em egr oraz przepustnice. Zobaczymy czy to pomoże.
Interesuje mnie kwestia spalania oraz głośnej pracy. Rozrząd wymieniany był przy 90 tys a auto ma 120 tys
[quote=""sebus102""]1. Problem z szarpaniem podczas dodawania lub puszczania nogi z gazu. Objawia się to na każdym biegu bez użycia sprzęgła. Pojazd jadąc 130 km szarpnie mocno gdy zabiorę nogę z gazu lub go lekko dodam. Dodam że całe zawieszenie silnika i skrzyni juz wymienione zostało na nowe. [/quote]
ten silnik chyba tak ma bo mi w 6n2 też tak szarpie
[quote=""sebus102""]2. Problem kolejny to... 5 razy migająca kontrolka oleju na żółto. Czujnik przy filtrze oleju wymieniłem ale problem pozostał.
3.Autko po wymianie olejów i filtrów zaczęło więcej palić. .. dość głośno pracuje silnik. Jakiś czas temu jeszcze tak nie było.
Zdarzało się ze nagle tracił moc. Turbina się wylaczala. .. [/quote]
jaki olej zalałeś? i jaki filtr oleju kupiłeś?
[quote=""Marcin86c""][quote=""sebus102""]1. Problem z szarpaniem podczas dodawania lub puszczania nogi z gazu. Objawia się to na każdym biegu bez użycia sprzęgła. Pojazd jadąc 130 km szarpnie mocno gdy zabiorę nogę z gazu lub go lekko dodam. Dodam że całe zawieszenie silnika i skrzyni juz wymienione zostało na nowe. [/quote]
ten silnik chyba tak ma bo mi w 6n2 też tak szarpie
[quote=""sebus102""]2. Problem kolejny to... 5 razy migająca kontrolka oleju na żółto. Czujnik przy filtrze oleju wymieniłem ale problem pozostał.
3.Autko po wymianie olejów i filtrów zaczęło więcej palić. .. dość głośno pracuje silnik. Jakiś czas temu jeszcze tak nie było.
Zdarzało się ze nagle tracił moc. Turbina się wylaczala. .. [/quote]
jaki olej zalałeś? i jaki filtr oleju kupiłeś?
przydało by się sczytać błędy[/quote]
wymiana filtrów mnie ominęła bo na wymianę pojechał mój tato. Wymienił i pewnie dali mu chińskiego max geara ;/ Przy kolejnej wymianie co najlepiej zastosować?
co do szarpania silnika to obawiam się że nie jest to normalne... może to przeguby bo one przenoszą napęd jeszcze... zastanawiam się nad wymianą .
Jak turbo się wyłącza to problem z turbo (średnio wytrzymują 200000 potem albo nie daje ciśnienia albo leje olejem).
Kontrolka oleju mruga na żółto przeważnie jak poziom oleju nie jest ok lub czujnik poziomu padł (sprawdź błędy silnika i zegarów możesz też zobaczyć w bloki pomiarowe licznika tam jest podane min i max stan oleju w mm oraz aktualny. Czasem kontrola dynamiczna ciśnienia szwankuje). Kiedy ta kontrolka mruga?
Rozrząd wymieniamy co 5 lat lub 60-90 tyś km w zależności od wersji. Pali więcej realnie czy na komputerze ( klima podnosi spalanie w tym silniku o 1-1.5 litra)
A co do szarpania tuleje wahacza do sprawdzenia jak nie to sprawdź luz koła (na zgaszonym silniku wbij 5 spuść ręczny i równym palcu pchnij auto w przód i w tył zobaczysz jaki luz ma skrzynia biegów i sprzęgło.
Miałem taki problem u żonki 9N 1.4TDi i po konkretnej analizie doszedłem że pompa paliwa jest strasznie zasyfiona w baku. Po rozebraniu smoła :banghead: nie wiem co lali w DE ale tragedia przez to regeneracja wtrysków musiała być ale to już normalne. Po kompletnym wyczyszczeniu i wymianie filtrów na ori i regeneracja pompowtrysków diametralna różnica.
Może to tylko podobny objaw taki jak Ty masz ale u mnie to poprawiło całą sytuację bezpowrotnie do teraz. :good:
Co do problemu nr.3 typowe objawy miałem w vectrze gdy wlałem do oleju polepszacz tkz. doktor plus który faktycznie wygłuszył prace silnika i był żwawszy ale po następnej wymianie wszystko wróciło do poprzedniego stanu nie dało się tego słuchać poszedł do ludzi.
Autko przestało się wzburzać i przechodzić w tryb awaryjny... przyczyną była turbina i zapieczony, brudny zawór upustowy spalin. Znajduje sie on przy samej turbinie i pompka nim steruje. Nie otwierał się poprawnie. Turbo rozebrane wyczyszczone i auto śmiga jak talala.
W międzyczasie pojawił się kolejny problem z nierówną pracą silnika. Otóż słychać ją na niskich obrotach i przy malej prędkości. Np na 1 nce i podczas skrętu. Silnik jakby chodził na 2 gary. Taki swoisty klekot nie standardowy. Porównywalny z dławieniem się. Nagram film za jakiś czas, ale może ktoś mi podpowie co to może być?