[6N2] Wskazówka temperatury silnika spada do zera.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

[6N2] Wskazówka temperatury silnika spada do zera.

Post autor: gokart »

Mam problem właśnie nie wiem z czym :). Jak już silnik się rozgrzeje i wejdzie na normalną temp 90 stopni w pewnym momencie nie ma reguły raz po 2 km raz po 20 km strzałka od temp ląduje w okolicach zera ?. Z autem nawet w najmniejszym stopniu nic się nie dzieje. I czasami wskoczy znowu na 90 stopni podczas jazdy a czasami nie. Także żadnej reguły. Co to może być ? Czujnik temp czy coś z zegarami ?
Awatar użytkownika
klekocix
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 08 lis 2010, 10:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klekocix »

[quote=""gokart""]Mam problem właśnie nie wiem z czym :). Jak już silnik się rozgrzeje i wejdzie na normalną temp 90 stopni w pewnym momencie nie ma reguły raz po 2 km raz po 20 km strzałka od temp ląduje w okolicach zera ?. Z autem nawet w najmniejszym stopniu nic się nie dzieje. I czasami wskoczy znowu na 90 stopni podczas jazdy a czasami nie. Także żadnej reguły. Co to może być ? Czujnik temp czy coś z zegarami ?[/quote]


Uszkodzone zegary. Miałem to samo, najpierw tylko wskazówka od temperatury, potem też paliwa. Po wymianie zegarów "jak ręką odjął".
p
polopatryk1234
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 650
Rejestracja: 22 maja 2011, 16:19
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Post autor: polopatryk1234 »

[quote=""klekocix""][quote=""gokart""]Mam problem właśnie nie wiem z czym :). Jak już silnik się rozgrzeje i wejdzie na normalną temp 90 stopni w pewnym momencie nie ma reguły raz po 2 km raz po 20 km strzałka od temp ląduje w okolicach zera ?. Z autem nawet w najmniejszym stopniu nic się nie dzieje. I czasami wskoczy znowu na 90 stopni podczas jazdy a czasami nie. Także żadnej reguły. Co to może być ? Czujnik temp czy coś z zegarami ?[/quote]


Uszkodzone zegary. Miałem to samo, najpierw tylko wskazówka od temperatury, potem też paliwa. Po wymianie zegarów "jak ręką odjął".[/quote]

klekocix to że Ty tak miałeś to nie znaczy że wszyscy mają mieć uszkodzone liczniki...kolego gokart najważniejsze to sprawdzić przewody od czujnika temperatury,najlepiej niech jedna osoba rusza przewodami przy samej kostce od temperatury a druga osoba niech patrzy na wskazówkę czy opada i za chwilę się podnosi jeśli tak to coś nie łączy przy czujniku temperatury od tego bym zaczął ;)
oczywiście przy rozgrzanym silniku..
Volkswagen Das Auto
Moje 6n2
viewtopic.php?f=30&t=38452
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Dobrze zacznę od rady numer dwa :). Powiedz mi kolego gdzie jest ten czujnik i czy będę miał dostęp do niego bez kanału.
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

U mnie wskazówka też wariowała. Po wymianie czujnika temperatury cieczy problem znikł.
W
Weles
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 31 sty 2013, 21:04

Post autor: Weles »

Czujnik temperatury płynu chłodzącego (G2) znajdziesz w miejscu zaznaczonym na poniższym zdjęciu. Do wymiany nie jest wymagany kanał, a poprawność działania możesz sprawdzić programem diagnostyczny lub multimetrem.

Obrazek

Czujnik jest zielony i posiada numer 059 919 501 A.

Obrazek

źródło zdjęć: google.pl
Volkswagen Polo 6n2 1.4 MPI 2001
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

[quote=""Weles""].... Do wymiany nie jest wymagany kanał, [/quote]

A na czym polega wymiana odkręcam stary wkręcam nowy :nie wiem: jak z żarówką ?
W
Weles
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 31 sty 2013, 21:04

Post autor: Weles »

Odłączasz przewód, wyjmujesz zawleczkę (pociągnij do góry), a następnie czujnik. Przed przystąpieniem do pracy warto podłożyć pod czujnik jakieś naczynie do którego będzie mogło spłynąć jakieś pół litra płynu. Oczywiście wszystko wykonujesz kiedy płyn nie jest gorący.

Obrazek
zawleczka
Volkswagen Polo 6n2 1.4 MPI 2001
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

oczywiście płyn należy uzupełnić a układ odpowietrzyć..
W
Weles
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 31 sty 2013, 21:04

Post autor: Weles »

[quote=""Marcin86c""]oczywiście płyn należy uzupełnić a układ odpowietrzyć..[/quote]Jeśli nie zostanie opróżniony zbiornik z płynem, to nie jest wymagane odpowietrzanie.
Volkswagen Polo 6n2 1.4 MPI 2001
p
polopatryk1234
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 650
Rejestracja: 22 maja 2011, 16:19
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

Post autor: polopatryk1234 »

Kolego gokart jak opanujesz sytuacje to napisz w temacie co było przyczyną i jak sobie poradziłeś ;)
Volkswagen Das Auto
Moje 6n2
viewtopic.php?f=30&t=38452
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi i objaśnienia.

W pierwszej kolejności sprawdzę tą wtyczkę i przewód od niej a jeśli to nie pomoże po prostu kupię nowy czujnik i wymienię. Droga wymiana nie jest i do tego sam sobie poradzę.

Dam znać jak zlokalizuje i usunę usterkę. Dzięki


No więc wydaje mi się, że lekko wtyczka była jakby nie do końca wsunięta dodatkowo strasznie przewód był powyginany, trochę go naprostowałem :) i na tą chwilę jest ok wskazówka nie wariuje. Ale pojeżdżę to się okaże czy tylko to było przyczyną.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”