[6n2] ząbkowanie opon

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
cronos20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 09 mar 2013, 16:15
Lokalizacja: Krk

[6n2] ząbkowanie opon

Post autor: cronos20 »

Witam,
Polo 1.4 MPI, silnik AUD, 60 KM (44 kW)
kupiłem w zeszłym roku (sierpień) 4 letnie opony Michelin ENERGY SAVER 185/55 R14 (rok prod 01.2011)
założyłem w kwietniu 2014.
po 4 mc i ok 9000 km buczą że nie da się wytrzymać.

Wymieniłem łożysko w prawym przednim kole bo podejrzewałem najpierw je, ale nic to nie dało. Wstrzymałem się w wymianą lewego i założyłem koła z zimówkami - buczenie ustało.

czyli opony - zacząłem szperać po necie i natchnąłem się na temat ząbkowanie opon.

Chciałem Was zapytać czy też macie takie doświadczenia ?
jakie opony wam ząbkowały ?
jakie na pewno nie będą (to chyba zbyt naiwne pytanie ale może ...)
co można zrobić żeby jeszcze pojeździć ?

pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

słyszałem takie opinie o fuldzie ecocontrol jeszcze
może warto by było sprawdzić zbieżność w aucie chodź to podobno nie ma wpływu, taka po prostu wada pewnych opon
najlepiej dowiadywać się u dobrego wulkanizatora
Awatar użytkownika
cronos20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 09 mar 2013, 16:15
Lokalizacja: Krk

Post autor: cronos20 »

Właśnie chodzi o to że wszystko było dopilnowane, wymiana opon na kołach, ciśnienie, zbieżność wszystko robił ten sam serwis.
Zamieniłem koła stronami prawe na lewe efekt zmienił się o tyle że buczy przy prędkości 80-100 km/h przy 120 przestaje całkowicie, zostaje mi zaopatrzyć się w zatyczki do uszu i przejeździć jeszcze 10 tys. może coś się poprawi, jak nie to trzeba kopić coś w biedronce :(
Awatar użytkownika
nick
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Lokalizacja: Tichau

Post autor: nick »

W ostateczności możesz spróbować takiej usługi z oponami, można jej jeszcze uratować
http://allegro.pl/wyzabkowane-glosne-hu ... source=mlt

Byłem już umówiony na tą "usługę", lecz pierw sprawdziłem łożyska i się okazało 2szt z tyłu do wymiany, problem znikł:P)
Awatar użytkownika
cronos20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 09 mar 2013, 16:15
Lokalizacja: Krk

Post autor: cronos20 »

[quote=""nick""]W ostateczności możesz spróbować takiej usługi z oponami, można jej jeszcze uratować
http://allegro.pl/wyzabkowane-glosne-hu ... source=mlt

Byłem już umówiony na tą "usługę", lecz pierw sprawdziłem łożyska i się okazało 2szt z tyłu do wymiany, problem znikł:P)[/quote]

dzięki za linka, ale jaka jest gwarancja że po tym zabiegu znowu to się nie powtórzy ?

Czy powodem jest guma czy sposób użytkowania + drogi ?
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

U mnie dzieje się podobnie, a mianowicie :
Jade 50km/h buczy strasznie... im szybciej tym głośniej, przy 120 już robi się z tego taki prawie że gwizd. Ale podkusiło mnie sprawdzenie łożysk, i okazało się ze to jednak one robią tyle hałasu.
Jedź na prostą drogę, rozpędź się do prędkości w które zaczynał się hałas i dynamicznie skręcaj w lewo i prawo. Jeśli będzie w którymś momencie ciszej, zajmij się łożyskami tylnymi :)
Awatar użytkownika
nick
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Lokalizacja: Tichau

Post autor: nick »

[quote=""cronos20""]dzięki za linka, ale jaka jest gwarancja że po tym zabiegu znowu to się nie powtórzy ?

Czy powodem jest guma czy sposób użytkowania + drogi ?[/quote]

Pierw myślę musisz wykluczyć wszystkie mechaniczne przyczyny zbieżność + kąt pochylenia. To wszystko wpływa na to jak opona się ściera i pracuje opono/podłoże. Może tak być jak pisze Marcin86c tak opona może się ząbkować "ten typ tak ma". Pierwszy z brzegu artykuł, może coś Ci pomoże http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=116 ...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jeżeli wy-ząbkowane masz opony tylne, spróbuj jak pisza w artykule zamienić je z przednimi na jakiś czas może wytrą się i będzie cisza
Awatar użytkownika
cronos20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 09 mar 2013, 16:15
Lokalizacja: Krk

Post autor: cronos20 »

[quote=""korzenio""]U mnie dzieje się podobnie, a mianowicie :
Jedź na prostą drogę, rozpędź się do prędkości w które zaczynał się hałas i dynamicznie skręcaj w lewo i prawo. Jeśli będzie w którymś momencie ciszej, zajmij się łożyskami tylnymi :)[/quote]

tak zrobiłem - przy skręcie w prawo jest trochę głośniej wszystko przy prędkości 80 - 100 km/h, przy skręcie w lewo trochę mniej buczą.
wiec można podejrzewać łożyska - tylko w serwisie powiedzieli że nie słychać łożysk i nie ma sensu zmieniać.
Nie wiem możne zmienię mechaników :-)
Druga sprawa o której pisałem wcześniej: po założeniu kół z zimowymi oponami to buczenie znika - czyli wychodzi znowu że opony.
Trzecia sprawa byłem właśnie w gumiarzy - pomacali opony i powiedzieli że opony w sumie są ok, są poząbkowane ale nie jakoś tragicznie i że nie powinny sprawiać problemów.

No mam tyle sprzecznych informacji że ciężko się zdecydować co robić żeby nie wyrzucić kasy w błoto.

aha, dopiszę że w moim odczuciu buczą mi przednie opony.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Jesteś absolutnie pewien, że zbierzność jest ok? Miałem tak niedawno w Leonie, opony huczały niemiłosiernie, a w dotyku nie czuć było wyząbkowania. Kierownica a jakże prosto, zero ściągania czy czegoś podobnego więc nie podejrzewałem geometrii, a jednak okazało się że koła były rozjechane prawie 1st. i to powodowało to huczenie. Widzę teraz, że i na zużycie paliwa miało to wpływ bo opory toczenia były większe.
Awatar użytkownika
cronos20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 09 mar 2013, 16:15
Lokalizacja: Krk

Post autor: cronos20 »

[quote=""Borek""]Jesteś absolutnie pewien, że zbierzność jest ok? Miałem tak niedawno w Leonie, opony huczały niemiłosiernie, a w dotyku nie czuć było wyząbkowania. Kierownica a jakże prosto, zero ściągania czy czegoś podobnego więc nie podejrzewałem geometrii, a jednak okazało się że koła były rozjechane prawie 1st. i to powodowało to huczenie. Widzę teraz, że i na zużycie paliwa miało to wpływ bo opory toczenia były większe.[/quote]

Pewny jestem tylko tego że geometrię robiłem razem ze zmianą opon i kół na te Micheliny.

kierownica nie drga podczas jazdy, nie ściąga przy przyspieszaniu ani przy hamowaniu.
żeby być pewnym trzeba by pojechać do innego mechanika bo ten co u niego robiłem na pewno się nie przyzna.

ale nie mogę wszystkiego naraz robić bo kasy nie starczy.

może tak: co proponujecie najpierw zrobić:

mam już wymienione prawe przednie łożysko na fag

co teraz:
1. łożysko lewe przód?
2. łożyska tył oba ?
3. zbieżność ?
4. ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”