[9N] 1.2 12v max. 3000rpm

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

[9N] 1.2 12v max. 3000rpm

Post autor: mr_t1 »

Witam
No i znowu coś dziwnego :cry:
Problem jest jeden wywalał cały czas błąd wałka rozrządu ale wszystko pięknie jeździło do czasu kiedy po odpaleniu i ruszaniu silnik odcinał moc przy 3000rpm nie zależnie od położenia pedału gazu czy biegów, ale po zgaszeniu silnika i odpaleniu wszytko działało ok, podkreślam zero mrugającej lub świecącej kontrolki silnika. Został kupiony nowy teraz z salonu czujnik (już drugi) bo może to on, ale dalej to samo. Między czasie raz miał problem z zapłonem to zostało wymienione wszystkie cewki wraz z świecami BOSCH. Teraz za każdym razem po odpaleniu samochodu max 3000rpm do czasu kiedy pojawi się kontrolka silnika dziwne to jest :? odczyt błędu: wałek rozrządu. Gasimy odpalamy i cieszymy się z jazdy jakby nigdy nigdy nic z kontrolką silnika.
Dodam jeszcze, że rozrząd był zrobiony rok temu (podobno miał być przestawiony, ale to nie było to)
Ma ktoś może jakieś pomysły czy wina leży po stronie rozrządu :-(
Dzięki i pozdrawiam
m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

Post autor: mr_t1 »

a jest może taka możliwość, że został źle założony rozrząd i teraz już po XXXXX km trochę się naciągnął i komputer się gubi?
Jak to jest z tymi kluczami? czy obydwa mają pasował w dwa wałki? bo przykładowo klucze wchodzą ale jak zamieni się miejscami to już nie bardzo :?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""mr_t1""] odczyt błędu: wałek rozrządu[/quote]
podaj kod błędu
m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

Post autor: mr_t1 »

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): Implausible Signal
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00515
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): Implausible Signal
Possible Causes

Camshaft Timing Out of Specification
Wiring to Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) faulty
Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) faulty
Engine Control Module faulty

Possible Solutions

Check Camshaft Timing
Check Wiring to Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
Check/Replace Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
Check/Replace Engine Control Module


czyli sprawdzić ustawienie rozrządu na początek
potem przewody do czujnika
itd

[quote=""mr_t1""]Teraz za każdym razem po odpaleniu samochodu max 3000rpm do czasu kiedy pojawi się kontrolka silnika dziwne to jest[/quote]
komputer silnika widzi problem z rozrządem wiec przechodzi w tryb awaryjny
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Ja by sprawdził naciąg paska rozrządu i jego ustawienie.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Bodo
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2014, 15:18

Post autor: Bodo »

Mam ten sam problem - dolaczam sie do posta i jak dojde do jakiegos konsensusu to sie podziele. Na razie sprawdzilem wiazke i przymierzam sie do sprawdzenia nastaw lancucha - jak to nie lancuch to chyba strace pomysly, Moze ECU ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Bodo""]Mam ten sam problem - dolaczam sie do posta i jak dojde do jakiegos konsensusu to sie podziele. Na razie sprawdzilem wiazke i przymierzam sie do sprawdzenia nastaw lancucha - jak to nie lancuch to chyba strace pomysly, Moze ECU ?[/quote]
może lepiej odczytaj błędy z komputera zamiast gdybać i wróżyć z fusów?
Awatar użytkownika
Bodo
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2014, 15:18

Post autor: Bodo »

U mnie jest jeden blad - 16725 Camshaft Position Sensor Implausible Signal (G40)

Pojawia sie po przekroczeniu 3000rpm dlatego chce sprawdzic nastawy lancucha, lancuch byl wymieniany kilka miesiecy temu ale przez ten caly czas jezdzil i nie wywalal engine check, a noz widelec sobie przeskoczyl, bede wiedzial jak dostane komplet blokad ktore zamowilem.

Ciekawi mnie czy jakis inny sensor moglby powodowac takie problemy - z nie wymienionych zostaje MAF i czujnik stukowy

Odnosnie stukowego to w grupie dwudziestej pokazuje wartosci pomiedzy 6 a 11OT powyzej 3000rpm na kazdym cylindrze co sugerowaloby zbyt agresywne nastawy walkow co moze powodowac wywalenie bledy braku synchronizacji.

Nie wiem czy warto zainwestowac w czujnik stukowy bo nie slyszalem zeby komus kiedys padl, a poza tym tak jak pisalem podaje wartosci po podlaczeniu do Vaga

Jak tylko dostane blokady to odezwe sie

Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

po co myślisz o ma i stukowym jak problem jest z czujnikiem na wałku rozrządu, jego okablowaniem lub ustawieniem rozrządu.. wytarszy poczytać i nie kombinować
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 341/000833
Awatar użytkownika
Bodo
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2014, 15:18

Post autor: Bodo »

Czy moze mi ktos doradzic jak sprawdzic czy ECU dostaje/analizuje sygnal z czujnika walka?

Lancuch sprawdzony blokadami, nic nie przeskoczylo od czasu wymiany
Wiazka z kostki czujnika polozenia walka do kostki ECU sprawdzona - na kazdym przewodzie 0.2 Ohm
Czujnik polozenia walka wymieniony z nowo zakupionego zamiennika na zakupiony przed wczoraj orginalny z salonu VW

Auto dalej robi to co robilo. Raz dziala, super wkreca sie na obroty i nie ma zadnych problemow (bez gaszenia silnika bedzie tak jezdzilo godzinami i nic sie nie wydarzy), przy kolejnym odpaleniu tylko do 3000rpm i odcina, gasze i zapalam znowu smiga jak malina. Jeden blad jak wyzej w temacie - czujnik polozenia walka Implausible Signal

W necie znalazlem ze jak powyzej sprawdzone sa ok to problemem jest ECU, dlatego pytam czy Vagiem da sie odczytac parametry czujnika walka, ktore otrzymuje/przetwarza ECU?

Chyba ze walek szlag trafil ale jak byk widze krzywke przez otwor po wyciagnieciu czujnika polozenia walka.

Kazda porada mile widziana.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Sygnał od czujnika wałka jest analizowany względem czujnika walu (czasem on jest problemem). Przydało by się podejrzeć oscyloskopem jak wygląda przebieg z obu czujników. Sprawdź też odległość czujników od krzywki (za duża może powodować takie cuda tak samo zabrudzenie powinna być jak najmniejsza byle nie dotykać krzywki tak książki podają 0,5-0,7 mm)
Lenistwo drogą do postępu
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Bodo""]Wiazka z kostki czujnika polozenia walka do kostki ECU sprawdzona - na kazdym przewodzie 0.2 Ohm[/quote]
a miedzy przewodami sprawdzałeś?
może być zwarcie między nimi, albo do masy

warto obejrzeć też blaszki wtyczek czasem są wyłamane albo powyginane
Awatar użytkownika
Bodo
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2014, 15:18

Post autor: Bodo »

Dziekuje serdecznie za wszystkie porady. Wczoraj wkoncu otrzymalem zestaw blokad Sealey VSE5921 z blokadami jak VW przykazal T10120, T10121, T10123.

Dwa dni temu sprawdzalem u mechanika, ktory robil mi lancuch i na jego blokadach wszystko sie zgadza i nic sie nie przesunelo.

Po wlozeniu swierzo zakupionych blokad okazalo to co przedstawione na zdjeciach: jednak poprzesuwane :/

http://1drv.ms/1ranE9T

Czeka mnie sciaganie michy i odklejanie oslony, duzo skrobania i ustawienie wkoncu wszystkiego jak ma byc.

Z tego wynika, ze przed robota trzeba pytac mechanika jakie ma blokady i sobie je dokladnie ogladnac bo pozniej cala masa problemow z tego wychodzi.

Mam nadzieje ze to rozwiaze moj problem. Odezwe sie po robocie jak tylko bedzie pogoda to biore sie za to.

Pozdrawiam i dziekuje za porady :)
Awatar użytkownika
Bodo
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 lip 2014, 15:18

Post autor: Bodo »

[quote=""Wolga85""]Sygnał od czujnika wałka jest analizowany względem czujnika walu (czasem on jest problemem). Sprawdź też odległość czujników od krzywki (za duża może powodować takie cuda tak samo zabrudzenie powinna być jak najmniejsza byle nie dotykać krzywki tak książki podają 0,5-0,7 mm)[/quote]

Wczoraj popoludniu postanowilem sprawdzic co zacytowane powyzej:
Wykrecilem czujnik polozenia walu, wyczyscilem oba otwory na kole zamachowym, i przykrecajac spowrotem czujnik polozenia walu docisnalem go maksymalnie w kierunku kola zamachowego i skrecilem.

Rezultaty:

Odapalam po zabiegu, i za kazdym razem kreci sie do powyzej 3000rpm bez zajakniecia.
No to road test - przejechalem wczoraj wieczorem z 20km na autostradzie zeby przetestowac i jakiez bylo moje zdziwienie gdy po przyjechaniu do domu ujzalem NO DTC na skanerze. Dzisiaj wlasnie dojechalem do pracy kolejne 35km i znowu NO DTC :D

Wolga85 - jestes WIELKI

Moj blad pokazywal sie po kazdym odpaleniu samochodu, a po drugim/trzecim wywalalo engine check, wiec wyglada na to ze problem ustapil :)

Serdeczne podziekowania dla wszystkich probujacych pomoc w temacie a szczegolne dla Wolga85, ktory zainspirowal mnie do "nie krotko trwajacego" lezenia pod autem i uzywania niecenzuralnych slow w celu okreslenia niemieckiego inzyniera, ktory umiejscowil czujnik polozenia walu tak gdzie on sie znajduje.
Ale o takich rzeczach sie szybko zapomina gdy widzi sie na skanerze NO DTC :)

Jeszcze raz pozdrawiam i dziekuje za pomoc :) :) :)

P.S.
Teraz pytanie odnosnie zdjec przestawionego rozrzadu z mojego poprzedniego posta - jezeli atuo dziala i nie wywala absolutnie zadnego bledu jest sens to rozbebeszac?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”