czy to aby na pewno alternator

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Wyciągnę licznik i zobaczę czy coś nie odpadło... Auto jest jak ping pong więc od drgań mogło coś się wypiąć...
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

ja bym powiedzial ze 14,9 V to troszke juz za duzo. Zwlaszcza w AEF. Tu po odpaleniu swieczki sa jeszcze grzane jesli silnik nie jest goracy wiec takie napiecie nie jest mozliwe. Ja bym zbadal napiecie na slupkach aku( na slupkach nie na klemach) i na przylaczu na alternatorze. Napiecie prawidlowe w aucie to mneijeiwecej od okolo 13V z malym haczykiem do gdzies 14.4V mierozne na slupkach akumulatora.
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Słupki czyli które miejsce?
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Z licznikiem wszystko ok, napięcie na aku 14.2.... Nie wiem co to może byc :( .
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

napięcie ładowania wynosi od około 13,5 V do 14,5 V przy 3000 obr/min, możesz sprawdzić stabilność regulacji włączyć światła i znowu pomiar napięcia przy 3000 o/m i pomiary napięcia mogą się różnić o około 0,4 V
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Chyba zdupiony ten regulator... Tak mi się wydaje :-(
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

przeważnie jak pada to nie ładuje altek ale może też w druga stronę , może by elektryk samochodowy postawił diagnozę , skoda na daremno rozbierać przód
edit zapomniałem jak kontrolka oleju? a pomiar robiłeś profesjonalnym miernikiem te tańsze przekłamują wartości
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Normalny miernik. Tata jest elektrykiem także pomiar raczej dobry fakt ze nie samochodowym ale jest. Chyba Ściągam zderzak i wioze do mechanika reszta mnie nie interesuje. Zderzak ściągam co by nie porysowal...
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

ja od dolu wyciagnalem regulator ze szczotkami w AEF. Nowy zakupilem nawet niby badziwnej firmy bo topran i pieknie dawal rade a koszt cos kolo 20-30 zl.
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Mam manuale rozbierania polo także jakoś dam radę
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Artur jak chcesz wymienic rególator to tylko na dobrej firmy bo to że ktos pisze że chodzi dobrze na topranie nie znaczy że on jest w 100% dopiero po wyjeciu alternatora i zrobieniu testu na maszynie pomiarowej mozna byc pewnym. Czasem jest tak że ma napięcie ok ale np alternator 90a przy obciazeniu da max 65A mimo że wsadziłes nowy rególator. Zajmuje sie tym na co dzien i wiem że bosche same w sobie sa bardzo trwałymi alternatorami ale wybredne na regulatory. Zdaża sie tez tak że wkładasz nowy regulator a rano akumulator jest pusty :grin:

Jesli ktos chce mam do 6n2 cały zregenerowany alternator kompleksowo boscha 120A
-nowy rególator z szczotkotrzymaczem boscha
-nowe łozyska
-nowe sprzegiełko iny
-nowy komutator
-Całosc wyszkiełkowana

Zrobiłem na zapas do brata 6n2
RUMAK
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”