czy to aby na pewno alternator

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misze
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 maja 2011, 22:12

czy to aby na pewno alternator

Post autor: misze »

witam wszystkich miłośników polo mam problem z diagnozowaniem usterki związanej najprawdopodobniej z alternatorem a mianowicie; wskazówka od obrotomierza przestała działać i lampka od oleju zaczęła mrugać, oraz od ładowania świecić
wszystko wskazywało by na zepsuty alternator lecz po wciśnięciu gazu do połowy wszystko magicznie zaczyna działać
po wyłączeniu silnika i ponownym starcie sytuacja się powtarza do momentu lekkiej przegazówki. proszę o pomoc nie chciałbym
na marne wyciągać alternatora wiadomo ze jest to troszeczkę kłopotliwe
pozdrawiam :scratch:
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Może nie zaraz cały alternator: najczęściej przyczyną jest uszkodzenie przewodów do altenatora lub zły styk we wtyku na alternatorze lub na rozruszniku (to kolejne złącze tych przewodów).
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

sprawdz sprzegielko alternatora.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli pali bez problemów i aku dobre[przeczyszczone klemy i wszystkie połączenia altek alternator oraz masa silnik aku karoseria] to pomiar napięcia ładowania powinien wyjaśnić wszystko powinien być większy od napięcia aku 12,7 V a dokładne napięcie jakie powinien wytwarzać altek opisałem w tym wątku viewtopic.php?f=22&t=30942 jeśli użyjesz szukaj znajdziesz wiele podobnych tematów
Awatar użytkownika
ghul177
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 450
Rejestracja: 08 kwie 2009, 17:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ghul177 »

mi kiedyś nie działał obrotomierz i mrugała kontrolka oleju normalny objaw (ze mruga kontrolka oleju) okazała sie odpięta wtyczka od altka patrząc z góry dwu pinowa popatrz dobrze a znajdziesz ją obejrzyj ją dokładnie pisałem już na forum jakiejs koleżance i w jej przypadku pomogło to
p
pawlik19854
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 21 lis 2010, 10:39

Post autor: pawlik19854 »

na 80 procent sprzegiełko u mnie tez tak sei robi i szrpie napinaczem i szczepi pasek sprawdz sprzegiełko
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Jeśli dzieje się tak po odpaleniu i przegazówce się uspokaja to masz problem ze wzbudzaniem altka. Dioda wzbudzająca jest w liczniku. Jeśli altek się nie wzbudzi to nie ma ładowania. Wzbudzenie samoistne nastąpi po lekkiej przegazówce. Ale po odpaleniu na jałowym bez przegazówki powinien licznik wzbudzić. Sprawdź niebieski kabelek idący do alternatora.
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Odgrzewam kotleta... 2 dni temu stało mi sie to podczas jazdy obrotomierz padł i zaświeciła się kontrolka oleju. Sprawdzałem tą wtyczkę, odpiąłem przedmuchałem i wpiąłem i nadal to samo... Nie wiem już co to może być, a chce sprawdzić co się da a na końcu rozbierać połowę przodu...
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

a ładowanie masz?
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Tak, po przegazowaniu światła robią się jaśniejsze czy jak to opisać. I na aku po pomiarze jest 14V+
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

to padł regulator napięcia , niestety trzeba wyjąć altka
edit altek po przegarowaniu ma 14V?
edit 2 ;kontrolka aku się świeci
Ostatnio zmieniony 27 cze 2014, 21:42 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

14V w plusie:) tj 14,9 w na wolnych 14,2-3
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

bez przegarowania ma takie wartości ładowania 14,2-3 ?
A
AarturR
Początkujący
Początkujący
Posty: 187
Rejestracja: 09 cze 2010, 21:19

Post autor: AarturR »

Tak na luźnych obrotach.
Moje Polo: viewtopic.php?f=29&t=55889
------------------------------------------------------------
https://driiive.com/aarturr/VW-Polo-6N/#
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

prąd ładowania masz ok więc regulator powinien być ok , zostaje obwód sterowania obrotkiem i zastanawia mnie kontrolka ciśnienia oleju :scratch:
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”