[9n] 1.4TDI Opinie o silniku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dobry olej, łagodne obchodzenie sie z gazem przy zimnym silniku i powinien starczyć na długo, a w necie piszą o każdym silniku z turbo ze turbiny zdychają, ale to przez nieumiejętność jazdy
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""mates86""]Turbina nie padnie szybko jak będziesz ją dobrze traktować. Mój motor 1.4 TDI AMF 75KM padł przy 290 000km poprzez wybicie tulejki główki korbowodu. Ogólnie producent wyznaczył koniec tego silnika na około 350 000 km ale są egzemplarze które robią więcej bez żadnego problemu.[/quote]
Możesz przytoczyć źródło tej wiedzy o 350 k żywotności?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""jhosef""][quote=""mates86""]Turbina nie padnie szybko jak będziesz ją dobrze traktować. Mój motor 1.4 TDI AMF 75KM padł przy 290 000km poprzez wybicie tulejki główki korbowodu. Ogólnie producent wyznaczył koniec tego silnika na około 350 000 km ale są egzemplarze które robią więcej bez żadnego problemu.[/quote]
Możesz przytoczyć źródło tej wiedzy o 350 k żywotności?[/quote]

http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... Id,1395064
e
eryk328e46
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:54
Lokalizacja: Birmingham UK

Post autor: eryk328e46 »

Ten artykuł chyba na kolanie byl pisany .a dane wyssane z palca. Oczywiscie ze producenci dbaja o to by silnik za dlugo nie wytrzymal , ale nikt tych danych i udostepni :) Druga sprawa ze faktycznie w 1.4 tdi zdarzaja sie przypadki luzu na korbowodach. Z drugiej strony 105 konne 1.9 tdi tez mialo przypadki ze korba szla bokiem chyba bxe choc nie ma reguly zalezy duzo od serwisu i eksplatacji konkretnego egzemplarza choc wolalbym osobiscie 1.9 atd o ktorym nie slyszalem takich historii.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

ja mam 80 KM i wiadomo ze klekot jest i będzie a przy ruszaniu fakt trzeba dodac więcej, tez mam kola 16 i szerokie kapcie ale podane według producenta, ale nie wiem jaki ty masz duży ten ''warkot''
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Warkot jest cały czas. Generalnie hałas w polo 1.4 TDi i wibracje to największy minus tego silnika w porównaniu np z 1.9 kodzie ATD to niebo a ziemia.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

wiadomo jak działa 3 cylindry to samo co skoda a ze trzesie to racja heeeeee
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
Awatar użytkownika
danieldeni20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 sie 2015, 22:04

Post autor: danieldeni20 »

Jak już jedzie to jest ok ale na niskich strasznie go telepie .. 3 cylindry w dieslu to mało rozsądny pomysł tym bardziej , że pali tyle co 1.9td prawie
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Nadmierne wibracje w tym silniku pojawiają się gdy wyciągnięty jest łańcuch lub/i wytarty napinacz pompy oleju który napędza także wałek wyrównoważający. U mnie np przy 1500-1800 na 4 biegu strasznie nieprzyjemnie wibrowała kierownica po wymianie ( napinacz stracił jedną okładzinę ) jest o niebo lepiej ale i tak do 1,9 mu daleko.
Lenistwo drogą do postępu
k
kubajvc
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 18 cze 2015, 13:21

Post autor: kubajvc »

Panowie . Chce kupic polo z tym silnikiem . Powiedzcie mi ile kosztuje teraz rozrzad do tego silnika ? czy wystepuje w nim kolo 2 masowe ? i zauwazyłem ze strasznie jest przypocony przy turbinie . mozna nawet powiedziec ze jest turbo oblane olejem . Ma byc to auto do miasta dla żony  wiec na turbo nie zalezy mi az tak bardzo . bardziej interesuje mnie konsekfencja nienaprawienia tego ?
pozdrawiam


I jeszcze jedno pytanie . Czy te auta (2000 rok) gnija jak POLO 6N ? bo w sumie chce zmienic z 6n ze wzgledu na wszechobecna rdze  :/
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 20:33 przez kubajvc, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”