Mam ten sam problem, po przejechaniu 30-40km z prędkością 90km/h i nagłym wyhamowaniu (czyli silnik rozgrzany, bieg jałowy) zapala się kontrolka. Szybka diagnoza mojego mechanika - luz na panewkach...
no i mnie dopadło piszczenie i swiecaca kontrolka oleju ;/ długo stałem w korku i pewnie z oleju woda sie zrobiła, olej to mobil 10w40. Zapaliła sie jak wjezdzalem na parking zaparkowalem zgasiłem i mysle co mam z tym fantem zrobic ? ręce mi juz opadaja z tym autem.
Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
[quote=""suhhar""]długo stałem w korku i pewnie z oleju woda sie zrobiła, olej to mobil 10w40[/quote]
olej jest dobry jeżeli to rzeczywiście mobil, więc nie wiem co masz na myśli mówisz że się zrobiła woda
[quote=""suhhar""]no i mnie dopadło piszczenie i swiecaca kontrolka oleju ;/ długo stałem w korku i pewnie z oleju woda sie zrobiła, olej to mobil 10w40. Zapaliła sie jak wjezdzalem na parking zaparkowalem zgasiłem i mysle co mam z tym fantem zrobic ? ręce mi juz opadaja z tym autem.[/quote]
a temperatura silnika jaka była ?
no w sensie takim że się bardzo rzadki zrobił, dzisiaj dolałem ok 100ml bo tylko tyle miałem na bagnecie 3/4 ale co zauważyłem że mam zalany olej mobil 1 do turbo diesli 10w40. Auto odpaliłem kontrolka sie nie zapaliła ale przez jakies2-3 sek było słychać jakby nie miał smarowania po czym zaczął normalnie chodzić. O co koman ?
Temp silnika napewno była duża bo stałem ok 30 min w korkuw upale jak wracałem z trasy.
Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
[quote=""suhhar""]
Temp silnika napewno była duża bo stałem ok 30 min w korkuw upale jak wracałem z trasy.[/quote]
duża tzn?
nie powinno być więcej niż 90, jeżeli tak było to sprawdź czy w ogóle wentylator się załącza (bezpiecznik i sam wentylator na początek)
eee nie temp była na 90 stopni, SDI jest ciezko zagotowac jak sie wentylator nie wlancza juz to przerabiałem. Jak cos to by mi sie kontrolka od temp zapaliła czy nie ?
Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
no też mi się tak wydaje, dzisiaj w ogole zmienie olej na nowy bo ten miał rok 10w40 mobil 1 tylko pytanie mam czy można założyc filtr oleju wiekszy ? czy musi byc ten mały bo są wersje wieksze i mniejsze no i nie mieli małego filtra knechta tylko ten wiekszy, niczym sie nie rózni tylko długoscia ten mały ma chyba 10cm a ten wiekszy 15 cm a budowa ta sama.
Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
nie ma różnicy czy większy czy mniejszy, ja w 86c2f miałem zawsze większy, a potem wprowadzili mniejsze i było k tylko jakieś 200ml mniej oleju wchodziło
osobiście polecił bym ci valvoline maxlife 10w40 diesel
Panowie olej już wymieniłem na mobila 10w40 zobaczymy jak bedzie. Filtr wszedł spokojnie ale co zauważyłem jak wykręciłem stary filtr firmy man i zlałem olej do pojemnika że była w nim straszna maź. Dziwne że po 1 roku takie coś się porobiło.
Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!