Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
andrzej71
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2014, 16:20

Post autor: andrzej71 »

Witam, szukam na forum pomocy na temat swapu silnika 1.4 16v AUA, bo mój chyba umarł. Mianowicie, są jakieś alternatywy dla tego silnika czy koniecznie musi być z oznaczeniem AUA? Ktoś z forumowiczów ma może pasujące serducho na sprzedaż? :)
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Odpowiednik dla silnika AUA jest APE i AHW 75 konne,sa to motory z 6N2 ale możesz się też zdecydować na silnik np.z Audi,Seat itd ogólnie cały VAG.Są też wersje 101 konne (74 kW) jak np.AFK,AQQ,AUB.Polecam strone http://autowanda.pl/?page=catalog%2Fcar ... [cmo]=1495
Obrazek
a
andrzej71
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2014, 16:20

Post autor: andrzej71 »

dzięki, dzięki :)
i
ibu7
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 22 cze 2009, 15:44

Post autor: ibu7 »

Witam, kupilem samochód z uszkodzonym silnikiem Polo6N silnik AER 1,0 37 kw, niestety sprzedawca o tym wiedział i mi nie odda pieniedzy, silnik do wyrzucenia, zostałem oszukany i moje pytanie czy mogę wymienić sam blok silnika na AEE 1,6 ?? albo jakiś 1,4 ?? Wolałbylm 1,6 AEE bo taką Polówke już mam 5 Lat i smiga jak tralala.
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

szczerze wątpię,
wg katalogu etka blok silnika, z tłokami,wałem korbowym i łożyskami dla silnika
AER to : 030 103 101 BA, można stosować tez 030 109 234K
AEE to : 032 103 101 C lub G

głowica raczej nie będzie pasować, (średnica tłoka dla AER 67,1mm dla AEE 76,5mm)
nie wiem jak zgodność kanałów wodnych,olejowych...
osprzęt silnika na bank do wymiany(kolektory, ukl. zas. paliwem, wiązka , komp....)
najtańsza opcja dla Ciebie to chyba sprzedać jak najszybciej i kupić inne, ewentualnie kupić taki sam silnik na podmianę, jak chcesz mocniejszy koszta będą większe, bo trzeba zmieniać osprzęt, kompa.... itp. no chyba ze masz czas i zaplecze techniczne to można kupić "rozbitka" na dawce i wszystko przekładać,ja mam taki zamiar, za cenę samego silnika i skrzyni gti, można kupic kompletne auto na chodzie, silnik+skrzynia+osprzęt+wiązka+komputer+kluczyki+wnętrze+i wszystkie dodatki typu klima,xenony,spoilery itd.
pozdr
i
ibu7
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 22 cze 2009, 15:44

Post autor: ibu7 »

zaplecze jest, chodzi mi o przełożenie tylko silnika plugandplay
i
ibu7
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 22 cze 2009, 15:44

Post autor: ibu7 »

Może źle sie wypowiedziałęm czy zamienic cały silnik plut@play z 1,0 AER na 1,6 aee lub aea?? bez wymiany elektroniki korektora wydechowego i wiazki elektrycznej ??
t
tervas
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:56

Post autor: tervas »

zmienialem silnik 1.4 apq na aex. przed wymiana dowiedzialem sie ze jest to mozliwe bez podmiany wiazki elektrycznej, jedyne co potrzeba to sterownik. silnik wymieniony i nie odpala. po podlaczeniu vaga wyskakuje blad 17978- engine start blocked by immobilizer. i teraz nasuwa sie pytanie czy musze odnalezc ten immobilizer czy jest jakas mozliwosc go przeprogramowac?
Awatar użytkownika
paffcio
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 5507
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:10
Lokalizacja: RJA

Post autor: paffcio »

tervas
nie odpala czy odpala na sekunde i gasnie ?

zmieniales tez kompa przy silniku lub stacyjke czy kluczyk ? jesli tak to wloz spowrotem swojego kompa i powinien odpalic...

jesli musisz zmieniac kompa to do niego jeszcze musisz miec centralke immobilaizera i kluczyk badz sama pastylke immo z kluczyka
t
tervas
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:56

Post autor: tervas »

[quote=""paffcio""]tervas
nie odpala czy odpala na sekunde i gasnie ?

zmieniales tez kompa przy silniku lub stacyjke czy kluczyk ? jesli tak to wloz spowrotem swojego kompa i powinien odpalic...

jesli musisz zmieniac kompa to do niego jeszcze musisz miec centralke immobilaizera i kluczyk badz sama pastylke immo z kluczyka[/quote]


odpala na sekunde i gasnie
t
tervas
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:56

Post autor: tervas »

[quote=""tervas""][quote=""paffcio""]tervas
nie odpala czy odpala na sekunde i gasnie ?

zmieniales tez kompa przy silniku lub stacyjke czy kluczyk ? jesli tak to wloz spowrotem swojego kompa i powinien odpalic...

jesli musisz zmieniac kompa to do niego jeszcze musisz miec centralke immobilaizera i kluczyk badz sama pastylke immo z kluczyka[/quote][/quote]


odpala na sekunde i gasnie. na moim kompie odpala tylko dziwnie silnik chodzi wibruje podczas przyspieszania, na jalowym chodzi nierowno. mozliwe tez ze spalilem lambde bo sie dymilo jak odpalalem zaraz po przekladce
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""tervas""]odpala na sekunde i gasnie.[/quote]

no to problem z immo, miałem tak samo jak zrobiłem swapa i zmieniłem kompa, jak nie masz stacyjki ani kluczyka od nowego silniora to trzeba albo immo przeprogramować albo dezaktywować całkiem.
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
t
tervas
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:56

Post autor: tervas »

[quote=""Skfarek""][quote=""tervas""]odpala na sekunde i gasnie.[/quote]

no to problem z immo, miałem tak samo jak zrobiłem swapa i zmieniłem kompa, jak nie masz stacyjki ani kluczyka od nowego silniora to trzeba albo immo przeprogramować albo dezaktywować całkiem.[/quote]

a jak mozna w latwy sposob dezaktywować immo?
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""tervas""][quote=""Skfarek""][quote=""tervas""]odpala na sekunde i gasnie.[/quote]

no to problem z immo, miałem tak samo jak zrobiłem swapa i zmieniłem kompa, jak nie masz stacyjki ani kluczyka od nowego silniora to trzeba albo immo przeprogramować albo dezaktywować całkiem.[/quote]

a jak mozna w latwy sposob dezaktywować immo?[/quote]
nie ma takiego sposobu który nie wiązał by się z kosztami jeżeli nie posiadasz vagcom'a itp, najtaniej jest podłączyć kompa i zrobić adaptację immobox'a do nowego sterownika, druga opcja to emulator immo, koszt w granicach 100 zł
t
tervas
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:56

Post autor: tervas »

nie ma takiego sposobu który nie wiązał by się z kosztami jeżeli nie posiadasz vagcom'a itp, najtaniej jest podłączyć kompa i zrobić adaptację immobox'a do nowego sterownika, druga opcja to emulator immo, koszt w granicach 100 zł[/quote]

mam tylko ten chinski interfejs obd II, vag com'a tez ale chyba jakiegos okrojonego bo wiele funkcji po zarejestrowaniu czy cos w tym stylu...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”