[6N Classic] Ciężko wrzucić 5 bieg + luzy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pawelxxl
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2014, 23:19

[6N Classic] Ciężko wrzucić 5 bieg + luzy

Post autor: pawelxxl »

Witam,

Mam pewien problem ze swoim Polo Classic. Auto jest z 1997 roku, silnik 1.9 TDI 90KM. Polega on na tym, że 5 bieg bardzo ciężko "znaleźć", a właściwie częściej zamiast niego wrzuca mi się 3 bieg. 5 jest bardzo daleko po prawej stronie i muszę nieźle machać lewarkiem i przesuwa go, by udało się wbić piątkę. Z innymi biegami nie ma problemów. Kolejnym problemem jest spory luz na lewarku biegów, potocznie mówiąc lata on jak "żyd po pustym sklepie". Wiem, że temat być może był już poruszany, ale nigdzie nie mogę znaleźć właściwej odpowiedzi. Każdy wymienia całkiem inną usterkę. Dodam, że jestem początkujący w diagnozowaniu usterek, więc ciężko mi samemu wpaść na pomysł co może być nie tak z tym lewarkiem. Prosiłbym o pomoc, gdyż jest to bardzo denerwujące podczas jazdy.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Wybierak biegów, który jest przytwierdzony do skrzyni, połączony jest z lewarkiem za pomocą drążka, biegnącego wzdłuż samochodu. Jeśli wejdziesz pod samochód i ktoś porusza dźwignią zmiany biegów, zapewne będziesz wiedział o co chodzi. Do rzeczy. Cały drążek jest "łożyskowany" na dwóch (chyba) tulejkach z tworzywa; trochę to przypomina gumę. Jeśli masz wybite te tulejki drążek zamiast się obracać, po prostu się tylko przesuwa nie zmieniając geometrii wybieraka zmiany biegów. W każdym razie, tylną tulejkę dostaniesz w serwisie jako wymienną część, a przednia występuje tylko ze wspornikiem. Najlepiej gdybyś zawędrował pod samochód i obejrzał co się tam dzieje. Na pewno będzie Tobie zasłaniać widok osłona termiczna wydechu. Trzeba będzie ją ściągnąć, ponieważ nad nią umiejscowiony jest ten drążek.
Pozdrawaim
p
pawelxxl
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 13 maja 2014, 23:19

Post autor: pawelxxl »

Dziękuję za rzeczową odpowiedź. :) W wolnym czasie postaram się postawić autko na kanał i poszperać przy tym drążku. Ogólnie też tak rozmyślałem, że może to być wina gdzieś po stronie wybieraka, ale też nachodziła mnie obawa, że może to być skrzynia. Biegi jednak chodzą prawidłowo, jedynie w piątkę ciężko trafić właśnie, więc jednak to bardziej mechanizm zmiany biegów, czyli wspomniany drążek. A jeszcze jeżeli można wiedzieć to jaki może być koszt takich tulei? Ewentualnie pod jaką nazwą szukać tych części?
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”