Moje Polo - VW Polo 6N

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MojePolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:36
Lokalizacja: Częstocowa
Kontakt:

Moje Polo - VW Polo 6N

Post autor: MojePolo »

Model: Volkswagen POLO
Silnik: 1,4 benzyna
Pojemność: 1391 cm3
Nadwozie: 5d
Rok produkcji: 1998 r.
Kolor: zielony
Instalacja LPG: TAK
Przebieg na dzień zakupu: 82.450 na dzień 08.03.2014

Obrazek

Wyposażenie:
- centralny zamek

Planowane modyfikacje:
- zmiana kierownicy na 4 ramienną w skórze - wykonane 24-03-2014
- zmiana gałki zmiany biegów VW Golf - wykonane
- montaż chlapaczy
- montaż grilla bez znaczka - wykonane 13-04-2014
- owiewki drzwi przednich heko 31118 - wykonane 27-03-2014
- zmiana felg

Wykonane naprawy:
- wymiana filtra kabinowego: 83245 km - wykonane 28-03-2014
- naprawa siłownika centralnego zamka: 83236 km - wykonane 27-03-2014
- opony letnie: 83400 km
- wymiana sprzęgła: 82900 km
- wymiana rozrządu kompletna (z pompą): 82900 km
- czyszczenie odmy: 82900 km
- czyszczenie ukł.hamulcowego: 82900 km
- wymiana oleju: 82900 km
- wymiana filtrów oleju i paliwa: 82900 km
- wymiana świec: 82900 km
- wymiana akumulatora: 80000 km
- wymiana tłumika środkowego: 74000
- wymiana oleju: 74000
- wymiana filtrów oleju i paliwa: 74000
- wymiana tarcz hamulcowych: 64000
- wymiana klocków hamulcowych: 64000
- wymiana świec: 64000
- wymiana przewodów w.nap.: 64000
- wymiana oleju: 64000
- wymiana filtrów oleju i paliwa: 64000
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, 8:28 przez MojePolo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Bardzo ładne seryjne Polo,od którego większość z nas zaczynało :)
Pomysł z zakładaniem chlapaczy na Twoim miejscu bym usunął,nie dość że siedzi syf to jeszcze błotniki i zderzak się rysują.
Zamiast tego proponuje odnowić stalówki na oryginalny kolor,srebrny :)

Powodzenia w pracach i miliona km!
Awatar użytkownika
MojePolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:36
Lokalizacja: Częstocowa
Kontakt:

Post autor: MojePolo »

Zmiana kierownicy stała się faktem. Nowa kierownica obszyta skórą oryginalna z modelu GTI wręcz idealnie pasuje do wnętrza poczciwej Polówki. Nie będę przesadzać jeśli powiem, że zupełnie inaczej odbiera się auto, inaczej prowadzi się je aniżeli na kierownicy 3-ramiennej z tworzywa. Naturalnie warto również zwrócić uwagę na względy estetyczne zupełnie inaczej prezentuje się wnętrze. Wymiana kierownicy nie jest zadaniem trudnym, aczkolwiek po przeczytaniu kilku tematów wątpliwym stało się, czy niezbędne jest dokupowanie taśmy - w sytuacji kiedy nie mamy wiązki pod AirBag - otóż w takim wypadku taśma pełni jedynie funkcję czegoś na rodzaj dystansu, i nie jest ona nigdzie podłączana.

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
MojePolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:36
Lokalizacja: Częstocowa
Kontakt:

Post autor: MojePolo »

[quote=""pawellini""]Bardzo ładne seryjne Polo,od którego większość z nas zaczynało :)
Pomysł z zakładaniem chlapaczy na Twoim miejscu bym usunął,nie dość że siedzi syf to jeszcze błotniki i zderzak się rysują.
Zamiast tego proponuje odnowić stalówki na oryginalny kolor,srebrny :)

Powodzenia w pracach i miliona km![/quote]

Dziękuję za miłe słowa, powiem szczerze, nie ukrywam chciałbym aby MojePolo pozostało w kanonie klasycznego wyposażenia do tego stopnia, iż zamierzam nawet zainstalować org. kasetowe radio VW. Kwestia chlapaczy na chwilę obecną zwzg. róznych zmuszony byłem pozostawić nie mniej jednak klasyka podpowiada, iż powinny zostać nałożone, mam wrażenie bowiem, że teraz auto (blacharka) niszczy się przy nadkolach jeszcze mocniej. Felgi są już zmienione, niebawem zdjęcia.
Awatar użytkownika
MojePolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:36
Lokalizacja: Częstocowa
Kontakt:

Post autor: MojePolo »

Demontaż grilla w Polo 6N zaliczyć należy do czynności prostych, aczkolwiek wymagających uwagi i cierpliwości. Z perspektywy czasu ocenić należy, iż połączenie grilla z ramką jest tak wykonane iż zalecam jednak wyjęcie całej ramki z grillem. Widzimy zatem, iż są dwie metody demontażu - demontaż samego grilla bądź demontaż grilla z ramką.
Obrazek

Rozpoczynamy, od odblokowania zaczepów w górnej części grila, w tym celu delikatnie wciskamy je ku dołowi (wystarczy kluczyk lub płaski śrubokręt). Delikatnie odciągamy grill do siebie (równolegle do podłożą) aa następnie wciskamy delikatnie zaczepy i odblokowujemy je na tyle na ile się da.
Obrazek


Oto widok zaczepów od góry. Spotkałem się jednak z tym, iż zamienniki nie mają zaczepów na dole - oryginalny grill jednak takowy zaczep posiada - pod znaczkiem VW - oznacza to, iż dostęp do niego jest znacznie utrudniony bez demontażu całej listwy do której przymocowany jest grill. W moim jednak wypadku poprzedni właściciel nierozważnie wyciągał grill i ułamał zaczep dolny.
Obrazek


Kiedy już uporamy się z 4 zaczepami na górze - pamiętając o jednym pod znaczkiem VW - musimy jeszcze pokonać dwa bolce którymi grill jest przymocowany do ramki (umieszczone są w widocznych otworach).
Obrazek

Teraz łatwiej będzie zrozumieć sposób mocowania grilla, kiedy widzimy już jak ono wygląda po ściągnięciu całości - 4 mocowania na zatrzaski na górze, jeden zatrzask na dole na środku i dwa otwory montażowe na dole po lewej i prawej stronie.
Obrazek

Oto efekt końcowy naszych prac.

Obrazek

Trudność: średnio trudne - dla cierpliwych
Narzędzia: śrubokręt płaski długi, ewentualnie drut wygięty celem odblokowania zaczepów ramki grilla - które są dwa na dole - demontując tym systemem grill spokojnie wyjmiemy go z ramki bez ryzyka ułamania zaczepów.
Fotorelacja - tutaj >>>
Awatar użytkownika
KoStEk
Administrator
Administrator
Posty: 1135
Rejestracja: 15 gru 2008, 0:18
Lokalizacja: Potęgowo-3city

Post autor: KoStEk »

Daj miniatury zdjęć - regulamin ;)
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
----------------------------------------------------------------
Ślesin 2012, 2013, 2014
II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
Awatar użytkownika
tomcho666
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 673
Rejestracja: 04 gru 2012, 18:20
Lokalizacja: Warszawa, Ochota/ Uścianek Wielki

Post autor: tomcho666 »

Ładna seria ;) Bezawaryjności!
Mój szerszeń, powoli się robi. ;)

http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=60460

Ślesin 2016 - III miejsce - Turniej Tenisa Stołowego
Awatar użytkownika
MojePolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:36
Lokalizacja: Częstocowa
Kontakt:

Post autor: MojePolo »

Zacznijmy o d tego, iż jest to projekt budżetowy. Oczywiście można go nazwać tesco-tuningiem, jednak podszedłem do niego w sposób użytkowy - ma mi służyć przede wszystkim. Do tej pory praktycznie każde auto, jakie posiadałem miało podświetlany schowek, dopiero teraz kiedy "Moje Polo" nie zostało w ten gadżet wyposażone odczułem, że właśnie tego mi brakuje. Początkowo rodził się plan ciągnięcia wiązki i rzeźby pod lampkę bagażnikową, a tymczasem ..... w trakcie świątecznych. zakupów zauważyłem interesujący mnie gadżet i to z przeceny. Lampka na baterie z czujką ruchu 10,49 zł

Obrazek

Identyczną czujkę - samą czujkę - kupowałem w hurtowni elektrycznej za 38 zł, a tu proszę jeszcze baterie i lampka do tego i koncepcja się urodziła - lampka zainstalowana zostanie w schowku tym bardziej, iż posiada regulowane powierzchnie świecące a czujka działa sprawnie co sprawdziłem.

Obrazek

Mówiąc serio, nie jest to fabryczne rozwiązanie, nie mniej jednak spełnia swoją funkcję, lampka jest tak smart, iż czujnik ruchu ma również czujkę zmierzchową, więc lampka nie odpala się gdy jest widno w aucie.

Obrazek
G
Gumol23
Początkujący
Początkujący
Posty: 150
Rejestracja: 26 sty 2013, 14:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Gumol23 »

Pomysł ciekawy nawet ładnie to wygląda mały gadżet a zawsze jakiś postęp :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N”