Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

danio040, GrigorVR6
Niekoniecznie. Da się zrobić go pod 100KM, ale koszt jest niewspółmierny do kosztu swapa :) Wydajniejsze wtryski, większa przepustnica, porządny, liczony dolot, sporej średnicy wydech, do tego wydajniejsza pompa paliwowa i rzecz jasna strojenie silnika. Według mnie najprościej i najtaniej przełożyć tak jak Grigor napisał, 1.4 16V, 100KM, albo pójść wyżej i ABF :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

albo jeszcze inaczej i ... https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 1623_n.jpg
co 5 garów to nie 4
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""adik300i""]Ostatnio gadaliśmy ze znajomymi o silnikach i padło hasło aby zrobić z mojej 1.6 AEA jakąś przeróbkę by zwiększyć moc. Kolega wspomniał ze mógłbym przełożyć głowice z 1.6 16V gti, do tego oczywiście tłoki no i pewnie przepustnice trzeba by było zmienić. Słyszał ktoś o takim czymś aby z 8V zrobić 16V? Nie bardzo chce mi się wierzyć ze tak się da, a nawet jeśli to pewnie jest to nieopłacalne, chociaż zaciekawił nie ten temat :)[/quote]
z AEA nie zrobisz 1.6 gti, - głowica ma inaczej usytuowane kanały olejowe i tłoki są większe od tych w AEA, jedyna możliwa opcja do pokombinowania to głowica od AFH, średnica i skok tłoka są identyczne, UPG bardzo podobne, trzeba by było jeszcze pokombinować z mocowaniem jednej rolki i ogólnie zgranie wszystkiego.
Awatar użytkownika
adik300i
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 485
Rejestracja: 06 cze 2011, 19:20
Lokalizacja: Prószków

Post autor: adik300i »

AFH to z silnika 1.4 16V tak? To głowic bym nie musiał zmieniać skoro są identyczne :scratch: Właśnie, mam wtrysk jednopunktowy, czy to ma jakiś wpływ? W silnikach 16v chyba wszystkie były wielopunktowe... :scratch:
Chyba ze można z AEA coś innego ogarnąć ?
Było: Polo 6N 1.6 by Adi
Jest: Seat Exeo 2.0 TDI
Jest: Audi 80 Cabrio by Adi
KLIKNIJ I ZOBACZ
Obrazek
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

aea masz głowicę 8v a w afh 16v, dół jest praktycznie taki sam, oczywiście całe zasilanie w paliwo szło by z afh bo innej opcji nie ma, głowica, wtryski, kolektory, komp itp, kosztowy by wyszło prawie w tych samych pieniądzach co SWAP na AJV :P z AEA w małych pieniadzach nic niewymyślisz innego
Awatar użytkownika
adik300i
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 485
Rejestracja: 06 cze 2011, 19:20
Lokalizacja: Prószków

Post autor: adik300i »

No dobra, to jednak jest to nieopłacalne, moze znajde jakas okazje i sie znajdzie dawca afh ale marnie to widze :P jak bedzie za drogo to zostaje przy moim skromnym 8v :D
Było: Polo 6N 1.6 by Adi
Jest: Seat Exeo 2.0 TDI
Jest: Audi 80 Cabrio by Adi
KLIKNIJ I ZOBACZ
Obrazek
d
danio040
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 15 cze 2013, 20:52

Post autor: danio040 »

[quote=""JuStIcE""]danio040, GrigorVR6
Niekoniecznie. Da się zrobić go pod 100KM, ale koszt jest niewspółmierny do kosztu swapa :) Wydajniejsze wtryski, większa przepustnica, porządny, liczony dolot, sporej średnicy wydech, do tego wydajniejsza pompa paliwowa i rzecz jasna strojenie silnika. Według mnie najprościej i najtaniej przełożyć tak jak Grigor napisał, 1.4 16V, 100KM, albo pójść wyżej i ABF :)[/quote]

Hmm, a ile by taki SWAP silniczka mnie wykosztował?
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Dołączam do pytania :D
Obrazek
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

danio040
To zależy, którą wersję wybierzesz. Komplet na swapa (silnik, skzynia, osprzęt) to okolice 3kpln, sam swap na AFH to jakieś 700PLN, a na ABF trochęwięcej ze względu na to, że trzeba przerabiać mocowania silnika.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Micor
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 paź 2010, 18:04
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Micor »

Witam, dawno mnie tu nie było. Silnik w moim Polo już troszkę zmęczony prawdopodobnie czeka go kapitalny remont ( tak mi znajomy mechanik powiedział - że zbliża się to wielkimi krokami) więc postanowiłem, że zamiast inwestować w ten silnik ( ma juz prawie 275 tyś km więc chyba sporo) zmienię na coś mocniejszego bo brak mocy najbardziej mi przeszkadza he. Mam teraz 1.4 AEX 60km ( z tym, że połowa kucy chyba gdzieś uciekła ) Polo z 97r - i pytanie jest moje takie co tam można wsadzić ? Nie znam się na mechanice, sam nie będę tego robił tylko znajomy mechanik więc najlepiej jakby za dużo "rzeźbienia" nie było. Chciałbym, żeby było coś w granicach 100km. Czytałem ten temat ale jakoś nie znalazłem informacji co do ceny takiej zabawy. Jakie są koszta ? Co proponujecie ? W końcu mogę zacząć robić coś z moją polóweczką :D


A może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Wodzisławia - Rybnika ? - co doradzą i nie skasują jak za zboże.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2014, 15:50 przez Micor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
m911
Swój
Swój
Posty: 894
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:59
Lokalizacja: pod/W-wa

Post autor: m911 »

ktoś z forumowiczów ma tutaj 1,8t w budzie polo 6n/6n2 ? rzućcie nickami jeżeli tak . dzięki
Seat Arosa 1,8T & VW Golf II 2.0 ABF
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

m911
manypolo, mody6n
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
d
danio040
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 83
Rejestracja: 15 cze 2013, 20:52

Post autor: danio040 »

Kod: Zaznacz cały

https://www.youtube.com/watch?v=l3SqEX7hmik
Zastanawia mnie jak koleś zamontował turbo w polo 1.6 o kodzie silniku aee -,- mógłby mi to ktoś wytłumaczyć?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""danio040""]jak koleś zamontował turbo w polo 1.6 o kodzie silniku aee[/quote]
jak? normalnie jak w każdym innym silniku
wystarczy chcieć i mieć wiedzę
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

danio040
Technicznie uturbienie każdego silnika jest możliwe. Przy AEE trzeba dać kompa i wtryski od G60, dorobić kolektor wydechowy pod turbo, zastosować wydajniejszą pompę paliwa itp itd, ale moc osiągnięta z tego silnika nie będzie robić szału. Bezpieczna granica to ok 120KM, z tym, że taki zabieg znacząco skraca żywotność silnika.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”