Witam wszystkich - zarejestrowałam się tutaj, bo tracę już nadzieję,że ktoś mi pomoże. Zacznę od początku - jestem w posiadaniu Polo 1,4 TDI 6N2 rok 2000. Od ponad pół roku auto przy prędkości 80km/h automatycznie traci moc i przechodzi w tryb awaryjny. Muszę wtedy zgasić go i zapalić ponownie by się zresetował :/. Auto było już chyba u wszystkich mechaników w okolicy i wszyscy rozkładają ręce ;( ... wtryski są zregenerowane, przepływka wymieniona, turbina nowa, komputer był przekładany i na tym nowym też działo się to samo. Auto było podłączane do wszystkich komputerów i na żadnym nie wyświetla się żaden błąd. Auto widział też jeden z serwisantów VW i też nie miał pomysłu co to może być. Może ktoś miał podobny problem i jest w stanie mi pomóc... Błagam, bo tracę już nadzieję,że ktoś uzdrowi moje auto ....
Pozdrawiam wszystkich serdecznie !
Aga
[quote="agarozma"]Auto było podłączane do wszystkich komputerów i na żadnym nie wyświetla się żaden błąd.[/quote]Widzę, że byłaś u mechaników, którzy uważają, że diagnostyka komputerowa polega na odczytaniu i skasowaniu błędow. A brak błędów powoduje u nich rozkładanie rąk. Powiem ci tak: diagnostykę rozpoczynamy od sprawdzenia ewentualnych błędów, w przypadku ich braku należy wykonać logi statyczne i dynamiczne z odpowiednich bloków wartości mierzonych i może coś się wyjaśni. Z twojego opisu może wynikać, że masz problem z doładowaniem, tylko, że powinien byc zarejestrowany błąd w zależności czy jest niedoładowanie , czy przeładowanie. Jeżeli problem jest z doładowaniem, to pod lupę należy wziąć na początek czujnik ciśnienia doładowania. Nie wiem jakim sprzętem był diagnozowany twój pojazd, bo być może jakiś błąd jednak jest zapisany. Najlepiej podłączyć pod Vag-com lub VCDS. Na koniec dodam, że w tym silniku przepływomierz nie ma wpływu na moc (sprawdzone osobiście wiele razy).
Dziękuję bardzo za poradę.... a więc zrobiłam jak pisałeś. Pojechałam ponownie, auto było podłączone tym razem do Vag-com, ja nie bardzo się na tym znam (czego bardzo żałuję, bo gdybym się na tym znała może sama naprawiłabym swoje auto) ale pan stwierdził i pokazał mi na tym komputerze,że żaden błąd się nie wyświetla,a wszystkie wartości które były mierzone są jak Pan stwierdził "idealnie książkowe". I po raz kolejny nie pomogli :/ a jeszcze zaszkodzili, bo po powrocie zapaliła się kontrolka poduszki powietrznej i przestał działać centralny zamek - otwiera, ale nie zamyka.
POMOCY !!!
Pozdrawiam
Aga
nie wiem czy to przyczyna spadku mocy ale może warto by zajrzeć do egr-u, zbiera się tam syf który blokuje dopływ powietrza do silnika, a to ogranicza moc
dodatkowo jest tam klapka gasząca która przez zebrany syf może się nie otwierać w pełni
druga sprawa to ze sprawdzenia na komputerze trzeba by dokonać właśnie po tym jak włączył się tryb awaryjny
powiedz skąd jesteś może ktoś z forum jest z okolicy i był by chętny pomóc
[quote="agarozma"]po powrocie zapaliła się kontrolka poduszki powietrznej[/quote]
pewna seria sterowników miała taki problem ze lubiła się zepsuć po podpinaniu do komputera, mam ten sam problem u siebie, jedyne wyjście to serwis poduszek w którym naprawią albo wymienią sterownik - ja jeszcze tego nie naprawiałem
co do zamka to nie wiem, może wymaga programowania
Po ponad roku walki udało się !!!
Bardzo dziękuję za pomoc - winny okazał się czujnik ciśnienia doładowania ... a tylu pseudo mechaników podejmowało się naprawy tego auta!
jeszcze raz wielkie dzięki!!!
Pozdrawiam
aga