[6N] wymiana filtra kabinowegop (przeciwpyłkowego)

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MojePolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:36
Lokalizacja: Częstocowa
Kontakt:

[6N] wymiana filtra kabinowegop (przeciwpyłkowego)

Post autor: MojePolo »

Parujące szyby w samochodzie, wrażenie iż puszczony nawiew nic nie pomaga to wszystko prowadzić powinno do wniosku o konieczności dokonania wymiany filtra kabinowego inaczej zwanego przeciwpyłkowym. W sprzedaży występują dwa rodzaje filtrów kabinowych: tradycyjne przeciwpyłkowe oraz węglowe. Te pierwsze, montowane w większości aut wyjeżdżających z fabryki, zatrzymują pyłki roślinne, sadzę i kurz oraz inne dostające się z zewnątrz pojazdu cząsteczki wielkości 1 mikrona. Działanie filtrów węglowych jest szersze. Eliminują one dodatkowo nieprzyjemne zapachy oraz szkodliwe dla człowieka gazy: ozon, dwutlenek węgla czy też tlenki azotu, dzięki czemu znika zmęczenie, nudności czy bóle głowy. Filtry te są dość odporne na zawilgocenie.

Czas trwania: 15 min
Trudność: łatwe
Potrzebne narzędzia:
- szmatka wilgna
- płaski śrubokręt
Foto relacja http://mojepolo.blogspot.com/2014/03/n- ... owego.html

1. Rozpoczynamy od otwarcia maski przedniej, po prawej stronie (pasażera) przy podszybiu znajduje się cel naszego poszukiwania.
Obrazek

2. Następnie pociągamy do góry uszczelkę zdejmując ją z zaczepów, wystarczy do połowy podszybia.
Obrazek

3. Teraz delikatnie odchylamy uszczelkę przy podszybiu, która leży na plastikowym elemencie zakrywającym filtr, powinniśmy widzieć tam dwie śruby do odkręcenia. Po ich demontażu pociągamy delikatnie do siebie i w prawo cały plastik - proponujemy przed tą czynnością zwrócić uwagę na to jak układała się uszczelka w szczególności po lewej stronie przy zawiasie klapy, aby za chwilę ponownie umieścić ją w taki sam sposób. Następnie podważamy dwa zaczepy od przodu filtra i ściągamy plastikową poziomą osłonkę, aby mieć możliwość swobodnego wydobycia wkładu z ramką z pojemnika. Na zdjęciu widzimy filtr już po odczepieniu z jednego zaczepu.
Obrazek

4. Zdjęcie dla tych niedowiarków, którzy twierdzą, iż wymiana filtra jest zbyteczna, albo którzy uważają, ze w ich aucie nie ma zanieczyszczeń z powietrza. Po prawej stronie filtr wyjęty z VW po lewej filtr nowy. Obracamy ramkę i wyciągamy wkład filtra. Następnie umieszczamy nowy filtr w ramce i jesteśmy gotowi do przystąpienia do jego zakładania - wykonując ww. czynności w odwrotnej kolejności. Ostatnia rada, pamiętamy ramkę mamy odwróconą do góry nogami, więc wkład filtra należy tak umieścić aby po obróceniu ramki z filtrem strzałki kierunkowe były skierowane ku dołowi.
Obrazek

5. W ten oto sposób dotarliśmy do finału, nowy wkład znalazł swoje miejsce w VW Polo. Teraz, zapinamy poziomą osłonkę na ramkę, wpinamy ramkę z filtrem w mocowania, wsuwamy plastikowy element podszybia - zwracając uwagę aby ładnie ułożył się przy zawiasie klapy - następnie przykręcamy i zakładamy uszczelkę komory silnika.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”