Witam.
Proszę o informacje kol. obeznanych z tematem.
Dotyczy:
VW Polo 6N1 1.0 98r z silnikem AER,
po wymianie paska rozrządu.
Po wstępnym ustawieniu zapłonu samochód zapalił,
ale jakoś dziwnie chodzi, tzn. jak zapłon opóźnię to
zwalnia obroty, a jak przyspiesze to faluje obrotami
i na wyższych obrotach bardzo stuka.
Postanowiłem ustawić/sprawdzić zapłon przy pomocy
lampy stroboskopowej.
Okazało się, że przy ok.850 obrotach znak na kole pasowym
jest za znakiem „0” (opóżniony), jak przestawie zapłon
tak żeby lampa stroboskopowa oświetlała znak na kole pasowym
w pozycji srodkowej pomiędzy „Z” a „0” to silnik zaczyna świrować.
- Jaka może być przyczyna takiego zachowania?
- Co z tym zrobić?
Czy to znaczy, że w VW Polo 6N1 / 1.0 (AER} :
- zapłonu nie ustawia się na wolnych obrotach ?
- bez VAGa za pomocą samej lampy stroboskopowej zapłonu prawidłowo się nie ustawi ?
jak aktywujesz Vagiem ten tryb to obroty podniosą Ci się do ok. 1300-1400 i wtedy ustawiasz zapłon lampą stroboskopową. Po ustawieniu wychodzisz z tego trybu i masz już normalne obroty jałowe. Bez Vaga chyba nie da rady prawidłowo ustawić zapłonu.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy w Polo 6N1 z silnikiem 1.0 AER 98r. (wielopunkt)
np. VAG-iem 311.2 idzie odczytać / sprawdzić jak jest ustawiony zapłon ?
Dziękuję wszystkim kol. za pomoc, a dla kol. ”Ben” zasłużone pomógł.
Pozdrawiam.