Witam. Jestem posiadaczem VW Polo '00 1.4 16V AHW.
Dzisiaj wymieniłem Czujnik temperatury chłodnicy na nowy również zielony, 4 pinowy, zaokrąglony firmy FEBI,
ponieważ w VAG-u wyskakiwał mi błąd 1039 (Czujnik wskaźnika temperatury cieczy chłodz. (G2))
gry przy którymś z kolei postoju nagle wskazówka od temp. po włączeniu zapłonu nawet nie drgnęła, a silnik był rozgrzany sprawdziłem i błąd się pojawił.
Niestety po wymianie i usunięciu błędu wskazówka nadal jest martwa, a błąd się powtarza chociaż VAG pokazuje prawdopodobnie poprawne wartości temperatury. Jedynymi objawami złymi jakie zauważyłem jest raczej większe spalanie (chociaż robię krótkie trasy 10-15min) i ubywający płyn chłodniczy (po przejechaniu ok. 300-350km płynu ubyło mi z poziomu MAX do prawie MIN) wszystko inne jest OK. Bezpieczniki też wydają się być w porządku, chyba, że coś przegapiłem.
I z tego względu pytam:
Czy wymieniłem dobry czujnik, jeśli nie to jak wygląda i gdzie się znajduje?
Czy może to mieć związek z kablami lub termostatem? Jeśli tak to jak je wymienić.
Co innego może być przyczyną i jak ją rozwiązać?
PS. Używałem opcji Szukaj, ale albo jestem tępy i nic nie znalazłem co mogło by mi pomóc, ponieważ inni mieli więcej objawów błędu 1039.
Auto po zakupie (7 miesięcy temu) miało wymienione:
-płyn chłodniczy
-olej w silniku
-cały rozrząd
-akumulator
-przepustnica (wyczyszczona)
W VAG-u pojawiały mi się również błędy po przejechaniu większej ilości km (+100km) :
524
515
610.
Jednak po wyczyszczeniu świeć (ponieważ pływały w olejach) błędy puki co przez ponad 1,5 miesiąca się nie pojawiły.
Wskazówka temperatury działa przy sprawdzeniu VAGiem. Nie wiem co to może być pomoże ktoś?
Temperatura silnika też dobra, tak mi się zdaję.
Po przejechaniu 15km VCDS pokazuje takie wartości:
http://imgup.pl/di/8VTM/schowek02.jpg
http://imgup.pl/di/KDYF/schowek03.jpg
http://imgup.pl/di/RYXH/schowek01.jpg
Bardzo proszę o pomoc, bo już sam nie wiem...