Wszystko o: Olej do silnika - rodzaje, jakość, żywotność

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zigino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 20 sie 2010, 8:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zigino »

mam polo 1.0 6n2 z gazem :P muszę wymienić olej rozumiem że ma być norma VW 502 00/501

Idąc tym tokiem rozumowania jaką firme najlepiej wybrać?

-Millers np. MILLERS XF LONGLIFE 5W40
-Motul np. MOTUL 8100 X-clean C3 5W40 lub MOTUL SPECIFIC 5W40
-Castrol np. CASTROL EDGE 5W-40 LONGLIFE
-Mobil np. Mobil 1 New Life 0W-40 lub MOBIL SUPER 3000 5W40
-Liqui Moly np. LIQUI MOLY Top Tec 4100 5W40
-Elf np. OLEJ ELF EVOLUTION SXR 5W40

[size=99px]*(Przykłady wzięte z allegro po wpisaniu normy 502 00)[/size]

po wyborze firmy jaki wybrać przedział ponieważ czytając cały wątek doszedłem do wniosku, że takie można lać do tej polo?

-0W30
-0W40
-5W30
-5W40

i teraz zakładając że mamy firmę i lepkość, to wybierając olej mam wziąć z półki taki który spełnia normę nie patrząc na inne rzeczy ze pisze na nim Long-life czy inne bzdury? bo jest ich mnóstwo i nawet jak się wie jaka firma to później rodzai jest w cholerę..
Na pieniążkach mi nie zależy ważne żeby olej był bardzo dobry...
Pozdrawiam

@edit
Wiem pomyliłem działy odnośnie modelu, przepraszam
Awatar użytkownika
Kulon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kulon »

[quote=""cowboy""]Motul SPECIFIC 5w40 505.01 502.00[/quote]
używam tego oleju do (9N3 - AXR) od kiedy jest w moich rękach i poza wymiana nic nie robię

używam też Motula Specific 504.00, 507.00 5W30 do silników z DPF-em i również poza wymianami nic się nie dzieje ale to już do MK5 - silnik BLS

kupuje oliwę w sklepie stacjonarnym na Mokotowie w Warszawie
Awatar użytkownika
tb79
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 01 mar 2014, 8:18
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: tb79 »

Witam.Mam polo z 2007 r
1,4 16 v 59kw 55000km.Czy mógł bys mi pomóc bo mechanik do którego jeżdżę
na wymianę oleju pomylił mi rodzaje oleju.Wcześniej miałem zalany castrol
magnatec edge 5w40 a teraz mi zalał castrol magnatec 5w40 C3.Czy jest
różnica miedzy tymi olejami.A tak w ogóle nie dawno założyłem LPG.Czy mam
wymienić od razu ten olej?Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam.
U
Umberto83
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 27 lis 2013, 9:50

Post autor: Umberto83 »

Witam. Troszke sie dziwie tym różnica miedzy opiniami. Mam 9n 1.4 74kw 2003r 133000km i 1,4 55kw 2005 Do 2011 serwisowane a olej lali longlife 5w30 raz castrol raz oryginalny vw to pewnie też castrol. Jak spytałem do dopuszczalny był 0w30 Skad te różnice w Waszych wypowiedziach i poradach........? odbiegają od zalecen producenta? Czy aby nie beda szkodliwe?
Volkswagen Das Auto.
Awatar użytkownika
MarioGTI
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 397
Rejestracja: 12 paź 2010, 8:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Radom

Post autor: MarioGTI »

jeżeli mieliście wcześniej Castrola 5/30 to lejcie dalej ten sam olej ,jak nie ma jakiej ogromnej róznicy w cenie między inna marką ,po cos były robione badania do danego silnika i dobierane własciowsci między innymi smarne
1.4 TDI 80 KM --daje rade szczególnie trasa 3.7 l / 100km

Obrazek
t
tomn222
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 01 lut 2011, 18:40

Post autor: tomn222 »

Ja leje mobil1 formuła 5w-50. Wiem że można 30 ale on ma mniejszy, słabszy filtr olejowy. Chodzi o to, żeby przy dużym obciążeniu silnika nie było przerwania powłoki olejowej, bo wtedy części pracują na sucho... Na oleju nie ma co oszczędzać szczególnie przy lancuchu, który jest napinany przez hydraulikę. Dobry olej może ochronić przed przeskokiem lancucha.

Robię rocznie bardzo mało, głównie na wakacyjne wyjazdy ok. 10tys. Wymieniam co rok. Zawsze po zimie w marcu/kwietniu. Silnik pracuje równo i cicho a łańcuch i napinacze jak nowe :-)
p
pawelmalina7
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 13 kwie 2014, 15:14

Post autor: pawelmalina7 »

Witam,
Padła uszczelka pod pokrywą zaworów i uciekło dużo oleju, chce uzupełnić ubytek, mechanik zostawił " karteczke " na wlewie oleju " Castrol 5W30 505.01 " a ja mam jedynie możliwość kupna Castrol 5W30 507.xx . Mogę dolać ten olej czy koniecznie musi to być ten 505.01? A no i nie napisałem najważniejszego, silnik to 1.4 TDI. :)
Pozdrawiam.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ogólnie to producenci nie zalecają mieszania oleii o różnych specyfikacjach ale sprawdź czy 507.xx w ogóle nadaje się do tego silnika
Awatar użytkownika
Sraczo_Paczo
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 02 lis 2014, 11:55

Post autor: Sraczo_Paczo »

Jaki lać olej do 1.4 TDI 75KM wyczytałem, że 0w30 lub 5w30. Który będzie tym właściwym?
Dobra zalałem 5w30 bo taki był wcześniej, było wpisane w książce serwisowej tylko to przeoczyłem.
Polo 9n 1.4 TDI 55kW
W
Weso
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 16 sie 2010, 11:52
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Weso »

[quote=""Sraczo_Paczo""]Jaki lać olej do 1.4 TDI 75KM wyczytałem, że 0w30 lub 5w30. Który będzie tym właściwym?[/quote]
dpf pewnie ne masz wiec 5w40 z norma 505 01 do tego silnika w zupelnosci wystarczy
Nowe części zamienne, olej Motul, Niskie ceny gg: 3543322
m
matmixmixmix
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 sty 2015, 15:15

Post autor: matmixmixmix »

witam. jaki olej zalac do 1.4mpi przebieg niby 167tys ale nie wiem czy orginalny bo ostatni wpis w 2008 roku byl 125tys. silnki pracuje rowno. nie wiem co jest wlane teraz ale oleju nie ubywa. z tym ze jak jest zimny to troche glosno chodzi a jak sie juz rozgrzeje to cichutko. wiec wnioskuje ze jest za gesty. i teraz nie wiem czy pelny syntetyk czy pol. napewno bedzie castrol. w 1,9 tdi mam 270tys i dalej jezdze na pelnym syntetyku nie wiem jak ten silnik bedzie sie zachowoywac na pelnym syntetyku. co proponujecie?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Tylko że 5w30 daje parę koników więcej (rzadszy w wysokiej temperaturze stawia mniej oporów) i nie zasyfia turbo bo ładnie się spala zostawiając mało osadów które mogłyby zatkać DPF a które to ładnie zapychają EGR i turbo (szczególnie VNT i silnikom w których turbo już zaczyna puszczać olej). 0w30 jest rzadszy w niskiej temperaturze (od -20 C w dół) co ułatwia rozruch w tych temperaturach i lepiej wtedy chroni silnik. Tylko że ostatnio trudno w Polsce o takie mrozy i spokojnie wystarcza 5w30.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
beniowski
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 07 lut 2015, 17:16

Post autor: beniowski »

Witam. kupilem niedawno polowke z 2008 roku 1.4 16V 59KW 80km kod silnika BUD przebieg aktualnie troche ponad 135000. zapisane mam ze olej zalany w silniku to castrol 5W/30 wiec pewnie nie zamieniac na inny tylko zalewac taki sam? Chcialem tylko zapytac czy gdybym zalal 5W/40 to byla by zla decyzja? I jakby ktos mogłby mi podpowiedziec ile tam wchodzi tego oleju, bo jak czytalem to ludzie pisza roznie, ze : niecałe 3 litry inni pisza ze ponad 3 litry, wiec juz sam nie wiem :( POMOZCIE!
Awatar użytkownika
beniowski
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 07 lut 2015, 17:16

Post autor: beniowski »

[quote=""beniowski""]Witam. kupilem niedawno polowke z 2008 roku 1.4 16V 59KW 80km kod silnika BUD przebieg aktualnie troche ponad 135000. zapisane mam ze olej zalany w silniku to castrol 5W/30 wiec pewnie nie zamieniac na inny tylko zalewac taki sam? Chcialem tylko zapytac czy gdybym zalal 5W/40 to byla by zla decyzja? I jakby ktos mogłby mi podpowiedziec ile tam wchodzi tego oleju, bo jak czytalem to ludzie pisza roznie, ze : niecałe 3 litry inni pisza ze ponad 3 litry, wiec juz sam nie wiem :( POMOZCIE![/quote]



widze ze nikt chyba mi nie pomoze...:(
Awatar użytkownika
beniowski
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 07 lut 2015, 17:16

Post autor: beniowski »

Witam. Mam pytanie? Czy moge zamienic olej z 5w30 na 5w40 bez żadnych obaw? Zalany mam olej Castrol. Moj samochod to VW polo 9n3 2008 rok 1.4 80KM kod silnika BUD, aktualny przebieg 135000. POMÓŻCIE!!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”