Witam i proszę doświadczonych kol. o pomoc.
Dotyczy:
silnik 1.0 AER Polo 6N 98r. (200 000 km).
Historia:
- w styczniu temp. -2 do -5 C trasa ok. 30 km,
po 15 km stuk-puk, silnik zgasł (pękł pasek rozrządu)
- pobliski mechanik zakłada nowy pasek rozrządu,
sprawdza nic nie puka ale silnik nie pali na wszyskich
cylindrach
- diagnoza: skrzywione zawory (za droga naprawa)
Stan faktyczny:
- ciśnienie na dwóch cylindrach ok.10 at.
pozostałe dwa 0 at.
- na klawiaturze mleczna maż
- na drugim cylindrze wyłamany mostek wałka rozrządu,
mocne ślady po zatarciu wałka, skrzywiony zawór.
Pytanie:
- czy na skutek zatarcia wałka mógł pęknąć pasek i
wtedy tłok uderzając w zawór wyłamał mostek i dlaczego
to się mogło stać ? (olej w silniku jest jak nowy)
- czy warto założyć inną dobrą głowice (niski koszt) i
co zrobić by historia się nie powtórzyła ?
- czy patrzeć za innym silnikiem ? (dużo drożej?)
- Może ktoś posiada kpl głowicę nr.030103374L
lub sprawny silnik 1.0 AER ?
Pozdrawiam i czekam na informacje.