Zmiana silnika z AKV na AEE

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Zmiana silnika z AKV na AEE

Post autor: Anonymous »

Witam!

Ostatnio zaczołem rozmyślać o wzmocnieniu mojej Poli. W związku z tym że posiadam silnik AKV więc jakikolwiek tuning mija sie z celem bo i tak nic z tego nie wycisne, a że nie chce jakiś poważnych modyfikacji tylko przeróbka we własnym garażowym zakresie to wybrór padł na silnik 1,6 8V o oznaczeniu AEE.

I tu sie rodzą pytania:

czy wymiana silnika zamknie sprawe?
czy trzeba też komputer wymieniać?
No i czy nie ma jakiś niespodzianek przy silniku 1,6 czyli jakiś innych wiązek od silnika do kompa/zegarów?

No i na koniec jest sprawa skrzyni. Posiadam automatyczną skrzynie i z tego co widziałem to do polo z automatem były wsadzane silniki 1,6 AEE ale czy skrzynia była taka sama czy czymś sie różniła?
bo przeróbka/zmiana skrzyni w tym momencie dyskwalifikuje jakiekolwiek przeróbki.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""kriskros52""]czy wymiana silnika zamknie sprawe?[/quote]
tak
[quote=""kriskros52""]czy trzeba też komputer wymieniać?[/quote]
koniecznie.i trzeba rozkodowac imo :!: bez tego silnik nie ruszy
[quote=""kriskros52""]No i czy nie ma jakiś niespodzianek przy silniku 1,6 czyli jakiś innych wiązek od silnika do kompa/zegarów?[/quote]
powinno byc wszystko to samo.AKV to jest 1.4 8v 60 koni :?:
jezeli tak to wszystko pasuje plug&play niewiem tylko jak ze skrzynia(w maualu wszystko pasuje bez wzgledu na poj silnika) ale mysle ze podejdzie bez problemu ;)

-- Śro Wrz 02, 2009 5:55 am --
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Prawdopodobnie zegary do wymiany - inny zakres obrotów i kmhmax.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Artpolo""]Prawdopodobnie zegary do wymiany - inny zakres obrotów i kmhmax.[/quote]
zegary zostaja nic nie musisz zmieniac w zegarach :!:
reszta tak jak napisałem wyzej
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""Goozik""]Artpolo napisał(a):
Prawdopodobnie zegary do wymiany - inny zakres obrotów i kmhmax.

zegary zostaja nic nie musisz zmieniac w zegarach :!:[/quote]

Z tego co się orientuję to dla AKV obroty max to 6000 i vmax 200.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Artpolo""]Z tego co się orientuję to dla AKV obroty max to 6000 i vmax 200[/quote]

a co to ma WSPOLNEGO z silnikiem AEE :?:
wiekszosc 6n na tak wyskalowane zegary,ja przy zmianie silnika nie zmianiałem zegarow nawet pompe paliwa zostawiłem od 1.0
mało tego wtryski i cała isnatalacje silnika tez zostawiłem od 1.0 tylko silnik 1.4 goły przełozylem
przy zmianie z 1.4 na 1.6 jest tak samo,
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

[quote=""Goozik""]a co to ma WSPOLNEGO z silnikiem AEE :?:[/quote]
Jak w takim razie wkręcisz go na 7000? Teoretycznie da z domknięciem licznika.
Jak swap to myślałem, że do końca.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""Artpolo""]Jak w takim razie wkręcisz go na 7000?[/quote]

a po co chcesz go krecici do 70000 skoro moc max ma przy 4800 :?:
tu masz dane silnika

Silnik AEE

Średnica cylindra: 76,5 mm
Skok tłoka: 86,9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 9,8
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,0-1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM) / 4800 obr/min
Moment maksymalny: 135 Nm / 2800 - 3600 obr/min

dobra koniec ot
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tak, akv to 1,4 8V 60KM

OK, to extra! czyli swap będzie właściwie bezbolesny.

jedyne co mnie zastanawia to jak rozkodować IMMO ? robił to ktoś? może jest gdzieś jakiś manual?

Rozumiem że informacje o kluczyku są zapisane w komputerze a nie w jakimś sterowniku immobilisera i dlatego trzeba rozkodować, a w zasadzie zaadoptować kluczyki do kompa od AEE.

aha... no a zegary w AKV i AEE są takie same więc nie potrzebna jest zmiana
Awatar użytkownika
ThundeR
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gogolin

Post autor: ThundeR »

[quote=""Goozik""]a po co chcesz go krecici do 70000 skoro moc max ma przy 4800 :?:[/quote]

motory się kręcą do 15tyś, a bolidy F1 do 18tyś., a ty chcesz do 70tyś :-D

a tak serio obrotek z 7tyś obr/min mają tylko 1,4 16v i 1,6 16v, w AEE jest do 6tyś
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote=""ThundeR""]
a tak serio obrotek z 7tyś obr/min mają tylko 1,4 16v i 1,6 16v, w AEE jest do 6tyś[/quote]


A ja mam 1,6 aea i obrotek do 7 tyś więc się mylisz
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

chodziło chyba o to że do tylu da się wykręcić tylko na dwóch silnikach, bo owszem, przy równo 7 mam odcięcie :victory:
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""kriskros52""]jedyne co mnie zastanawia to jak rozkodować IMMO ? robił to ktoś? może jest gdzieś jakiś manual?[/quote]

ja robiełem,niestety nie dałem rady samodzielnie i musiałem jechac do gosci ktorzy mi to zrobili za 100 zł
sa podobno w necie jakies kody do tego ale za taka kase to mi sie nawet nie chciało tymbardziej ze dla kogos kto sie zna to zajmuje dosłownie chwile,z tym ze musisz dojechac na starym kompie na miejscu przelozyc na ten z 1.6 i dopiero rozkodowac ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

dojechać na starym kompie? czyli silnik 1,6 AEE odpali wogole na komputerze z AKV?? jeżeli tak to jaki sens zmieniać komputer? może zaadoptuje sie sam do nowych nastawów silnika 1,6?
Awatar użytkownika
Goozik
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1724
Rejestracja: 12 lis 2008, 9:04
Lokalizacja: CB

Post autor: Goozik »

[quote=""kriskros52""]dojechać na starym kompie? czyli silnik 1,6 AEE odpali wogole na komputerze z AKV?? [/quote]

odpali,z tym ze mozed troche kulawo jezdzic na kompie z 1.4

[quote=""kriskros52""]może zaadoptuje sie sam do nowych nastawów silnika 1,6?[/quote]

samo nic sie nie dzieje,nie zaadoputujesie, musisz zmienic kompa z reszta sam zobczysz jak bedzie auto chodziło,u mnie niekiedy gasł i dziwnie obroty skakały,nie działo sie to ciagle ale zdarzało sie ,po wymienie kompa na własciwy jak reka odjoł ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”