[86c2f] 93r. jaki zbiornik paliwa ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

R
RedBaron
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 13 paź 2010, 10:03

[86c2f] 93r. jaki zbiornik paliwa ?

Post autor: RedBaron »

Cześć

Moje auto to VW polo 2f z 93, pojemność 1043 cm, moc 45 koni, pojemność zbiornika paliwa to 40 litrów, zbiornik stalowy

Ponieważ paliwo uciekało mi gumowym, węzykiem łączącym rurę wlewową ze zbiornikiem, oddałęm auto do serwisu na wymianę tego gumowego węża łączącego.
W serwisie wymieniali mi sam gumowy wąż łączący, ale mimo to paliwo ciekło dalej. Potem próbowali to uszczelniać, spawająć i stosująć jakieś środkiu uszczelniające.
To też nie pomogło, paliwo kapało dalej.
Powiedzieli że ten zbiornik co mam juz jest tak zmęczony w miejscu mocowania tej rury łączącej, że zaproponowali mi wymianę całego zbiornika paliwa.
Ale na taki jednoelementowy, bo twierdzą, że ten dwu elementowy jaki mam teraz jest nie orginalny, i takiego nigdzie nie można już kupić.
Wymiana razem ze zbiornikiem ma mnie kosztować 350 zł

Teraz mam dylemat, dla tego bardzo prosze Was o pomoc:

W aucie od jego kupna miałem zbiornik paliwa dwu-elementowy. Tzn ta rura od wlewu paliwa była osobno, od samego zbiornika, i połączona ze zbiornikiem taką grubą gumową rurką łączącą.
W serwisie, gdzie teraz stoi moje auto, mi powiedzieli, że takiego zbiornika dwu elementowego nigdzie nie można dostać, i że są zbiorniki tylko jedno-elementowe, tzn takie gdzie ta rura do wlewu paliwa jest na stałe połączona ze zbiornikiem. Tzn jest z nim zespawana na sztywno. I jest to jeden element jedna całość.


Zadwoniłem do drugiego serwisu, tam bardziej doświadczony mechanik powiedział mi tak:
że do mojego auta jedno elementowy zbiornik nie bedzie pasował, i że musi być dwu elemetowy.
Tzn taki jak miałem że tą rurę od wlewu paliwa ma osobno. Powiedział też że jeśli w serwisie zainstalują mi zbiornik jedno-elementowy to nie odejdzie się bez kombinowania i przeróbek.
A co za tym idzie nie ma gwarancji że paliwo nie będzie wyciekało dalej.

Jaki zbiorniki w moim aucie jest orginalnie, jedno elementowy, czy dwu ?
Jak to właściwie jest z tym zbiornikiem ?
Czy ktoś miał taki zbiornik jak ja, dwu elementowy łączony gumową rurą, i zmieniał go na jednoelementowy ?
Czy 350 zł za wymianę zbiornika + zbiornik to dobra cena ?

prosze o wmiarę szybką pomoc, i dzięki :)
Paweł

PS: Czy no taki zbiornik będzie pasował do mojego auta:
http://allegro.pl/zbiornik-paliwa-bak-v ... 30919.html
R
RedBaron
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 13 paź 2010, 10:03

Post autor: RedBaron »

Naprawdę nikt nie wymieniał zbiornika paliwa w VW polo 2f ?

Może chociaż ktoś wie jakie wymiary ma ta gumowa rurka któa łączy wlew paliwa z bakiem ?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Podejrzewam, że nikt nie odpowiada z bezsilności do Ciebie. Naprawdę nie używałeś szukajki na naszym forum? Tam zostało już chyba wszystko powiedziane w tym zakresie.

Czytać, czytać i jeszcze raz czytać:

viewtopic.php?f=175&t=13496
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""RedBaron""]W aucie od jego kupna miałem zbiornik paliwa dwu-elementowy. Tzn ta rura od wlewu paliwa była osobno, od samego zbiornika, i połączona ze zbiornikiem taką grubą gumową rurką łączącą.[/quote]
zdjęcie tej fuszery prosimy :glare:

[quote=""RedBaron""]Zadwoniłem do drugiego serwisu, tam bardziej doświadczony mechanik powiedział mi tak:
że do mojego auta jedno elementowy zbiornik nie bedzie pasował, i że musi być dwu elemetowy.
Tzn taki jak miałem że tą rurę od wlewu paliwa ma osobno. Powiedział też że jeśli w serwisie zainstalują mi zbiornik jedno-elementowy to nie odejdzie się bez kombinowania i przeróbek.[/quote]
Podaj namiary tego doświadczonego mechanika to podkleimy w dziale "Warsztaty->Odradzam"...

Nie ma czegoś takiego jak zbiornik "dwu-elementowy". To po pierwsze.
Po drugie wiesz na 100% skąd leci paliwo? Jak z "kolanka" przy baku to sprawa jest prosta. Masz silnik 1.0 45KM czyli podejrzewam na wtrysku AAU. Zgadza się? Sprawdź oznaczenie na naklejce w bagażniku.
Po trzecie. Zbiorników są dwa typy (i wszystkie "jednoelementowe" :lol: ). Do gaźnikowego silnika z dwiema rurkami na boku zbiornika, i do silnika na wtrysku bez tych rurek.
Po czwarte, patrz post kolegi adek1983.
Po piąte, trochę chęci na szukanie... http://www.polo-land.fr/forum/viewtopic ... 57dee27caf
R
RedBaron
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 13 paź 2010, 10:03

Post autor: RedBaron »

Faktycznie mój błąd, widać za mało szukałem.

Teraz dzięki Wam ;) już wiem jaki zbiornik mam kupić.
Tylko zostaje kwestia u którego sprzedawcy. W jednym z postów, które czytałem w podobnych tematach na forum, widziałęm ze ktoś kupował u sprzedawcy o niku KOCUR na allegro
http://allegro.pl/zbiornik-paliwa-bak-v ... 43868.html

Czy zbiornik tego sprzedawcy jest dobrej jakości ?
Czy może ktoś poleci innego ?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

To chyba nie ma większego znaczenia. Ważne, żebyś ten zbiornik we własnym zakresie dodatkowo zabezpieczył. Barankiem lub Noxudolem. Zwłaszcza od spodu i miejsce, które zwykle rdzewieje, czyli to kolanko wlewu paliwa. I będziesz miał spokój na lata. Nie zapominaj oczywiście po każdej zimie tam zajrzeć i sprawdzić, czy coś się nie dzieje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”