[6n2] Polski Vag brak odczytu błędów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

[6n2] Polski Vag brak odczytu błędów

Post autor: Bartek-osw »

Witam
Od jakiegoś czasu pali mi się kontrolka check engine, jak zniknie po dłuższym postoju auta to chwile po odpaleniu znowu się pojawia. Kupiłem na allegro kabel do diagnostyki KKL OBDII coś tam, coś tam. Ogarnąłem sterowniki i uruchomiłem program Polski Vag 4,9. Wchodzę w opcje Silnik-> błędy i nic tam nie ma. Jak odczytać te błędy? Kabel może byc niesprawny?
Co do użycia innego programu to mam Windows 7 64bit i to komplikuje znacznie użycie vag-com chyba, że ktoś ma na to dobry sposób?
W
Weles
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 31 sty 2013, 21:04

Post autor: Weles »

Zainstaluj sobie Windows XP na wirtualnej maszynie. Dzięki temu będziesz mógł skorzystać z programu VAG-COM.
Volkswagen Polo 6n2 1.4 MPI 2001
Awatar użytkownika
Klaudek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 16 cze 2013, 22:48

Post autor: Klaudek »

Też polecam Vag-com. Dużo lepszy. Na starym laptopie z win 98 też polski Vag mi sie nie łączy, z programem Vag-com nie ma problemu. Na win 7 udało mi sie połączyć przez polski vag ale jego funkcje prawdę mówiąc są troszeczkę ograniczone i z tego co czytałem może pokazywać głupoty.
B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Bartek-osw »

Poległem... instalowałem różne wersje na winXP Vag-com 409 i dalej coś nie gra. Prawdopodobnie nie potrafię dobrze scrackować programu. Program otwieram, kabel się łączy ale nie potrafi nic odczytać. Czy ma ktos moze jakaś sprawdzoną wersje, lub wytłumaczy mi jak to ogarnąć?
Awatar użytkownika
madxmad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 203
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:10
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: madxmad »

Pobierz to : vcds-lite. Do twoich potrzeb i tego kabla wystarczy.

Program działa bez problemu na win 7 i 8 x64.
Jeśli miałbyś faktycznie problem z uruchomieniem programu, spróbuj zmienić w właściwościach programu - uruchom jako administrator.

Co do komunikacji programu z sterownikiem to pierwsze kroki w jakimkolwiek vag comie powinieneś zacząć od sprawdzenia w menadżerze urządzeń czy masz zainstalowany kabel - powinno być port comLPT i w właściwościach nr portu com. uruchamiasz program vag-com lub vcds i otwierasz pozycję opcje i tam ustawiasz nr portu. Wszystko na podłączonym kablu i włączonym zapłonie.
Była CZARNA WDOWA jest BIAŁA DAMA
B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Bartek-osw »

Dzieki madmax. Co do ustawienia portu w vag-com robiłem tak jak mówisz. Pierwsze uruchomienie, test portu i jest połaczenie. Potem wchodziłem w zakładkę silnik i było x prób połaczenia i nic się nie działo. Zobacze jak bedzie z tym programem.

...

Dalej nic... Mam sterowniki do z chomikuj do kabla "kkl vag-com 409.1" kabelinstaluje się w systemie normalnie. Uruchamiam program i daje na opcje, test itd. Jest połaczenie. Klikam na save i wybieram z głównego menu select control module -> engine . Program próbuje się połączyć z samochodem 13 razy i wyskakuje komunikat "baud rate" (szybkość transmisji?).

Polski Vag działał ale nie znajdywał żadnych błedów wiec kabel chyba działa. Ktoś coś jeszcze jakieś pomysły?

...

Załatwione program działa. Dla potomnych: jeżeli wyskakuje komunikat "baud rate" w opcjach start baud wartość 0 zmieniamy na 9600 (jeżeli nie działa to na 4800 lub 1200) i wszystko powinno śmigać.

U mnie wyskoczyły 3 błedy ( od góry) : przepustnicy, czujnika temperatury cieczy chłodzącej i imobilajzera. Błędy usunięte i zobaczymy co się będzie jeszcze działo.
W razie czyszczenia przepustnicy tym programem również ja zaadoptuje?
k
kacperek_27
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 18 lut 2014, 8:15

Post autor: kacperek_27 »

Cześć!

Pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie! :)

Sprawa następująca... Potrzebuję pomocną osobę ze Śląską - jestem z Lublińca - która pomoże w kwestii podłączenia mojej Polówki pod komputer.
W okolicy nie mam NIKOGO, kto pomoże, jeśli chodzi o markę VW a dokładniej Polo z 2010r., które posiadam (dokładniej 1.6 TDI 75KM).
Zostaje jedynie serwis, ale na ''dzień dobry'' pewnie 2stówki nie moje. ;)
Także jeśli ktoś w dobrej cenie jest w stanie pomóc - zapraszam na PW!

Dzięki,
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”