[6n2] Lewy kierunkowskaz nie odbija

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
Bartek-osw
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 05 kwie 2011, 14:00
Lokalizacja: Oświęcim

[6n2] Lewy kierunkowskaz nie odbija

Post autor: Bartek-osw »

Witam,
szukałem ale nie znalazłem na forum tematu dającego odpowiedź na moje zapytanie, więc...
Ostatnio musiałem wymienić manetke wycieraczek bo już robiła co chciała, a teraz zauwazyłem, że po właczeniu lewego kierunkowskazu i wykonaniu skrętu manetka samoczynnie nie odbija. Z prawym wszystko jest OK. To tylko wina manetki? Wystarczy ją wyczyścić czy kwalifikuje sie tylko do wymiany?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Bartek-osw""]Wystarczy ją wyczyścić czy kwalifikuje sie tylko do wymiany?[/quote]
przede wszystkim to rozkręć obudowę stacyjki i sprawdź wtedy. może coś się przyblokowało. Jeżeli to nie pomoże to wyczyść ją. jak to nie pomoże to wymiana.
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Zastanawiam się jak właściwie działa mechanizm wyłączania kierunkowskazów poprzez ruch kierownicy. Co powoduje, że odpowiedni obrót kierownicy w stronę skrętu aktywuje wyłączenie i przy powrocie do jazdy na wprost manetka wraca do położenia zerowego? Czy podczas 'aktywacji' powinno być słychać jakieś kliknięcie?
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""twister""]Zastanawiam się jak właściwie działa mechanizm wyłączania kierunkowskazów poprzez ruch kierownicy. Co powoduje, że odpowiedni obrót kierownicy w stronę skrętu aktywuje wyłączenie i przy powrocie do jazdy na wprost manetka wraca do położenia zerowego? Czy podczas 'aktywacji' powinno być słychać jakieś kliknięcie?[/quote]

Na zwijaku taśmy jest taki "dzyndzel"

Obrazek

No i ten "dzyndzel" zahacza o dźwigienkę w manetce od kierunków, która odbezpiecza tam zapadkę i manetka odskakuje :grin:
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Dzięki Krzychu za wyjaśnienie i zdjęcie. Po moim ostatnim grzebaniu przy manetkach ten zwijak taśmy mi wyskoczył z kierownicy. Nie dość że musiałem nawinąć taśmę to jeszcze ustawić jego pokrywę w odpowiednim miejscu. Jak można sprawdzić, że zwijak jest na właściwej pozycji?
Obrazek
Awatar użytkownika
Klaudek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 16 cze 2013, 22:48

Post autor: Klaudek »

Zawiń go do końca w którąkolwiek stronę i później w drugą kręć i licz obroty. Na prostych kołach musisz mieć zwijak ustawiony na środku żeby nie zerwać taśmy ;)

Co do nie odbijających kierunków sprawdź czy mechanizm w pająku kierunków odbija jak go przełączysz po zdjęciu kierownicy oraz skontroluj czy masz prosto ustawiona kierownice na prostych kołach, będzie krzywo to i tak Ci nie odbije albo przy połowie skrętu będzie Ci go wyrzucało.
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Kierunkowskazy generalnie odbijają ale wydaje mi się, że po ostatniej interwencji w manetki, trochę mocno muszę skręcić kierownicą aby wróciły do pozycji wyjściowej. U mnie w tym momencie jest to około 90 stopni. Czy możecie potwierdzić, że kierunki powinny odbijać przy mniejszym kącie skrętu kierownicą lub że u Was jest tak samo?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”