[6N] Luzy podczas jazdy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
emil.66
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 03 sty 2014, 8:35

[6N] Luzy podczas jazdy

Post autor: emil.66 »

Witam.Kupiłem niedawno Vw Polo 1.0 który ma wspomaganie i ostatnio podczas jazdy zauważyłem, że czasami kierownica ma delikatny luz i wtedy czuje jakby się kółka rozjezdzały.. , czym to możę być spowodowane? Dodam że są aktualnie zimówki ale do kół nie zaglądałem, drążki wydają się być okej.. Drugie pytanko z innej beczki ponieważ w aucie momentami zalatuje benzyną.. gdzie szukać przyczyny? Dziękuje za pomoc!
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

czuć benzynę można przez dziurawy bak lub wlew

co do luzów to końcówki kierownicze, wahacze, gumy stabilizatora do sprawdzenia - najlepiej jechać na stacje diagnostyczną jezeli sie na tym nie znasz, bo to że wygląda dobrze nie oznacza że takie jest
jeżeli to wszystko jest ok to zostaje magiel
Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

Post autor: vwmaro »

Jeżeli czuć zapach benzyny w kabinie sprawdź wężyk odmy od puszki filtra powietrza ja miałem go odczepionego i miałem ten sam problem.
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
e
emil.66
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 03 sty 2014, 8:35

Post autor: emil.66 »

Dziś zobaczyłem że właśnie wężyk po lewej stronie idący z obudowy filtra do dołu jest na dole rozerwany.. to jest od odmy? On na dole jest taki szerszy.. Z tym luzem to na 90% jest wina opon+felg, jutro skocze wyważyć inne alufelgi i dam nowe opony, powinno być ok :) Powiedzcie mi jeszcze dlaczego włącznik świateł nie jest podświetlany, tam jest jakaś żarówka czy trzeba na ledach robić?
Awatar użytkownika
Fireman94
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 16 cze 2013, 0:46
Lokalizacja: RLA

Post autor: Fireman94 »

przełącznik powinien mieć podświetlenie :) sprawdź żaróweczki =)
e
emil.66
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 03 sty 2014, 8:35

Post autor: emil.66 »

Ok, dzięki forumowicze,żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam jeszcze o temperature silnika w 1.0, u mnie wskazówka szaleje.. raz jest 70 raz spada ale nigdy więcej niż 70 nie ma.. ogólnie w aucie leci ciepłe powietrze ale wskazówka powinna być na 90 tak? termostat do wymiany czy króciec?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ojciec miał w cordobie walnięty czujnik temperatury dla wskaźników, ale nie powiem ci który to
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

[quote="emil.66"]Ok, dzięki forumowicze,żeby nie zakładać nowego tematu to zapytam jeszcze o temperature silnika w 1.0, u mnie wskazówka szaleje.. raz jest 70 raz spada ale nigdy więcej niż 70 nie ma.. ogólnie w aucie leci ciepłe powietrze ale wskazówka powinna być na 90 tak? termostat do wymiany czy króciec?[/quote]



Powinno być cały czas 90 stopni. Sprawdź czujnik temperatury. Moim skromnym zdaniem do wymiany termostat i króciec :) Króciec lepiej kup w ASO bo te tanie zamienniki to shit, a termostat WAHLERA polecam :)
e
emil.66
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 03 sty 2014, 8:35

Post autor: emil.66 »

Ok dzięki, dziś byłem wywarzać koła + inne opony i dalej przy skręcaniu mam efekt pływania i drgania.. z tego co wiem było wymieniane łożysko prawe przód ale nie wiem czy czasami nakrętka na piaście nie jest dokręcona poprawnie.. jutro posprawdzam, czytałem że amory powodują taki efekt ale na dziurach przód jest cicho..
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote="emil.66"]amory powodują taki efekt ale na dziurach przód jest cicho[/quote]
cicho może być, ale jak sa już zuzyte to pukać nie będzie

jedź na stacje diagnostyczną na kontrole zawieszenia, opisz co się dzieję to sprawdzą
e
emil.66
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 03 sty 2014, 8:35

Post autor: emil.66 »

Postaram się skoczyć na stacje to sprawdzę bo przy 60-70km strach wchodzić w zakręt bo nie dość że kierownica tak "lata" to są drgania...
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na moje oko wahacze albo drążki kierownicze ale to się okaże u diagnosty na szarpakach
e
emil.66
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 03 sty 2014, 8:35

Post autor: emil.66 »

Zmieniłem dziś termostat na Verneta i autko utrzymuje 90 stopni cały czas, dwa węże gorące także odbieg jest ale wentylator się nie włącza, pochodził na polu, zagrzał się i przejechałem się 2 km ale wentylator dalej się nie włączył.. czujnik wentylatora walnięty czy on przy większej temp. się włącza? Dzięki
Awatar użytkownika
Klaudek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 16 cze 2013, 22:48

Post autor: Klaudek »

Odepnij wtyczkę przy chłodnicy, masz tam trzy piny. Jeden skrajny to stałe +12V, drugi skrajny i środkowy to dwa biegi wentylatora. Weź kawałek przewodu i połącz sobie dwa skrajne piny wtyczki na krótko sprawdzisz jeden bieg wentylatora wtedy, później skrajny z środkowym sprawdzisz drugi. Jak wentylator będzie chodził to masz czujnik w chłodnicy do wymiany.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”