Awaryjność polówek.

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
plik1995
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 2012, 20:03

Post autor: plik1995 »

Model polo : 86c(coupe)
Rocznik : 1984r,
Silnik : 1.3 kat, 55km
Pochodzenie : kupiony od znajomego w PL(jakieś 5 lat temu)
Przebieg w momencie zakupu : ~~120.000
Przebieg aktualny : ~~123.000(mało nim jeździłem)
Właściciel : nie wiem dokładnie ,ale napewno II wzwyż,
Styl jazdy : spokojny,większość w mieście 7-8L/100
W nocy : garażowany, ostatnie pół roku na zewnątrz
wymienione części :
Rozrusznik-szczotki,filtr oleju,powietrza ,amortyzatory tylnie Całość wyszła ok~~250zł,obecnie jest spawany cały dół nie wiem ile za to będzie.
Volkswagen Polo II coupe. 1984r. 1.3 KAT 55KM. Przebieg 124.000km.
t
tomi1x
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 lis 2012, 18:40

Post autor: tomi1x »

Model polo : 9n
Rocznik : 2002
Silnik : 1,4 75 km benzyna
Pochodzenie : od znajomego
Przebieg w momencie zakupu : 75000 km
Przebieg aktualny : 75600 km
Właściciel : II
Styl jazdy : dłuższe trasy większość w mieście
W nocy : pod chmurką

Aktualnie wszystkie filtry(powietrza, kabinowy oleju) , olej silnikowy , świece , tuleje wachaczy przednich plus odboje tył amortyzatory , płyn hamulcowy ,założona instalacja gazowa Stag

wcześniejszy właściciel : kompletny rozrząd, czujnik hamulca, kompletne hamulce przód i tył, nowe opony

i standard cewka zapłonowa na trzecim cylindrze
Ostatnio zmieniony 01 gru 2012, 19:42 przez tomi1x, łącznie zmieniany 1 raz.
K
Kris_Fu
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 24 lis 2012, 14:06

Post autor: Kris_Fu »

Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AKV
Pochodzenie : sprowadzony z Niemiec w 2009
Przebieg w momencie zakupu : 246 tys km
Przebieg aktualny : 316 tys km 2012
Właściciel :II
Styl jazdy : różny, 50/50 miasto/trasa
W nocy : pod chmurką, ale strzeżony :D

wymienione części :
zaraz po zakupie standard: pasek+pompa wody+olej+filtr oleju+pow+pyłowy - już 2x (olej z filtrem 2x do roku)! Dodatkowo w silniku: świece, kable, uszczelka na klawiaturze, termostat, kopułka+palec. Zawieszenie: łożyska (po 2 miesiącach jazdy na polskich drogach), amortyzatory, odboje, końcówki drążków. Wydech: tłumik końcowy i wycięty katalizator (posypał się i hałasował).
Generalnie, ufam jej i wiem że zawiezie mnie zawsze do celu :D
K
Kenq
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 gru 2011, 14:55
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kenq »

Model polo : 6n
Rocznik : czerwiec 1997
Silnik : 1.4 AKV
Pochodzenie : sprowadzony w 2008r
Przebieg w momencie zakupu : 115 000 km
Przebieg aktualny : 116 000 km
Właściciel : IV (III w Polsce)
Styl jazdy : normalny, troche tu troche tam
W nocy : pod chmurką

Wymienione części:

tydzień przed zakupem:

- kpl sprzęgło LUKa
- tylne amory Magneti Marelli
- korek wlewu paliwa
- ramię tylnej wycieraczki
- sworznie i tuleje przednich wahaczy

po zakupie:

- olej Mobil 10W40, filtry oleju i powietrza, płyn do spryskiwaczy
- klakson
- felgi 13' wraz z oponami 165/70 z skody felicii
- bezpieczniki, żarówki itp
- RDZA! - przez zimę da rade

planowane wymiany/naprawy:

- główna pompka centralnego zamka wraz z sterownikiem i pilotem
- wkładki/zapadki zamków na aluminiowe pod kluczyk stacyjki

i pozyjemy zobaczymy... :)
H
Harun
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 11 wrz 2012, 21:18
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Harun »

Model polo: 9n
Rocznik: 2002
Silnik: 1.2 12v
Pochodzenie: sprowadzony z Francji w 2012
Przebieg w momencie zakupu: ~115000
Przebieg aktualny: 127000
Właściciel: 3., a 1. w Polsce.
Styl jazdy: spokojny, głównie krótkie trasy i po mieście.
W nocy: garażowany.

Wymienione części:
Filtr powietrza i oleju, płyn hamulcowy, klocki hamulcowe, filtr paliwa, świece, komplet opon, końcówki stabilizatora, tuleje wahacza, cylinderki hamulcowe, elektrozawór zbiornika węgla aktywnego.

Do wymiany:
Olej, filtr oleju i powietrza, filtr kabinowy, tarcze hamulcowe i za jakiś czas odboje tył.
c
czapel
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 23 sty 2012, 13:48

Post autor: czapel »

Model polo : 6N2
Rocznik : 200
Silnik : 1,4 16V 75KM, AHW
Kompresja: 5,5/8/8,5/6 Licznik pokazuje 100 000 ale pewnie cofnięty o kolejne 100k
Pochodzenie : Sprowadzony z Włoch Wrzesień 2010
Przebieg w momencie zakupu : 96 tyś km (przypuszczalnie cofnięty)
Przebieg aktualny : 100 tyś km
Właściciel : III
Styl jazdy : zazwyczaj spokojny, normalny większość po mieście, w weekendy trasy ~500 km

wady po zakupie:
-zimny klepał jak diesel
-poduchy silnika nie dawały życia
-łożyska górne amortyzatorów przód
-pocił się pod pokrywą zaworów

wady i awarie w trakcie użytkowania:
-klepanie jak diesel zaczęło się powiększać w drastycznym tempie
-kompresja jak wyżej wymieniono
-po wymianie rozrządu kompletnego z pompą wody awaria w głowicy. Pęknięcie wałka w głowicy a w efekcie pęknięta głowica, zawory poobijały tłoki, rozrząd się rozsypał.

Padła decyzja kupna nowego używanego silnika ze względu iż koszty naprawy zbyt duże doliczając od razu pierścienie.

-silnik wymieniony również na AHW 1.4 16v z przebiegiem 157tyś.
-wymiana szczotek alternatora (brak ładowania)
-po 5miesiącach użytkowania ponowne pęknięcie wałka w głowicy jak i również głowicy (na szczęście przy wyjeżdżaniu z parkingu).
- kupienie głowicy wraz z osprzętem.

Chciałbym dodać iż wszystkie prace wykonane u mechanika...

Jak na razie jeździ do dzisiaj...
Awatar użytkownika
LuK444Sz
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 19 sty 2013, 18:01
Lokalizacja: Miechów

Post autor: LuK444Sz »

Model polo : 9N1
Rocznik : 2002
Silnik : 1.4 TDI (AMF)
Pochodzenie : sprowadzony z Francji
Przebieg w momencie zakupu : 113 000
Przebieg aktualny : 128 000
Właściciel : III
Styl jazdy : większość w mieście, ale czasem turbosprężarka nie stygnie :thumbsup:
W nocy : garażowany

wymienione części :
:arrow: rozrząd - 114 000 - 980 zł z robocizną
:arrow: olej, filtry - 114 000 - 230 zł
:arrow: termostat - 114 000
:arrow: czujnik temperatury cieczy chłodzącej - 116 000
:arrow: wysprzęglik - 119 000 - 290 zł
:arrow: mechanizm podnoszenia lewej przedniej szyby - 121 000
:arrow: lewy przegub zewnętrzny (z winy pękniętej osłony przegubu) - 124 000
:arrow: tylne sprężyny zawieszenia (z winy pęknięcia jednej) - 126 000 - 260 zł
:arrow: czujnik poziomu/temperatury oleju - 128 000 - 330 zł :beg: (prawdopodobnie nie kupię, tylko wyłączę go VAGiem)
Pozdrawiam,
LuK444Sz

_______________
od 2011 do dziś - Fiat 126el 0.65
od 2013 do dziś - Volkswagen Polo 9N 1.4 TDI
Awatar użytkownika
nike_bytom
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2013, 8:08
Lokalizacja: Luton UK

Post autor: nike_bytom »

Model polo : 9N1
Rocznik : 2002
Silnik : 1.2 AZQ
Pochodzenie : UK
Przebieg w momencie zakupu : 50tys mil
Przebieg aktualny : 58tys mil
Właściciel : II

Wymieniono:
Prawy przegub zewnetrzny x 2
Sonda Lambda
Sprezyna przednia w zawieszeniu
Klocki hamulcowe :)
tarcze przod
gumy na wachaczach przod

Zalety : malutko pali (ok 400km tygodniowo)...
Ostatnio zmieniony 15 paź 2014, 22:05 przez nike_bytom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gulczas783
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 494
Rejestracja: 20 gru 2010, 22:45
Lokalizacja: Poręby Dymarskie

Post autor: gulczas783 »

Model Polo: 6n2
Rocznik: 2001
Silnik: 1.4 TDI (AMF)
Pochodzenie: Francja (Marsylia)
Przebieg w momencie zakupu: 185 000km
Obecnie: 263 500km
Właściciel: chyba 3
Styl jazdy: dynamicznie w mieście, trasa też bardziej dynamiczna
W nocy: garaż

Wymienione części:
:arrow: sprzęgło kompletne Sachs, łapa, śruba kulkowa - 1180 z robocizną
:arrow: rozrząd - 900
:arrow: filtry, olej - 180
:arrow: tarcze, klocki przód - 200
:arrow: końcówki drążków kierowniczych - 78
:arrow: zbieżność - 80
:arrow: łącznik wydechowy - 100
:arrow: blacharka + nowy lakier - 3???
:arrow: sprężyny Apex -35 - 350 + 150
:arrow: regeneracja rozrusznika - 300
:arrow: wymiana kostki kierownicy - 70
:arrow: 4 opony zimowe Barum - 740
:arrow: akumulator Bosch Silver S5 - 290
:arrow: centralny zamek - 119
:arrow: i wiele, wiele innych...
s
szopal
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 03 paź 2013, 15:55

Post autor: szopal »

Model Polo: 6n
Rocznik: 1998
Silnik: 1.4 B + G
Pochodzenie: Włochy
Przebieg w momencie zakupu: 149 900km
Obecnie: 162 800km
Właściciel: W Polsce 2
Styl jazdy: dynamicznie w mieście, trasa też bardziej dynamiczna
W nocy: podwórko

Zakupiona instalacja gazowa LPG TECH 2100 zł.

Wymienione części:
:arrow: rozrząd + pompa wody + filtr oleju + olej + robocizna = 500zł
:arrow: świece + przewody 200zł
:arrow: filtr przeciwpyłkowy 50 zł
:arrow: centralny zamek 70zł
:arrow: 4 opony zimowe 400 zł

W zimie przy przebiegu 153 200 zatarciu uległ silnik - przez zamarzniętą odme. W nowym silniku zostało wymienione:
:arrow: (zakupiono silnik) + rozrząd + filtr oleju + oleuj + robocizna 1600 zł
:arrow: termostat + króciec wodny 60 zł
:arrow: uszczelniacze + robocizna 160 zł
:arrow: 2 opony przednie 195/45/R15 500zł
:arrow: uszczelka pokrywy zaworów x 2 80zł


Spalanie:
W mieście 9l/100
W mieście z włączoną klimą 10l/100

W trasie 7.5l/100
W trasie z klimą 8l/100
p
pythoneq22
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 02 wrz 2014, 14:21
Kontakt:

Post autor: pythoneq22 »

Czyli jak wynika z Waszych opisów, jest to raczej mało awaryjny model, jednak wymagający częstej wymiany części.
Pozdrawiam, Jacek
Sprawdź moje realizacje z drewna! Jestem doświadczonym stolarzem, który wykona wszystkie zamówienia. Kliknij i przekonaj się sam - http://urbanskidesign.pl
V
Volloox
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 24 wrz 2013, 12:16
Lokalizacja: Śląsk, powiat bielski

Post autor: Volloox »

Model polo: 6N1
Rocznik: 1995
Silnik: 1.6 AEA
Pochodzenie: sprowadzony z Niemiec (czerwiec 2009)
Przebieg w momencie zakupu: ~200.000km
Przebieg aktualny: ~235.000km
Właściciel: 2 w Polsce
Styl jazdy: 35% rally + hebel, 65% normalne użytkowanie
W nocy: pod chmurką

Wymienione części:

błotniki przód (prawy, lewy) - zmora polówek (rdza)
termostat przy 230.000km
kolektor wydechowy (lubi pękać w tym silniku)
oba tłumiki + rury wydechowe
metalowe elementy klamki (wewnętrzna strona drzwi)
rozcieknięte oba kierunkowskazy przednie
sworznie zwrotnicy
wszelkiego rodzaju śrubki narażone na korozję (wydech, zderzak przód itp.)
pordzewiały pas przedni
przewody układu wspomagania między zbiornikiem, a przekładnią
łożysko koła przedniego prawego
guma mocująca tłumik końcowy
panel sterujący dmuchawy (DWUKROTNIE w odstępie 20.000km)

Oprócz tego wymienione kilkadziesiąt innych rzeczy, ale powyższe uległy zużyciu przy normalnym użytkowaniu pojazdu. Reszta to gadżety eksploatacyjne, o które w tym artykule nie chodzi (oleje, filtry, żarówki, wycieraczki, itp.)

w drugim Polo 6N 1.4 60KM (1996r) dodatkowo:
-padła pompa wspomagania układu kierowniczego
-rozciekła się chłodnica
-pęknął żółty plastik prowadzący prawidłowo bieg wsteczny i jedynkę (pod lewarkiem)
-dwie urwane szpilki kolektora wydechowego
s
soundman
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 19 sie 2012, 18:10

Post autor: soundman »

Model polo: 6r
Rocznik: październik 2014
Silnik: 1.2 tsi 90 koni
Pochodzenie: salon polska
Przebieg w momencie zakupu: 4,5 km
Przebieg aktualny: 23000
Właściciel: 1
Styl jazdy: 60% dłuższe trasy , 40 % miasto + killowanie ze świateł
W nocy: pod chmurką

Chiptuning w kreatorze mocy 138 km / 224 nm


Wymienione

Nic , brak ubytków oleju tylko serwis przy 15000 km koszt 800zł w aso
1.2 tsi @ 138km 224 nm
L
Leilya
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 29 mar 2015, 23:55

Post autor: Leilya »

Model: polo 6n2
Rocznik: listopad 2000r
Silnik: 1.0 benzyna 55KM
Pochodzenie: Niemcy
Przebieg w momencie zakupu: 155 000
Przebieg aktualny: 198 000
Właściciel: III
Styl jazdy: po mieście, długie trasy 30 - 40%
Niestety nie garażowany stoi pod chmurką.

Od momentu zakupu (4 lata) wymienione: tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe, bębny ze szczękami, sprężyny przednie, rozrząd, alternator nowy, sprzęgło nowe, świece + kable wysokiego napięcia (czy jakoś tak :grin: ), sonda lambda, miska olejowa, filtr paliwa, oleju, powietrza, bendiks rozrusznika, spawany tłumik.

Została konserwacja podwozia i "lekka" blacharka. Autko śmiga aż miło :cool:
V
VWPolo6RTDi
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 kwie 2012, 23:46

Post autor: VWPolo6RTDi »

Polo 6R 1.6 TDI 90 KM
Rocznik 02.2010

W listopad 2014r
79 100km Wymiana zaworu EGR - koszt 2100 w ASO
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”