[6n] 1.6 AEE wysokie spalanie, dziwne skoki obrotów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

h
hryniew
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46

[6n] 1.6 AEE wysokie spalanie, dziwne skoki obrotów

Post autor: hryniew »

Mam problem - mam Polo z silnikiem 1.6 AEE, 96 rocznik. Przebieg 82 tys km (pewny, kupiony od członka rodziny, który był pierwszym właścicielem), po wymianie filtrów, świec, kabli wn itp. Przepustnica wyczyszczona i zaadapotowana. Auto przy spokojnej jeździe po Krakowie pali jakieś 13-14 litrów Pb na setkę. Do tego czasem zdażają się problemy z zapalaniem na ciepłym silniku. Występuje jeszcze dziwny skok obrotów przy hamowaniu silnikiem, tak około 1750 obr. auto szarpnie do przodu i znów spadają. Dodatkowo ma dość wysokie wolne - wahają się między 830 a 860 obr/min. VAG nie widzi żadnych błędów. Sonda labda działa - napięcie zmienia się od 0.01 do 0.8 V. Gdzie jeszcze mogę szukać przyczyn tego problemu? Macie jakieś pomysły co to może być?
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

Silnik 1.6 to chyba AEA :)

Co do wolnych to powiedzmy jeszcze się mieszczą norma dla niego 750-850

Może spróbuj od sprawdzenia na złączu 6-stykowym (człon nastawczy przepustnicy/wyłącznik biegu jałowego):

rezystancja między stykami 1 i 6 : 3 do 200 OHM
rezystancja między stykami 4 i 5 gdy przepustnica zamknięta: maks 200 OHM
gdy otwarta 4 i 5 - dobrze aby była nieskończoność ;)
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
h
hryniew
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46

Post autor: hryniew »

Z tego co kojarzę to jest silnik AEE. Tyle, że w papierach nie ma już numeru a nie chce mi się pod blok do auta zchodzić. Pomioerzę te rezystancję i zobacze co i jak. Zakładam że jeśli będą inne to silnik krokowy siada tak?
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

Obstawiam za silnikiem krokowym aczkolwiek może to być też przepustnica - czyszczenie i adaptacja

W 1996 roku silniki montowane w Polo o pojemności 1,6 miały oznaczenie AEA i posiadają układ wtryskowy Mono-Motronic :)
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
h
hryniew
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46

Post autor: hryniew »

Przepustnica jest wyczyszczona i zaadaptowana. Obawiam się że czeka mnie wymiana a to już sporo grosza za sobą pociągnie. Idę do garażu popatrzeć na numer silnika. Zaraz się odezwę.

Edit
Silnik to AEE zarówno w książce serwisowej jak i na naklejce na podłodze bagażnika.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2008, 19:57 przez hryniew, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

Zwracam Ci honor :)

Możesz mieć AEE. Sprawdziłem i w 1996 roku z silników 1.6 były montowane jeszcze AEE i ALM.

Dla AEE nie mam prawidłowych danych :( jakie powinny być, niestety.

Dane jakie Ci podałem są dla mono wtrysku AEA :(
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
h
hryniew
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46

Post autor: hryniew »

ok w takim razie z innej beczki - zna ktoś przyzwoitego diagnostę w Krakowie? Chodzi o kogoś kto nie każe mi wymieniać pół auta a potem powie sorry, to nie to. Oczekuję trafnej diagnozy i zapłaty. Ewentualnie czy ktoś w Krakowie ma AEE i możemy porównać odczyty z VAGa? Może to wskaże na uszkodzony element?
i
inco
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1118
Rejestracja: 15 lis 2008, 10:31

Post autor: inco »

Z tego co wiem nie powinno się tak wachać napięcie na sondzie lambda! powinno być stałe 0,4 - 05, V ja stawiam na to



Pozdrawiam
Mała pasja, często staje się początkiem drogi do spełnienia marzeń.
indywidualizm nie polega na udawaniu zielonego :D
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

z tego co ja wiem, to sonda na zimno ma stałe napięcie 0,45V, po rozgrzaniu zaczyna się wahać w zakresie 0-1V (no, praktycznie 0,1-0,9V)
napięcie powinno skakać jak głupie

czujnik temperatury! możesz go sprawdzić w prosty sposób - na zimno rezystancja czujnika powinna wynosić kilka (2-3) kiloomy, na ciepło kilkaset (200-300)omów
h
hryniew
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46

Post autor: hryniew »

Mówisz o czujniku temperatury dolotu czy o termostacie? Zastanawiam się nad jednym i drugim - silnik dość wolno się nagrzewa.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

mówię o czujniku temperatury ciecz chłodzącej - jak padł to samochód pracuje cały czas na ssaniu

o sprawdzaniu termostatu jest kilka tematów
h
hryniew
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46

Post autor: hryniew »

Ok, gdzie go znajdę? Zakładam, że gdzieś w bloku w okolicy wyjścia przewodów chłodniczych i termostatu, czy też się mylę i gdzieś przy chłodnicy? Jeszcze nie znam tego silnika więc trudno mi lokalizować takie elementy.
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

wkręcony w obudowę termostatu
h
hryniew
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:46

Post autor: hryniew »

ok, dzięki za info, postaram się dziś pomierzyć te rezystancje.
Awatar użytkownika
foxmen1
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 601
Rejestracja: 22 gru 2009, 9:31
Lokalizacja: Wałbrzych/Świdnica

Post autor: foxmen1 »

Witam, podłącze się pod temat silnik ten sam AEE 1.6 rocznik 95' i na mój gust tez za dużo pali. Dodatkowo obroty po nagrzaniu silnika nie spadają tylko utrzymują się cały czas na poziomie 1100. Proszę o info jesli kolega znalazł usterke.
Było... viewtopic.php?f=56&t=11878
Jest Golf IV 1.9TDI 115kucy
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”