[quote=""Borek""][quote=""turzol""]Mit o bezawaryjnym i długowiecznym 1.9 pumpe duse obalony[/quote]
co mu jest i jaki przebieg?[/quote]
2 szklanki wybite na wylot, efektem jest powycierany wałek i niedomykające się zawory co potęguje efekt dudnienia z puchy filtra powietrza. Przelot 240K
To dość powszechne przy 1.9TDI szczególnie ARL, ASZ,AVF cierpiały na tą przypadłość z racji sporych obciążeń.
Nie wspomnę już o BXE z Golfa V czy Octavii II tam co drugą wymianę rozrządu zaleca się zmienic wałek i szklanki
Głównym winowajcą jest to, że auta przeważnie sprowadzane z DE jeździły tam w trybie LongLife (wymiana oliwy co 30000km).
Poza tym teraz w ASO są już poprawione szklanki - wzmacniane, takie same robi INA.
Ja na 90% wkładam świeży słupek po niskim przebiegu - BLT z polo/ibizy/fabii albo BTB z sharana.