Wszystko o OLEJ!!!

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ogólnie nadmiar nie jest zbyt dobry. Ale jeśli odrobinę to nie powinno raczej nic się dziać.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Weź strzykawkę setkę (taka duża do kupienia w aptece) i przez bagnet wyssaj ze 3x i powinno być OK.
civic r18a2/407 1,6 HDi
W
Wariat91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 lis 2013, 18:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wariat91 »

powiem, tak tyle ile ludzi to tyle olejów minerał czy półsyntetyk czy syntetyk to jeden ciort najważniejsze to lepkość oleju kondycja silnika i marka oleju nawet stare silniki będą śmigać na nowych olejach które są przeznaczone do wydłużonych przebiegów ( jak producent przewidział ze silnik będzie brał np 1 l na 10 000 to przy wydłużonym przebiegu i tak zacznie brać tego oleju coraz więcej czy taki czy taki olej jeden pies ) :butcher:
http://zmarsa.pl/Gallery/paku666/201311 ... e_5281.gif
było sobie polo :((( i zginęło pod tirem teraz jest bmw e36
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote=""Wariat91""]powiem, tak tyle ile ludzi to tyle olejów minerał czy półsyntetyk czy syntetyk to jeden ciort...[/quote]

Nie zgodzę się z tobą. Olej syntetyczny to olej syntetyczny a nie jakieś mineralne g#@$o. Znam już takich dla których to jeden ciort i jeżdżą na jakimś lotosie mineralnym a po 100k km albo i wcześniej silnik pali olej na potęgę, rura wydechowa zalepiona czarnym nagarem a spaliny z zapachem jak z dwusuwowego NRDowskiego Trabanta. Przy zimnym rozruchu taki olej to miód a silnik pracuje na sucho. Potem zaczynają się historie a to zawory klepią, a to silnik już ma 100 tysięcy i już dłużej nie pojedzie a to teraz są słabe silniki i ich żywotność to 100k km itp.
Lepkość oczywiście bardzo istotny parametr, ale jest jeszcze jakość i klasa oleju.
Nie życzę nikomu kupna samochodu którego poprzedni właściciel leje minerał bo to jeden ciort.

Pozdrawiam.
W
Wariat91
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 46
Rejestracja: 27 lis 2013, 18:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wariat91 »

a co myślisz ze ludzie leja jakiś markowy olej ??? :rotfl: leja co popadnie byle chodził i byle tanie a ze klepią zawory i inne rzeczy to znaczy ze ten silnik dostał skatowany !!!!! Cały czas siedzę i coś robię przy silnikach a ludzie sami maja w D usterki coś zaczyna się dziać to winna oleju bo miałem taki a potem taki np. minerał a potem półsyntetyk i wydmuchało uszczelniacze.
To tak samo jak ostatnio robiłem silnik a tam wszystkie kanały olejowe zapchane bo olej był tylko dolewany.
Syntetyczny olej jest moim zdaniem jest przeznaczony do silników wysoko ciśnieniowych i nowych silników gdzie wszystko ze sobą zaczyna się docierać a ponieważ ten olej ma inny współczynnik tarcia niż inne oleje to zima przy ekstremalnych mrozach daje się odpalić. Formuła 1 przecież wykorzystuje te oleje ponieważ zwykły olej by zrobił samo zapłon a tam silnik jest żyłowany jak się nie mylę minimum 2 wyścigi.
http://zmarsa.pl/Gallery/paku666/201311 ... e_5281.gif
było sobie polo :((( i zginęło pod tirem teraz jest bmw e36
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

Kto ma łeb na karku i dba o silnik leje markowy olej syntetyczny. Zgodze się że ludzie nie potrafią/nie chcą dbać o silniki, a być może nie mają o tym pojęcia to widać jak się jeździ i obserwuje chociażby rury wydechowe ;).
Syntetyczny nadaje się do każdego silnika nie tylko wyżyłowanego, oczywiście silnik powinien być w dobrej kondycji.
Moja Polówka ma przeszło 15 lat i leję od 14 lat pełny syntetyk 5W50 (a przez 3 lata 0W40) naturlane 240kkm w tym 50kkm na gazie i silnik nie bierze ani grama oleju (leciutko podcieka mi uszczelniaczem wałka rozrządu więc dolewam szklankę przez rok), spaliny bez zapachu rura bez żadnego nagaru i wiem że prędzej ruda ją zje niż zajadę silnik. Jak w sklepie poprosiłem o olej synt. a za chwilę filtr do Polo r.1998 to facet aż oczy zrobił że do tak starego samochodu wlewam taki olej i że z tym się jeszcze nie spotkał.
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

Hoho, ile ludzie tyle opinii ;)
Jak sie kupuje auto zza granicy, często nie ma karteczek co gdzie i kiedy było lane więc jeżeli auto ma już ok. 250tyś km przebiegu to mało kto sie odważy lać olej syntetyk.. są pewne granice, mineralny tylko wtedy gdy już coś poklepuje albo podbiera olej...
75% ludzi do aut z powyżej 200 tyś przebiegu leje olej 10w40, chyba że producent zaleca inny.. np VAG z pompowtryskami norma VW.505.01, musi być full syntetyk :)
Awatar użytkownika
abdoul
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: abdoul »

Witam,

Mam nadzieję, że nie pomyliłem tematu. Chciałbym się zapytać czy ktoś się orientuje i jest w stanie mi wytłumaczyć czym się różnią te dwa oleje:

http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... 0-5-litrow

oraz

http://www.motointegrator.pl/produkty/1 ... 40-4-litry

z góry dzięki.
Awatar użytkownika
gulczas783
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 494
Rejestracja: 20 gru 2010, 22:45
Lokalizacja: Poręby Dymarskie

Post autor: gulczas783 »

Ten pierwszy jest mineralny, a drugi pół syntetyk.
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

[quote=""gulczas783""]Ten pierwszy jest mineralny, a drugi pół syntetyk.[/quote] :rotfl:


Oby dwa są mineralne, nie pisz głupot. :commando: :commando:
Awatar użytkownika
gulczas783
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 494
Rejestracja: 20 gru 2010, 22:45
Lokalizacja: Poręby Dymarskie

Post autor: gulczas783 »

[quote=""mavq""][quote=""gulczas783""]Ten pierwszy jest mineralny, a drugi pół syntetyk.[/quote] :rotfl:


Oby dwa są mineralne, nie pisz głupot. :commando: :commando:[/quote]
Upss mój błąd, sorki i dzięki za poprawkę.
s
seba722
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2014, 21:19

Post autor: seba722 »

Witam Wszystkich!
jestem nowy wiec pozdrawiam i chciałbym sie pochwalic lub pożalić ze zostałem posiadaczem Polo 1.2 12v 2002r
mam go od dwóch tyg a juz cos sie dzieje i tu prosze o porade któregos z was kto równiez jezdzi takim modelem
bierze olej i to grubo co prawda zrobilem owe 400 km troszke moze nie oszczedzałem silnika choc bez przesady ale jestem zaniepokojony tym olejem dolewka byla litr .powiedzcie prosze czym najlepiej zalac ten silnik nie wiem co bylo wlane wczesniej a i tak chce wymienic olej lecz po tych wszystkich wywodach zgupiałem czym go zalac na przejechane 150tys wymienilem plyn chlodzacy grzeje sie normalnie 5min jazdy w nor warunkach rannych.ogolnie fajne autko naglosnienie dobre skrzynia lekko chodzi ale nie bede przechwalal bo to poczatek
Pozdrawiam i licze na wasza pomoc
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

w tym roczniku to już syntetyk raczej
poszukaj na stronach producentów olei co polecają do Twojego silnika, np castrol ma coś takiego, w dobrym sklepie też dobiorą Ci olej do silnika
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

[quote=""seba722""]Witam Wszystkich!
jestem nowy wiec pozdrawiam i chciałbym sie pochwalic lub pożalić ze zostałem posiadaczem Polo 1.2 12v 2002r
mam go od dwóch tyg a juz cos sie dzieje i tu prosze o porade któregos z was kto równiez jezdzi takim modelem
bierze olej i to grubo co prawda zrobilem owe 400 km troszke moze nie oszczedzałem silnika choc bez przesady ale jestem zaniepokojony tym olejem dolewka byla litr .powiedzcie prosze czym najlepiej zalac ten silnik nie wiem co bylo wlane wczesniej a i tak chce wymienic olej lecz po tych wszystkich wywodach zgupiałem czym go zalac na przejechane 150tys wymienilem plyn chlodzacy grzeje sie normalnie 5min jazdy w nor warunkach rannych.ogolnie fajne autko naglosnienie dobre skrzynia lekko chodzi ale nie bede przechwalal bo to poczatek
Pozdrawiam i licze na wasza pomoc[/quote]


Skoro Ci bierze tego oleju tak dużo to moim zdaniem są zużyte uszczelniacze zaworowe. Może cieknie Ci gdzieś ten olej, że Ci go tyle ubywa? Najbezpieczniej będzie go zalać 10w40. Polecam Valvoline maxlife 10w40 :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

jeżeli uszczelniacze zaworowe puszczają olej to należy je wymienić, tak samo jeżeli gdzieś cieknie

skonsultuj to z mechanikiem który obejrzy auto pod kontem wycieków
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”