[6N2] 1.4 16V (2001) - pytanko o olej

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Vinczenzo
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2009, 7:58
Lokalizacja: Kraków

[6N2] 1.4 16V (2001) - pytanko o olej

Post autor: Vinczenzo »

Witam.

Z uwagi na to, że szykuję się do wymiany oleju, filtrów itp... mam pytanko odnośnie wyboru oleju...
Do tej pory wlewany był olej Mobil 1 5W50 Rally Formuła Peak Life. Na tą chwilę auto ma przebieg 118 tyś km. Do tej pory nie było żadnych problemów z eksploatacją, samochód praktycznie nie pobiera oleju, żadnych wycieków, zero problemów, auto nie jest intensywnie eksploatowane. Roczny przebieg w granicach max 10 tyś km. Teraz zastanawiam się nad kontynuacją użytkowania tego oleju, czy spokojnie mogę go nim zalać?
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Nie bardzo rozumiem pytanie :niewiem:
tzn. domyślam się, że padłeś ofiarą durnych i niczym nie popartych teorii, że do nowych aut syntetyk a do starych minerał ;)
Jak mu dobrze na nim to go lej!
Mój ma dokładnie 2x taki przebieg jak Twój i łyka syntetyka aż się oblizuje
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Dokladnie jak kolega wyzej. Jesli nic sie nie dzieje, tj nie ma wyciekow, nie bierze oleju to go lej nadal. Znajomy ma 270tys i non stop jezdzi na 5W40 i nadal bedzie jezdzic:) Taki olej tj 5W jest lepszy na zime niz mialbys teraz zalac gestrzy i mordowac silnik.
[size=12px][/size]
V
Vinczenzo
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2009, 7:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Vinczenzo »

Nie padłem ofiarą żadnych teorii... Chodzi mi tylko o dobranie odpowiedniego oleju, który by zapewnił komfort silnikowi. Do tej pory jeździłem na 5W50 i nic się takiego nie działo. No chyba, że 1,5 roku temu padł czujnik ciśnienia oleju i ten olej mógł mieć na to wpływ... Przy regularnym sprawdzaniu stanu poziomu oleju, jeden przypadek kiedy dolałem mu może ze setkę... i więcej dolewek nie wymagał. Zatem ze spokojem pytam co w tym przypadku. Zostać przy tym co jest czy zmienić na coś innego.
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

tam zasadniczo powinien byc lany olej lekkiego biegu z norma VW 502 00 ("Oleje te posiadają niską lepkość przy niskich temperaturach i wyróżniają się zwiększoną odpornością na utlenianie i wahania temperatury. Pompa olejowa funkcjonuje w optymalnym reżimie, zabezpiecza przepływ oleju kanałami w niskich temperaturach"). A ten Mobil 1 5W50 Rally Formuła Peak Life tego nie ma.
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

Pierwsze słyszę żeby olej zepsuł czujnik ciśnienia... :closedeyes:
Lej Mobil 1 5W50 Rally Formuła Peak Life i się nie zastanawiaj bo to naprawdę bardzo dobry olej, nie ma co wymyślać, tym bradziej że auto już na takim lata. :oki:
V
Vinczenzo
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 26 sie 2009, 7:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Vinczenzo »

[quote=""Jacoo""]Pierwsze słyszę żeby olej zepsuł czujnik ciśnienia... :closedeyes: [/quote] To było tylko moje przypuszczenie, niczym nie potwierdzone...

Poczekam jeszcze trochę i może jeszcze ktoś inny się wypowie, choć nie ukrywam, że nastawiam się na wymianę na ten sam olej.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

5w50? toż to olej do wyczynowych samochodów a nie naszych grzecznych polo, nie ma sensu takiego lać ale ja ci radzę rób jak chcesz :D
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
razzor_6n2
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 02 maja 2009, 8:54
Lokalizacja: WND

Post autor: razzor_6n2 »

ja polecam valvoline 10W40 Maxlife wycisza klepanie i pobieranie oleju z tym faktem że ja mam już nalatane 235 tys :) Jeżeli nie bierze Ci oleju to nie zmieniaj :)
Opa-GermanStyle 6n2 /// ARC 1.6 16v GTi
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

orientuje sie ktos czy te valvoline z allegro to ori czy jakies podroby ?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""PiterVR6""]orientuje sie ktos czy te valvoline z allegro to ori czy jakies podroby ?[/quote]
Zależy gdzie kupisz :niewiem:
Zobacz sobie na polskiej stronie valvoline, jacy są oficjalni dystrybutorzy i może uda Ci się dotrzeć na ich aukcje z allegro ;)
Ja motula kupowałem u kolesia z Gdańska i był raczej ori, bo porównywałem wg stronki ;)
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

wczoraj zalałem taki olej do mojego polo:

http://www.estemoto.pl/produkt/2146300/ ... ne%29.html

co myslicie? bedzie ok?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""kolasek""]wczoraj zalałem taki olej do mojego polo:

http://www.estemoto.pl/produkt/2146300/ ... ne%29.html

co myslicie? bedzie ok?[/quote]

zalałeś i pytasz czy będzie ok? :grin:
Castrol to niestety przereklamowany syf.
k
kolasek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2013, 14:13

Post autor: kolasek »

wymiana mi się za jakiś miesiąc szykuję, więc jaki byłby najlepszy wg Was?

pytam się czy dobry 5W40 :) bo różnie ludzie piszą i chciałbym uzyskać Waszą opinię...
m
madstorm
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:11
Lokalizacja: Poznań

Post autor: madstorm »

Ja odkąd posiadam auto leję olej syntetyczny (pierwszym razem był to olej Lotosu, ale od drugiej wymiany do teraz Mobil Super 3000 5W-40, mimo że obecnie ma już 220kkm przebiegu. Auto nie kopci, oleju prawie nie bierze. Jedyne co mnie zastanawia to to, że dym z wydechu nie jest ciemny jak to u diesli bywa, ale może to dlatego że to SDI :niewiem:
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”