[9n]dziwne objawy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

[9n]dziwne objawy

Post autor: tornado »

Jakis czas temu mailem problem z sonda lambda wyskakiwaly takie komunikaty

Kod: Zaznacz cały

16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1) A
17511 P1103 Obwód ogrzewania czujnika O2 (B1-S1) – wyjście za niskie A
Sonda została wymieniona na boscha 3 miesiace i wsumie silnik szarpal dusil sie obroty zaczeły skakac na diagnostyce znowu pokazaly sie jakies bledy zwiazane z sonda ktora byla wymieniona lecz ich nie pamietam teraz

Wyslalem sonde na reklamacje w celu najskuteczniejszego sprawdzenia bo tak mi sie zdaje bedzie najlepiej.

Ale teraz mam pytanie czy u was tez skacza obroty jak wł zwykla dmuchawe w aucie ?
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

Nikt nie ma polo aby zobaczyc czy obroty wam skacza ?
Awatar użytkownika
Yrelius
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 21 paź 2012, 10:03
Lokalizacja: Szklarska Poręba/Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Yrelius »

Witaj. Ja takich objawów nigdy nie miałem. Czasem samo mi się przełącza na obieg wewnętrzny dmuchawa :O Kiedyś miałem kłopot z zapalaniem autka na ciepłym silniku (obroty skały i nie odpalał). Ale była to wina czujnika temp. wody a nie lambda.
Obrazek
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

No reklamacje na lambade uznali dali mi nowa objawy szarpania przeszly ale obroty mi na jalowym skacza czasem

Dalej widze ze dodatkowo skacza jak wł dmuchawe czy bede bawil sie szybami 2 naraz np tak jak by aku za slaby i pradu nie mial odpowiedniego
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

Jeszcze napisze bo dalej walcze z sonda bez skutku

Dodatkowo zauwazlylem ze przy wciskaniu hamluca takze objawiaja mi sie objawy skaczacych obrotow ma ktos z was jakis pomysł


Przepustnica czyszczona
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote=""tornado""]Jeszcze napisze bo dalej walcze z sonda bez skutku

Dodatkowo zauwazlylem ze przy wciskaniu hamluca takze objawiaja mi sie objawy skaczacych obrotow ma ktos z was jakis pomysł


Przepustnica czyszczona[/quote]

przepustnica do wymiany
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Czyścić to jedno a adaptować to drugie. Adaptowałeś przepustnice? Sprawdź ładowanie w samochodzie (czy alternetor poprawnie działa).
m
mr_t1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 09 lip 2013, 12:30

Post autor: mr_t1 »

to ze obroty skacza to nie bedzie wina sondy, a jaki samochod Ci szarpał? bo u mnie szarpie przy lekkim gazie i najbardziej czuc do 2000rpm i nie wiem dlaczego. Co do obrotow to pewnie przepustnica bedzie do wymiany, jakie masz wolne obroty nie za niskie? Co do adaptacji to mozesz zrobic ale raczej to nic nie pomoze :) bo po kilkunastu km sama sie adoptuje, ale tak jak kolega wyzej napisal sprawdz alternator jakim pradem laduje, na moje oko to akumulator jest chyba na wymarciu ;)
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

Wiec tak wymienilem sonde 1 ta co jest przy silniku narazie jest ok 0 bledow z sonda

Przepustnica dawała za malo powietrza byla zbyt bogata mieszanka zostalo naprawione teraz daje ciut wiecej niz powinno byc

Spalanie sprawdzalem teraz 7 l na 100 na okres zimowy odrazu lepiej niz 11-12 latem


Ale dalej ciekawi Mnie ten pedał hamulca z obrotami
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Co do skakania obrotów po wciśnięciu hamulca. To sprawdź czy czasem serwo hamulca nie jest dziurawe i nie przepuszcza powietrza. Druga przyczyna to możliwe że masz urwany przewód od alternatora informujący moduły o jego obciążeniu. Ewentualnie jeśli to mały silnik 1.0 1.2 to skakanie obrotów po obciążeniu alternatora jest normalne (w małym zakresie).
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”