1. Należy rozebrać obudowę dmuchawy i wydobyć nagrzewnicę. W jednej z połówek obudowy zostanie silnik dmuchawy.

2. Aby wydobyć silnik należy najpierw zdjąć wiatrak. W tym celu można użyć lutownicy grzałkowej i po wyjęciu z niej grota przyłożyć ją do ośki silnika od strony wiatraka. Po około 2-3 minutach ośka będzie na tyle gorąca, że zdjęcie wiatraka nie będzie stanowić już problemu. Na zdjęciach zaznaczyłem miejsce i sposób grzania.



3 Jak już się uda zdjąć wiatrak powinno się bez problemu udać wyciągnąć silnik z obudowy. W przypadku problemów zalecam podgrzanie plastików okalających korpus silnika suszarką do włosów. Plastik zmięknie i silnik wyjdzie bez oporów. Na poniższym zdjęciu silnik powinien wyjść w dół.

4. Czytając forum i z własnych doświadczeń z wcześniejszymi polówkami odnośnie opornicy dmuchawy stwierdzam. Poprzedni właściciel poradził sobie z tym problemem doskonale. Zastosował opornicę od Forda. Wygląda ona solidniej. Wałek ceramiczny jest większy, drut oporowy grubszy przez co nie ma problemu z przegrzewaniem się i upalaniem tego drutu. Opornica ma 3 biegi tak jak w oryginale i została zamocowana w sposób poprawny i nie kolidujący z niczym.
Oznaczenie opornika to FORD 18B647. Stosowany był w modelach TRANSIT, ESCORT, MONDEO, FIESTA. Tak do wygląda luzem


i po montażu:



Opornica grzeje się bardzo słabo. Spokojnie można ją trzymać w dłoni pod obciążeniem.
5. Co do nagrzewnicy to wiadomo masa kurzu i innych niepotrzebnych rzeczy. W moim przypadku wewnątrz była czysta, za to na zewnątrz poszły w ruch żel BHP, APC, pędzelek, szczoteczka do zębów i jakoś udało się ten cały brud usunąć.