[86c2F] Czyszczenie dmuchawy i nagrzewnicy

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

[86c2F] Czyszczenie dmuchawy i nagrzewnicy

Post autor: adek1983 »

Z racji tego, że miałem w domu swoją dmuchawę i nagrzewnicę postanowiłem opisać krok po kroku jak zabrałem się do jej wyczyszczenia.

1. Należy rozebrać obudowę dmuchawy i wydobyć nagrzewnicę. W jednej z połówek obudowy zostanie silnik dmuchawy.

Obrazek

2. Aby wydobyć silnik należy najpierw zdjąć wiatrak. W tym celu można użyć lutownicy grzałkowej i po wyjęciu z niej grota przyłożyć ją do ośki silnika od strony wiatraka. Po około 2-3 minutach ośka będzie na tyle gorąca, że zdjęcie wiatraka nie będzie stanowić już problemu. Na zdjęciach zaznaczyłem miejsce i sposób grzania.

ObrazekObrazekObrazek


3 Jak już się uda zdjąć wiatrak powinno się bez problemu udać wyciągnąć silnik z obudowy. W przypadku problemów zalecam podgrzanie plastików okalających korpus silnika suszarką do włosów. Plastik zmięknie i silnik wyjdzie bez oporów. Na poniższym zdjęciu silnik powinien wyjść w dół.

Obrazek

4. Czytając forum i z własnych doświadczeń z wcześniejszymi polówkami odnośnie opornicy dmuchawy stwierdzam. Poprzedni właściciel poradził sobie z tym problemem doskonale. Zastosował opornicę od Forda. Wygląda ona solidniej. Wałek ceramiczny jest większy, drut oporowy grubszy przez co nie ma problemu z przegrzewaniem się i upalaniem tego drutu. Opornica ma 3 biegi tak jak w oryginale i została zamocowana w sposób poprawny i nie kolidujący z niczym.

Oznaczenie opornika to FORD 18B647. Stosowany był w modelach TRANSIT, ESCORT, MONDEO, FIESTA. Tak do wygląda luzem

ObrazekObrazek

i po montażu:

ObrazekObrazekObrazek

Opornica grzeje się bardzo słabo. Spokojnie można ją trzymać w dłoni pod obciążeniem.

5. Co do nagrzewnicy to wiadomo masa kurzu i innych niepotrzebnych rzeczy. W moim przypadku wewnątrz była czysta, za to na zewnątrz poszły w ruch żel BHP, APC, pędzelek, szczoteczka do zębów i jakoś udało się ten cały brud usunąć.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, 15:18 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
szcz3pan
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 2011, 9:45
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: szcz3pan »

Od siebie dodam, że warto przy okazji wyciągania nagrzewnicy przesmarować ośkę silnika dmuchawy przy łożyskach ślizgowych bo nadmierna susza w tych miejscach (ewentualne późniejsze działanie wilgoci) może prowadzić do nieprzyjemnych odgłosów podczas pracy (piski itp)
Awatar użytkownika
szymo_97
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2015, 22:15

Post autor: szymo_97 »

Patent z opornicą od Forda bardzo dobry. Zaadaptowanie jej zajęło mi może z 10 minut i kosztowało 15 zł, a dmuchawa działa ładnie na wszystkich trybach.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”