[6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

[6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.

Post autor: zaako »

Witam.Czy robicie przegląd podstawowy po gwarancji?Zastanawiam się czy ma to sens skoro robię co 2 lata okresowy longlife i według książeczki serwisowej to on przedłuża gwarancje mobilności na której mi zależy.Wymiana płynu hamulcowego zrobię w skodzie,też potwierdzą wpisem w książeczce.Generalnie według nich to robisz przegląd longlife do tego przegląd rejestracyjny+przegląd podstawowy.Może to wszystko się zbiec w jednym roku.Nie za dużo tych przeglądów w prawie nowym aucie?Sprawdzałem jakie czynności wykonuje się na poszczególnych przeglądach i wiele się nie różnią.Uważam że podstawowy to wyciąganie kasy.Rozmawiałem również ze znajomym z ASO skody odnośnie ,,tabeli dobrej woli'' najczęściej obowiązuje do 36 miesięcy,o ile wszystkie przeglądy są wykonywane w czasie(nie wolno się spóźnić)Czyli po upływie 36 miesięcy szansa na naprawę czegoś w ramach dobrej woli jest znikoma.
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

My ze względu na to, że mało jeździmy stosunkowo, darowaliśmy sobie ten przegląd. Olej co 2 lata long life, płyn hamulcowy trzeba co 3 lata, ale też wymienimy za jednym zamachem razem z olejem.
Obrazek ;)
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

[quote="ppprokurator"]My ze względu na to, że mało jeździmy stosunkowo, darowaliśmy sobie ten przegląd. Olej co 2 lata long life, płyn hamulcowy trzeba co 3 lata, ale też wymienimy za jednym zamachem razem z olejem.[/quote]
Dla sprostowania, płyn hamulcowy należy wymienić po 3 latach tylko za pierwszym razem. Później zalecana jest wymiana co 2 lata. Jak pytałem w ASO, dlaczego pierwszą wymianę można odłożyć o rok czasu, to usłyszałem, że w fabryce są w stanie zapewnić optymalne warunki napełniania układu (stąd dłuższa bezpieczna praca), co później jest już niemożliwe w warsztacie... Czy to prawdziwy powód, nie wiem, ale powiedzmy, że jakiś tam sens to ma ;)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Gwarancja mobilności to żaden szał. Wolę dobre Assistance.
Jeśli chcesz robić pełen przegląd dla gwarancji mobilności to bym to dobrze przemyślał.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

No właśnie i tutaj się mylisz,porównywałem assistance premium rożnych firm przed wyjazdem letnim w Europe i za porównywalne z gwarancją mobilności trzeba zapłacić około 350zl,gdzie ja za przegląd longlife zapłaciłem 260zl+własny olej i filtr który uważam że trzeba raczej wymieniać :) Generalnie jest tez tak ze jeśli biorę pakiet dilerski to i tak assistance mam dość dobre,ale nie jest tak dobre jak gwarancja mobilnosci,studiowałem to wszystko przed wyjazdem.Dlatego jeśli ktoś wyjeżdża za granice to gwarancja mobilnosci jest naprawdę dobra,ma dobre opinie działania w europie.Jak bym siedział w PL.to w zupełności wystarczyła by mi pomoc z pakietu dilerskiego.Odnośnie przeglądu podstawowego to sobie odpuszczam,a płyn wymieniłem w Aso skody.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Bo Assistance nie kupuje się przed wyjazdem gdzieś tylko w pakiecie z ubezpieczeniem. I wówczas nie kosztuje 350...

Ja nie pamiętam ile płaciłem ostatnio za pakiet rozszerzy ale poniżej 100 zł.
To mbank wydzwania do klientów i oferuje super hiper wypasione niby assistance za kilkanaście zł rocznie...

Ostatnio mi tym gitarę zawracali.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Noi Panie właśnie z pakietem ubezpieczeń mam takie assistance tylko w wersji optimum,ale jeszcze było premium,a i tak miało o wiele mniej świadczeń niż w gwarancji mobilnosci,a dopłata była właśnie około 350zl więcej.Pakiet dilerski optimum różnił się od premium tylko assistance które było rozszerzone,ale nie tak jak gw.mobilnosci.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem. Dopłaty za rozszerzone Assistance mam dokładnie 70 zł. W życiu nie dałbym 350.
A jeżdżę autem również zagrabanicę.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

W pakiecie dilerskim?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

A pakiecie ubezpieczeniowym OC AC AS, ochrona zniżek i cuś tam jeszcze.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

W pakiecie dilerskim nawet wersja premium nie posiadała tego co gw.mobilnosci.Inne opcje ubezpieczenia lux malina(stała suma ubezpieczenia,naprawa tylko ASO i inne)Mi odpowiada gw.mobilnosci i przy tym zostaje.Pozdro. :piwo:
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Nie wiem co jest w pakiecie dilerskim bo nawet nie przeczytałem...
Mamy go do Upa ale jak mówię, nawet nie zerknąłem.

Dla porównania:
Dożywotnia Gwarancja Mobilności
Nowe samochody osobowe Volkswagen objęte są nią automatycznie, starsze modele mogą zawsze się przyłączyć. Gwarancja mobilności obejmuje ochronę i pomoc przez całą dobę i wiele innych świadczeń dla wszystkich pasażerów samochodu.

Jest to program zapewniający kierowcom Volkswagenów bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Przez 365 dni w roku i 24 godziny na dobę, niezależnie od miejsca pobytu program oferuje bezpłatną pomoc drogową i inne bezpłatne świadczenia w razie awarii, wypadku, kradzieży oraz w innych przypadkach unieruchomienia samochodu. Dożywotnia Gwarancja Mobilności Volkswagen zapewni Państwu pomoc w przypadku zdarzeń powstałych na terytorium Polski oraz prawie całej Europy. Program obowiązuje od daty sprzedaży samochodu do pierwszej inspekcji serwisowej z gwarancją mobilności, jednak nie dłużej niż 24 miesiące. W kolejnych latach prawo do korzystania z programu uzależnione jest od: – potwierdzonych w książce serwisowej samochodu okresowych (zależnych od czasu eksploatacji i przebiegu samochodu) przeglądów serwisowych z gwarancją mobilności u Partnerów Serwisowych Volkswagena, – dokonywania napraw, wymiany części i materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez Volkswagen AG i Partnera Serwisowego Volkswagena. Uzyskanie prawa do świadczeń Dożywotniej Gwarancji Mobilności Volkswagen w przypadku samochodów już eksploatowanych jest możliwe po dokonaniu inspekcji serwisowej z gwarancją mobilności u Partnerów Serwisowych Volkswagena. W zależności od zdarzenia, w ramach programu Dożywotnia Gwarancja Mobilności Volkswagen, przysługują:
– naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia,
– holowanie,
– samochód zastępczy,
– nocleg w hotelu,
– dalsza podróż (samolotem lub pociągiem),
– zwrot kosztów za przejazd taksówką,
– dostawa samochodu po naprawie,
– dostawa oryginalnych części zamiennych,
– pożyczka gotówkowa nie oprocentowana,
– serwis telefoniczny.

Świadczenia w ramach Dożywotniej Gwarancji Mobilności Volkswagen obejmują kierowcę i pasażerów zarejestrowanego w Polsce pojazdu. W przypadku awarii, kradzieży, wypadku lub unieruchomienia pojazdu wystarczy skontaktować się z Centralą Zgłoszeniową Całodobowej Pomocy Drogowej Volkswagena dzwoniąc na jeden z podanych niżej numerów
Np mój Assistance:
Wariant ROZSZERZONY obejmuje udzielenie natychmiastowej pomocy assistance, jeżeli pojazd został skradziony lub unieruchomiony w następstwie zdarzeń:

wypadku drogowego,
kradzieży części składowych pojazdu,
awarii pojazdu,
rozładowania akumulatora, utraty lub uszkodzenia kluczy służących do otwarcia i uruchomienia pojazdu, przebicia opony, jak również braku paliwa lub niewłaściwego paliwa w zbiorniku pojazdu,

w zakresie:

naprawy pojazdu na miejscu zdarzenia,
holowania pojazdu - jeżeli nie jest możliwa naprawa,
jeżeli pojazd został odholowany przez pilota do punktu obsługi i nie może być naprawiony tego samego dnia lub miała miejsce kradzież pojazdu:

organizacji wynajmu samochodu zastępczego i pokrycie kosztów jego wynajmu,
organizacji zakwaterowania i pokrycia kosztów zakwaterowania (wraz ze śniadaniem) Ubezpieczonego oraz pasażerów pojazdu,
organizacji przejazdu i pokrycia kosztów przejazdu (pociągiem pierwszej klasy lub autobusem) Ubezpieczonego oraz pasażerów pojazdu,
odbiór naprawionego pojazdu, polegający na organizacji i opłaceniu transportu (pociągiem pierwszej klasy lub autobusem) Ubezpieczonego lub osoby przez niego wskazane,
dostawę części zamiennych – poza granicami RP.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”